2013-11-17, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Bild 2 på sid 361 visar ett lager damm ovanpå tejprullen. Den har legat där ett tag.
Citera
2013-11-17, 20:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bild 2 på sid 361 visar ett lager damm ovanpå tejprullen. Den har legat där ett tag.

Jepp. Dessutom är den gulnad, vilket inte är fallet med tejpen på VB. Den ser ny ut.
Citera
2013-11-17, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, precis som när han blev förvånad över att blod hittats i bilen, och dessutom säger att det är konstigt att det hittats i bakluckan, utan att FU ens nämnt var...
Ja, bara en av alla grejer som visar hur skyldig han är till det som han läggs till last för.
Nej, det här kommer han inte att lyckas gå fri från.

Ett sånt här psyko har nog fått mersmak på mord och styckande, vilket gör det troligt
att det kan upprepas om han släpps lös. Vilket dock icke kommer att ske gudskelov.
Citera
2013-11-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Jag förstod att du hugger i blint raseri. Du läser inte ens texten ordentligt, eller kan du verkligen inte se skillnad på att dra i fingrar och en handled? Om du inte kan läsa en text med eftertanke, ta ett djupt andetag först.

Ett knäckande förhör:
FUP, s. 1723f:
Spoiler:
H: Det här tycker folk är…
F2: Äckligt..?
H: Ja, det är ju väldigt ovanligt, tydligen.
F: Man vrider handlederna så det knackar [knakar?] så där?
H: Ja.
F: Mmm.
F: Jag säger det lite för att de ska förstå, de som lyssnar på det här...
F: …vad det är som händer här inne. De ser ju inte.
H: Precis. Mmm.
F: Är du intresserad av kroppen så där, alltså?
H: Nä.
F: Inte?
H: Det… jag vet bara det som har hänt med mig själv.
F: Mmm.
H: Mina leder är ju helt supertrasiga och det… Ja, de har alltid varit speciella.

Det har ingen betydelse i sak. Många knäpper händerna och vrider dom tills det knäpper i handleden. Men det är fortfarande en typ av tics som inte har någon djupare betydelse.
Citera
2013-11-17, 20:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här har man bestämt hört från dig tidigare....många, många gånger...

Så du kvarstår vid uppfattningen om ett styckmordsfall med flera inblandade?
Nja, mindre sannolikt. I och för sig hade vi ett styckmord i Bollnäs för några år sedan där
man väl var tre, fyra som deltog i de mordiska skändligheterna, så helt uteslutet är det ju
inte i detta fallet heller, men jag kan inte direkt upptäcka något som ger direkt stöd för
tanken om mer än en persons skuld i detta.

Nu kommer högst sannolikt besked om att en RPU ska genomföras på grabben i morgon,
vilket ju är liktydigt med en fällande dom. Själv tycker jag bevisningen är övertygande.
Skulle bli oerhört överraskad om han friades.

Vad menar du saknas för att du skulle komma till uppfattning att det är fler inblandade än bara KJ ?
Citera
2013-11-17, 20:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, bara en av alla grejer som visar hur skyldig han är till det som han läggs till last för.
Nej, det här kommer han inte att lyckas gå fri från.

Ett sånt här psyko har nog fått mersmak på mord och styckande, vilket gör det troligt
att det kan upprepas om han släpps lös.
Vilket dock icke kommer att ske gudskelov.

Nej, jag tror inre han skulle upprepa detta "om han släpps lös". Gissar att KJ under lång tid närt en dröm om att en gång döda en människa bara för att få uppleva känslan, att tillfället dessutom erbjöd möjlighet att stycka kroppen efteråt såg han som en bonus - det var dödandet som var det viktiga. Så jag tror inte på någon repris, det han åstadkom räckte för honom och blev inte vanebildande, en gång räckte.
Citera
2013-11-17, 20:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vad menar du saknas för att du skulle komma till uppfattning att det är fler inblandade än bara KJ ?
Vad har du som konkret tyder på att mer än en skulle behövt delta i det här genomsjuka dådet?
Citera
2013-11-17, 20:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, jag tror inre han skulle upprepa detta "om han släpps lös". Gissar att KJ under lång tid närt en dröm om att en gång döda en människa bara för att få uppleva känslan, att tillfället dessutom erbjöd möjlighet att stycka kroppen efteråt såg han som en bonus - det var dödandet som var det viktiga. Så jag tror inte på någon repris, det han åstadkom räckte för honom och blev inte vanebildande, en gång räckte.
Är själv inte helt säker på att dödandet i sig var det "viktigaste".
Det kan ha varit styckningen som lockade mest...att få härja med en människokropp och
göra precis vad man ville med den.
Nån sjuk maktkänsla i detta kanske.
Citera
2013-11-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
(min fetning) Nja, att han ville avbryta relationen nu pga att han är i en stabil relation nu låter inte helt rätt i mina öron. Stabil relation hade han haft ganska länge, och vänstrat med VB både länge och väl. Och med andra också, om jag förstått det rätt. Så stabil relation har inte hjälpt i detta fallet.

Har ej tillgång till FUP, men jag har för mig att AN i förhör sa att hon fick reda på MB:s förhållande med VB när förhören med AN och MB började (i den vevan). Men om man läser annat så kände hon till det ca ett år innan (?). Men MB kanske lovade att avsluta relationen med VB då, och AN litade på detta. Eller så täcker hon upp för MB i förhören. Det ser väl inte så bra ut om ens älskarinna sen en bra tid tillbaka dödas.

Dessutom skaffade AN eget anonymt Facebook konto före jul och följde konversationen mellan MB och VB (den som inte skickades som PM -antar jag) och angav själv att VB skickade väldigt många "privata" meddelanden till MB.

Som jag förstår skickade hon i första hand SMS - svarade han inte så publicerade hon det också (samma innehåll) på Facebook.

AN måste vart medveten om att förhållandet fortgått - trots att MB förnekade det.
Citera
2013-11-17, 20:40
Medlem
Citat:
Säg inte det, är det ett lust-mord kan det mycket väl hända att han får mersmak och vill göra om det
Citera
2013-11-17, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinhart567
Det var 22åringen.
Undrar varför en mördare berättar vitt och brett att mordoffret har varit hemma hos honom. Är det kanske ingen mördare?
Citera
2013-11-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar varför en mördare berättar vitt och brett att mordoffret har varit hemma hos honom. Är det kanske ingen mördare?

Tja, han vet väl hur konstigt det hade sett ut om han inte hade berättat det när väl polis börjat höra sig för. Känns som en "no win"-situation för honom. För nu var han plötsligt mysko även när han berättade det.

Hade jag varit mördaren och i den situationen hade jag berättat att hon var hemma hos mig.

Hade jag inte varit mördare och i den situationen hade jag berättat att hon var hemma hos mig.

Så är KJ som mig, hoppas jag i och för sig inte, så gör det honom varken mer eller mindre misstänkt i mina ögon för att han hade sagt det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in