2013-11-16, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hr hade fel. Det menade hd också.

Tja, då får jag väl sammanställa uppgifterna. Personligen tror jag att hon blev deprimerad för att hon haft så värdelösa förhållanden innan FS, i ungdomsåren från 17 sådär, skall se vad jag hittar...
Citera
2013-11-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Närmast en folksjukdom, ej belägg för suicidala tendenser.

Menar du att du har belägg för suicidförsök?

Med tanke på Marinas "sällskap" var hon vid fantastiskt gott mod.

Citat:
Suicid ÄR uteslutet.

Eller har du belägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Dom HR48

Nöjd så, eller vill du att jag drar upp alla mörka omständigheter
och solkar Ms minne i tråden ?
.

Du tycker inte att det oskyldiga, mördade mordoffret är nog solkat som det är? Med skitsnack.

Domen är överspelad.

Du har alltså inte belägg?

Däremot är beläggen i t.ex. FUP för vem den häktade egentligen är mycket solida.

Citera
2013-11-16, 18:10
Medlem
Citat:
Tja, då får jag väl sammanställa uppgifterna. Personligen tror jag att hon blev deprimerad för att hon haft så värdelösa förhållanden innan FS, i ungdomsåren från 17 sådär, skall se vad jag hittar...

Verkligen? Förhållandet med herr F., som är en riktig man, och som Marina var fortsatt mycket god

vän med. DET var inte värdelöst. F. är nämligen en riktig, vuxen, fungerande sådan, människa.
Citera
2013-11-16, 18:13
Bannlyst
Citat:
Citat:
Närmast en folksjukdom, ej belägg för suicidala tendenser.

Menar du att du har belägg för suicidförsök?

Citat:
Suicid ÄR uteslutet.

Eller har du belägg?

Du tycker inte att det oskyldiga, mördade mordoffret är nog solkat som det är? Med skitsnack.

Domen är överspelad.

Du har alltså inte belägg?

Däremot är beläggen i t.ex. FUP för vem den häktade egentligen är mycket solida.

Du är rolig.
Du tror inte att rätten drog sin slutsats från de vittnen som berättade i rättegången ?
De finns med i FUP.
Citera
2013-11-16, 18:16
Medlem
Citat:

Av att hd tyckte att hr hade fel?
Tack, gör gärna det så slipper jag.

3-2, och det är ingen slump som sagt.
Citera
2013-11-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om hon är rädd för mannen så är det väl inte otroligt att hon skulle rikta en pistol mot honom för att få honom ur huset. Det gäller både MGM som en dåvarande 25-åring med FV dök en sen kväll.

Om det en strid om vapnet så är det inte omöjligt att skotten träffar huvudet.

En domstol värderar sannolikheter. Det betyder att allt som "inte är omöjligt" inte för den skull är särskilt möjligt eller ens värt att överväga i en domstol.

Det här är helt enkelt för osannolikt.

Han tog vapnet och sköt henne "in a fit of rage". DET är det mest sannolika och korroboreras av hans ljugande (som HD konstaterar med emfas) och en del övrigt skyldig-beteende, fakta och indiciekedja. En kedja som leder till fängelse.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-16 kl. 18:19.
Citera
2013-11-16, 18:18
Bannlyst
Citat:
Verkligen? Förhållandet med herr F., som är en riktig man, och som Marina var fortsatt mycket god

vän med. DET var inte värdelöst. F. är nämligen en riktig, vuxen, fungerande sådan, människa.

Ja kolla upp han med. Där snackar vi parasit, bodde i marinan och fick gratis mat & husrum. Fick ta över huset också och bodde kvar trots att det var blod i sängen. Vem fan bor så ? Skumt.
Citera
2013-11-16, 18:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Av att hd tyckte att hr hade fel?
Tack, gör gärna det så slipper jag.

3-2, och det är ingen slump som sagt.

Det tyckte inte HD. HD menade att vad som framkommit efter HR-domen hade kunnat leda till ett annat utslag. Men då hade inte advokaten gett sig på de nya omständigheterna - men det kommer han att göra nu. Se mitt inlägg om de nya omständigheterna en bit upp i tråden.
Citera
2013-11-16, 18:22
Medlem
Citat:
Ja kolla upp han med. Där snackar vi parasit, bodde i marinan och fick gratis mat & husrum. Fick ta över huset också och bodde kvar trots att det var blod i sängen. Vem fan bor så ? Skumt.

En riktig människa menar du? Inte en knarkare. Väl gillad och sedd som en i familjen i Marinas familj... Alltjämt.

Goda referenser må man säga.

Medan FS...

Han hyr alltså huset förresten. En stabil man. Marinas ex. Kunde prata med henne på hennes nivå.

Medan FS...

Som natt och dag.
Citera
2013-11-16, 18:23
Bannlyst
Citat:
En riktig människa menar du? Inte en knarkare. Väl gillad och sedd som en i familjen i Marinas familj... Alltjämt.

Medan FS...

Han hyr alltså huset förresten. En stabil man. Marinas ex. Kunde prata med henne på hennes nivå.

Medan FS...

Som natt och dag.

När jag tänker på det så är ju han den enda vinnaren av att M dog.
Han fick ny bostad. Kan lösningen vara så enkel ?
Citera
2013-11-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det tyckte inte HD. HD menade att vad som framkommit efter HR-domen hade kunnat leda till ett annat utslag. Men då hade inte advokaten gett sig på de nya omständigheterna - men det kommer han att göra nu. Se mitt inlägg om de nya omständigheterna en bit upp i tråden.

Jepp, advokaten kommer få jobba nu.
Det har han inte behövt tidigare. Det skall bli spännande att se om MH är så bra som många här vill påstå.

Se gärna min sammanställning av omständigheterna tidigare i tråden.
Citera
2013-11-16, 18:31
Medlem
Citat:

Medan FS...

Medan FS...

Som natt och dag.

Citat:
När jag tänker på det så är ju han den enda vinnaren av att M dog.
Han fick ny bostad. Kan lösningen vara så enkel ?

Ja, det är mycket enkelt.

Skillnaden mellan en fungerande empatisk människa som herr F. God och nära vän med Marina även efter separationen.

Och så jämför med FS...

Fortfarande så "fick" herr F. inte. Han hade förtroende att få hyra, och pengar att hyra med...

Medan FS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in