Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Men ni påstår ju att de ÄR bankerna och äger 98.x% av alla pengar! varför skulle de börja namedroppa Illuminati och nwo i musikvideos etc om de var rädda för vad vi 'får' börjat skvallra om på internet? Vore det inte mer logiskt att bara softa i sina palats? Eller investera i bättre vaktstyrka? Varför i hela helvete skulle de börja tjafsa om nwo och folkmord om de skulle klara sig bättre i det fördolda?
Bankerna äger musikindustrin och använder den för att bedriva hjärntvätt, men de där symbolerna är nog lite överskattade. Men det kanske är för att skrämmas, vad vet jag? Men jag tror det bara är en slump och att folk har hakat upp sig på det.
Man vill dölja sitt fiffel och sina svagheter, men man vill samtidigt visa att man har makt. Illusionen av makt är deras bästa vapen tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det där var jävligt elakt och dessutom grovt felaktigt. Jeffry är allt annat än hjärndöd. Era länkkrig har jag inte kollat upp men du behöver ju inte gå till personangrepp.
Jag menade inget illa, det var mest på skämt. Vi brukar kalla varandra för idioter.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Internet har blivit lite snabbare, och innehållet ökar närmast explosivt, men annars har det knappast utvecklats - det låter som om du tillskriver internet en egen intelligens men antagligen formulerade du dig bara lite slarvigt?
Jag menar att fler har tillgång till det idag, och att det har blivit smidigare att koppla upp sig, söka information etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det vore intressant med en källa till ditt påstående att folk blivit mer skeptiska och ifrågasätter saker mer idag än förr. Ingen aning om det stämmer och jag tänker inte ta ditt ord på det..
Det är vad jag upplever i min omgivning iallafall. Speciellt folk under 30 verkar ifrågasätta saker mer än vad de äldre generationerna gör. Och nu har vi ju internet där man lätt kan kolla upp informationen som smutsmedia sprider.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Din avslutning är tyvärr helt åt fanders, jorden är inte ens i närheten av överbefolkad. Var har du fått det ifrån? Vissa områden kan förstås räknas som att de inte är självförsörjande men överlag skulle det gå bra att vara rätt ordentligt många fler än vi är idag om vi utnyttjar resurserna klokt. Om vi redan var överbefolkade skulle det ju bli ett självreglerande system där överbefolkningen dog av svält och sjukdomar.
Om vi utnyttjar resurserna klokt, ja.

Men det gör vi ju inte.

Och ja, vi klarar många fler, men nu ökar det snabbt som fan eftersom vi är fler, fler familjer som föder fler barn. Det stegrar mycket snabbar nu än förut, så nu går det riktigt snabbt!