2013-11-18, 04:05
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Tjoo

Ska berätta hela händelsen här för jag känner att jag vill uttrycka mitt hat lite extra just nu, inte särskilt trött heller så varför inte skriva ett långt inlägg?

Jag och polaren va ute och käkade på donken och sen när jag skulle köra hem honom så fick jag snuten i röven och dom stannade mig. Dom gjorde sina vanliga rutiner att kolla så jag var nykter och kollade mitt körkort... som jag självklart hade lagt hemma för jag bara skulle köra hem honom.

Dom stannade mig för att bilen var oskattad vilket jag inte hade en aning om men sa att jag skulle betala den så snabbt som möjligt, inga problem än så länge.

Sen fick jag gå ur bilen så började hon lysa med lampa i ögonen och sa att mina pupiller inte såg normala ut (va självklart spiknykter när jag körde, kör aldrig under ruset!!) så började dom fråga massa frågor om jag hade tagit droger ikväll och om jag provat nån gång bla bla bla...

Jag fick åka med dom upp till sjukhuset och lämna blodprov, jävligt gött tänkte jag att slippa lämna piss men efter blodprovet så ville dom att jag skulle lämna UP också men sa att jag inte kunde, fick sitta en liten stund i ett förhörsrum med en snut och svara på frågor... Juste! När jag låg på britsen och hade lämnat blodprov så kommer dom in och säger att dom ska göra husis hos mig, HELVETE tänkte jag, jag lämnade ju en liten bit hasch på skrivbordet... Inte mycket att göra, kan ta en ringa men vill inte torska på drograttfylla

Aja, nu till mina frågor:

● Kan dom få rätt till husis så jävla snabbt? (10-15 min)

● Rökte hasch och käkade tram för typ... 3-4 dagar sen, innan de hade jag varken rökt eller tagit tram speciellt mycket. Kommer de synas på svaret?

● Käkade också en atarax tidigare idag som jag fick av min morsa för att jag "hade svårt att sova", kommer den synas? EN ynka atarax?

● Vad händer OM jag skulle bli tagen för drograttfylla? Tar dom mitt körkort då, eller kommer jag få pissa ett antal månader för att få behålla de (haft de i över 3 år så prövotiden är slut och tidigare ostraffad, bara en LOB för länge sen)

● Hur lång tid tar de tills jag får provresultatet?

Detta är väl frågorna som jag helst vill ha svar på just nu, mer kommer säkert!

Hoppas någon orkar hjälpa mig med dessa frågor och hur jag ska göra. Jag sa ju självklart att biten inte var min, utan att nån hade glömt den där, ingen aning om vem... Nekade ALLT! Kommer kännas jävligt dumt att ha nekat allt om jag är positiv på provet...

Nu fick jag ju också svaret på att man inte har någon som helst egendom/privatliv/frihet i detta jävla landet!

Kan också tillägga att de va lite tur i oturen att jag fick husis idag, kommer troligen lite amfetamin på posten imorgon
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-11-18 kl. 04:18.
Citera
2013-11-18, 04:14
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
● Kan dom få rätt till husis så jävla snabbt? (10-15 min)

● Rökte hasch och käkade tram för typ... 3-4 dagar sen, innan de hade jag varken rökt eller tagit tram speciellt mycket. Kommer de synas på svaret?

● Käkade också en atarax tidigare idag som jag fick av min morsa för att jag "hade svårt att sova", kommer den synas? EN ynka atarax?

● Vad händer OM jag skulle bli tagen för drograttfylla? Tar dom mitt körkort då, eller kommer jag få pissa ett antal månader för att få behålla de (haft de i över 3 år så prövotiden är slut och tidigare ostraffad, bara en LOB för länge sen)

● Hur lång tid tar de tills jag får provresultatet?

1. Ja, ringa vakthavande befäl sen får de gå in när de fått grönt ljus.
2. Varken eller borde synas nej. Kanske brajet om du har jävla otur.
3. Atarax är inte narkotikaklassat utan bara receptbelagt så nej.
4. De kan ev ta ditt körkort, beror på vilket intryck du gör på socialen/transportstyrelsen när du lämnar ditt yttrande, men det är som sagt enbart om du åker på blodet. Lägg ner med allt om du torskar på blodet och hävda att du kan bevisa din nykterhet, även om du kan ha turen att inte ens behöva pissa igen för de och behålla skiten.
5. Det är olika för alla, kan ta flera månader. Vet att transportstyrelsen får signal först och skickar oftast brev tidigare än polisen hör av sig via telefon eller post när provresultaten kommit in.
Citera
2013-11-18, 04:17
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
1. Ja, ringa vakthavande befäl sen får de gå in när de fått grönt ljus.
2. Varken eller borde synas nej. Kanske brajet om du har jävla otur.
3. Atarax är inte narkotikaklassat utan bara receptbelagt så nej.
4. De kan ev ta ditt körkort, beror på vilket intryck du gör på socialen/transportstyrelsen när du lämnar ditt yttrande, men det är som sagt enbart om du åker på blodet. Lägg ner med allt om du torskar på blodet och hävda att du kan bevisa din nykterhet, även om du kan ha turen att inte ens behöva pissa igen för de och behålla skiten.
5. Det är olika för alla, kan ta flera månader. Vet att transportstyrelsen får signal först och skickar oftast brev tidigare än polisen hör av sig via telefon eller post när provresultaten kommit in.
Tänkte också på brajet men de bör vara lugnt tycker jag, nojade mest på ataraxen men eftersom den inte är narkotikaklassad så blev jag lite lugnare. Men dagen efter vi hade rökt och trammat så tog jag 200mg tram igen, tog 400mg dagen innan... Men trammen bör vara lugnt tycker jag.

