2013-11-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Där faller teorin om planterade bevis i alla fall.
Men man får ta i beaktning att ljuset i badrummet säkert är gulaktigt därav detta gulaktiga skikt.
Dock tror jag att polisen har den kompetensen att de kan avgöra om detta är ett bevis eller inte.

Det ENDA rum i KJ:s lägenhet som var hyfsat städat var köket. Det städade boendestödjaren. Resten ansvarade KJ för = alla andra rum. Boendestödjarens uppgift var att pusha KJ till att städa dom.

Dammet låg som en "filtmatta" i resten av lägenheten inkl badrummet. Om det råder knappast något tvivel.

Det vore snarast märkligt om endast tejpen i badrummet inte haft ett dammlager.
Citera
2013-11-17, 21:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Där faller teorin om planterade bevis i alla fall.
Men man får ta i beaktning att ljuset i badrummet säkert är gulaktigt därav detta gulaktiga skikt.
Dock tror jag att polisen har den kompetensen att de kan avgöra om detta är ett bevis eller inte.

Ja, ungefär så brukar det vara, och med att granska en bild och inte se saker i verkligheten är sannerligen ingen uppgift att förlita sig på. Den här rullen har KJ hittat i en skrotbil, så den ska inte vara ren direkt. Den kan ha varit renare runt den 4 maj för det ser så ut men det kan också ha med ljuset att göra. Han ville gärna behålla rullen trots att han tejpat VB med den för han tyckte nog att tejpen passade bra till hans leksaker.
Citera
2013-11-17, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan det inte ha bllivit lite dammigt på tre veckor! - Ser du inte alla kläder och allt bråte inne i badrummet?
Det står om damm bara i hall, klädkammare och sovrum.
Citera
2013-11-17, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur kan du göra kopplingen och lägga in en kannibal-länk: Knivar - Kannibalism - KJ?
Det är du som gör den kopplingen.
Citat:
Har du några som helst belägg för att KJ varit inne på någon kannibal-sida öht?
Det har han med största säkerhet varit. - Han lär redan i 16-årsåldern ha pratat om blodiga knivar och om att äta hjärtan. Ett tag gick han under namnet "seriemördaren" (FUP, s. 1416).
Citat:
Och vad jag förstår skulle KJ (som du skriver om i samma andetag) valt kniv efter vad som är brukligt vid människoslakt?
Ja, vad annars? - Har du något bättre förslag?
Citera
2013-11-17, 21:55
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, ungefär så brukar det vara, och med att granska en bild och inte se saker i verkligheten är sannerligen ingen uppgift att förlita sig på. Den här rullen har KJ hittat i en skrotbil, så den ska inte vara ren direkt. Den kan ha varit renare runt den 4 maj för det ser så ut men det kan också ha med ljuset att göra. Han ville gärna behålla rullen trots att han tejpat VB med den för han tyckte nog att tejpen passade bra till hans leksaker.

Arbetar med denna tejp varje arbetsdag, i skiftande miljö och ljusförhållanden. Tejpen på VB är isig. Det är inte KJ:s. Plåtskåpet skulle sett "gult" ut i förhållande till tejpen om den varit ny, isig.
Citera
2013-11-17, 21:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kan det inte ha bllivit lite dammigt på tre veckor! - Ser du inte alla kläder och allt bråte inne i badrummet?

Klart du har rätt! Du som letar knivmodeller på kannibalsidor.
Citera
2013-11-17, 21:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Arbetar med denna tejp varje arbetsdag, i skiftande miljö och ljusförhållanden. Tejpen på VB är isig. Det är inte KJ:s. Plåtskåpet skulle sett "gult" ut i förhållande till tejpen om den varit ny, isig.

Men jag följer en kriminalteknisk undersökning och ägnar mig inte att gissa på bilder om vad för skitrand det är på en tejprulle. Du får arbeta med vilken tejp du vill det är betydelselöst för själva sakinnehållet så som FUP: Det ska framgå med underlag om det finns en rimlig chans att ens fundera åt det hållet. Så nej, det är absolut rena gissningar inget annat.
Citera
2013-11-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

2. Givetvis hade en åldersbestämning kunnat genomföras inom ramarna för en matchningsbeställning. Sedan borde ju SKL kunna få rådge polismyndigheten om test inom ramarna för sitt uppdrag.

Visst. Men jag tror dessvärre att - införandet av köp/sälj filosofin - kväst många egna initiativ. Personalen skall endast göra saker som kan faktureras uppdragsgivaren.

No more, no less. En trist utveckling. Där mycken kunskap - och arbetsglädje - försvunnit.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men jag följer en kriminalteknisk undersökning och ägnar mig inte att gissa på bilder om vad för skitrand det är på en tejprulle. Du får arbeta med vilken tejp du vill det är betydelselöst för själva sakinnehållet så som FUP: Det ska framgå med underlag om det finns en rimlig chans att ens fundera åt det hållet. Så nej, det är absolut rena gissningar inget annat.

Hade SKL fått frågan om ålder på tejperna, kanske vi hade kunnat avskriva den ena, typ KJ:s. De följer beställning och inte det vi tycker är uppenbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinhart567
Det var 22åringen.
Hahaha, top notch.

OnT. Är det senast kl 15 eller är det kl 15 sharp som gäller imorgon?
Citera
2013-11-17, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Hahaha, top notch.

OnT. Är det senast kl 15 eller är det kl 15 sharp som gäller imorgon?
Senast kl 15.
Citera
2013-11-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ingen har planterat den skitiga blodbesudlade rullen hos KJ. Den har inget med fallet att göra, dock har VB använt den någon gång tidigare och "planterat" både blod på rullen och lagt tillbaka den där hon hittade den.

Källa på det eller är det dravel

+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in