Citat:
Ursprungligen postat av
distinho
Jag skulle säga 433(2) då man har bra balans med en centralmittfältare som ligger lite djupare och kan agera Tobias Linderoth sen en ren box to box och en mer spelfördelande. Yttrarna vill jag ha så att de kan vika in och lossa kanonen och en striker med bra tyngd men som ändå kan gå i djupet

Håller med om allt! Riktigt skönt att det finns 4-3-3 formationer med cdm(s) i år, lirade oftast det även förra UT men det blev jobbigt defensivt utan cdm som sagt. 4-3-3(5) kan jag dock tycka är ännu skönare OM man hittar rätt spelare som falsk nia. Neymar är perfekt i den rollen enligt mig!