Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Visst är det så. Det ligger dock så djupt att man bör vara försiktig.
Att det skulle vara en direkt aktion har jag svårt att svälja men att sådana krafter funnits i verksamhet i bakgrunden kan man varken bekräfta eller helt dementera. Somligt talar för annat emot. Vad tänker du särskilt på?
Förutom uppenbara motiv samt intressen på hemmafronten som nog mer än gärna skulle vilja dölja detta för allmänheten finner jag det intressant att de du nämner inom utredningen som i alla fall tycks ha drivit på villospår hade kopplingar till Mossad. Visst kan det vara tillfälligheter men det utgör i alla fall material för ytterligare granskningar anser jag. Vilka var i så fall dessa personers motiv för att lansera uppenbara blindspår?
Sedan nämnde du ju Marjasin, visserligen en tung figur inom LO samt lojal mot socialdemokratin, men med tanke på hans bakgrund är det ju lite märkligt att han tillsattes som ordförande i granskningskommissionen. Hur hade han ställt sig om uppgifter framkommit som pekade mot Mossad?
Så rent konkret finns det ju inga direkta uppgifter som pekar mot en direkt aktion av Mossad, utan mest indicier. Exempelvis Modus Operandi är väl ett kännetecken för Mossad? Då tänker jag på förvillade vittnesmål bl.a. som gör det svårt att utröna om det var en eller flera flyende gärningsmän.