Visar jag positivt på någon av drogerna så kommer jag självklart sluta med allt, vara nykter och lämna negativa testresultat varje gång.

Tack så mycket för svaret, du dämpade min noja lite
Citera
2013-11-18, 04:22
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
text

Lugnt, lycka till!

Man blir fan mörkrädd över hur de kan spendera så mycket tid på såna lösa jävla grunder...
Citera
2013-11-18, 04:26
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Lugnt, lycka till!

Man blir fan mörkrädd över hur de kan spendera så mycket tid på såna lösa jävla grunder...
Ja, menar de!
Men bara att vänta helt enkelt och hoppas på att inget syns på provet... Helvete vad jag ska knarka om de visar negativt

Tack man!
Citera
2013-11-18, 08:09
Medlem
Vadå lycka till,nej bort med pundare och pillertrillare på våra vägar.Så som du beskriver så ska du inget körkort ha.
Citera
2013-11-18, 12:04
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsgbg
Vadå lycka till,nej bort med pundare och pillertrillare på våra vägar.Så som du beskriver så ska du inget körkort ha.
I så fall samma sak med alla som dricker sig fulla på helgerna, dom ska inte köra bil på vardagarna.
Så länge man är nykter när man kör spelar det väl ingen roll vad man föredrar att berusa sig med?

När får du svar på blodprovet?
Känns som dom var väldigt angelägna om att få fast dig, ofta man får en husis helt utan grunder?
Annan sak om du pissat possitivt eller varit märkbart påverkad.
Kan det vara någon som tipsat om dig eller liknande?
Citera
2013-11-18, 12:53
Medlem
16.20s avatar
Berättade du att det fanns hasch hemma hos dig (även om det var någon annans) eller gjorde dom husrannsakan fastän du nekade allt? Låter helt sjukt

Letade dom igenom din bil också?
Citera
2013-11-18, 14:34
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
I så fall samma sak med alla som dricker sig fulla på helgerna, dom ska inte köra bil på vardagarna.
Så länge man är nykter när man kör spelar det väl ingen roll vad man föredrar att berusa sig med?

När får du svar på blodprovet?
Känns som dom var väldigt angelägna om att få fast dig, ofta man får en husis helt utan grunder?
Annan sak om du pissat possitivt eller varit märkbart påverkad.
Kan det vara någon som tipsat om dig eller liknande?
Jag vet inte när jag får svar på blodprovet, de undrar jag också. Jag tyckte också att husis var helt sjukt, känns som dom haft span på mig ett tag eller som du säger, att någon har tipsat dom... Sen började jag tänka lite på att dom gjorde husis iom SR, köpte ju en del där.

Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Berättade du att det fanns hasch hemma hos dig (även om det var någon annans) eller gjorde dom husrannsakan fastän du nekade allt? Låter helt sjukt

Letade dom igenom din bil också?
Nej, berättade inte att de fanns hasch hos mig... Nekade allt och sa att de inte var min bit eller hur den kom dit. Snutar är ett sjukt folk, bara att inse!

Juste, en fråga till: Om dom gjort husis 1 gång och hittat de dom vill, kan dom göra spontanhusis igen eller kommer jag inte få husis igen?
Senast redigerad av fr3aksh0w 2013-11-18 kl. 14:51.
Citera
2013-11-18, 15:14
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:

Juste, en fråga till: Om dom gjort husis 1 gång och hittat de dom vill, kan dom göra spontanhusis igen eller kommer jag inte få husis igen?

Går inte att svara på, om de ser dig ute igen finns risken att de jävlas med dig om de har tid i stil med igår. Men för en såpass liten mängd tror jag inte de kommer och sparkar in dörren i framtiden.
Citera
2013-11-18, 15:20
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Går inte att svara på, om de ser dig ute igen finns risken att de jävlas med dig om de har tid i stil med igår. Men för en såpass liten mängd tror jag inte de kommer och sparkar in dörren i framtiden.
Aa, nu har dom ju mig på sin "lista" eller vad man ska säga... Liten mängd hasch är ju värre en mord i detta landet så man vet ju aldrig som du säger, att dom jävlas med mig och tar in mig på spontanprov och gör en spontanhusis.

Men man vet ju aldrig, för den lilla mängden heller.. tack för svar!
Citera
2013-11-18, 15:23
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Aa, nu har dom ju mig på sin "lista" eller vad man ska säga... Liten mängd hasch är ju värre en mord i detta landet så man vet ju aldrig som du säger, att dom jävlas med mig och tar in mig på spontanprov och gör en spontanhusis.

Men man vet ju aldrig, för den lilla mängden heller.. tack för svar!

Jupp, egentligen ska man enligt mig inte sluta så de inte får som de vill... Men du har ju körkort vilket jag inte har, hade def tänkt annorlunda i den sitsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in