Citat:
Ja, det finns tecken på strypgrepp. Han har ju fantiserat om det. Hon har satt sig till motvärn och orsakat rivskador på hans underarmar, (vilka han sedan fått underhålla och bortförklara som självskadebeteende). Då han inte fått bukt med henne på detta vis, har han dragit till henne i skallen med något lämpligt tillhygge. Då har hon tuppat av, möjligen så att han trodde att han slagit ihjäl henne. Jag undrar om någon tänkt igenom hänndelseförloppet utifrån de skador hon hade.
En bula mitt på hjässan.
Ett förmodat armtag om hennes hals.
Några enstaka mindre blödningar (slag?) på kroppen och diverse skrapsår.
Flertal ytligare hugg i ryggen.
Slutligen de djupare dödliga i rygg och bröst.
Inga fiber eller annat i sårskadorna.
Inga avvärjningsskador på armar eller ben.
Hur?
När?
Var?
En bula mitt på hjässan.
Ett förmodat armtag om hennes hals.
Några enstaka mindre blödningar (slag?) på kroppen och diverse skrapsår.
Flertal ytligare hugg i ryggen.
Slutligen de djupare dödliga i rygg och bröst.
Inga fiber eller annat i sårskadorna.
Inga avvärjningsskador på armar eller ben.
Hur?
När?
Var?
När hon nu ändå var livlös har han passat på att testa några av sina favoritfantasier. På liknande sätt som när han skurit sönder hunden då denna dött. Han har dragit av henne kläderna och stuckit henne i hjärtat. I ett av sticken har han bytt riktning och troligen trevat efter hjärtat. Då har hon fått dödliga skador. Blödningen har nog huvudsakligen stannat inom kroppen. Inget blodsprut alltså.
Han har vänt på kroppen och gjort några provhugg i ryggen. Eftersom cirkulationen då redan var utslagen har det nog inte heller blött så mycket.
Något mer fundersam blir man kring styckningen. Den går nog att göra med en skaplig kniv. Nu verkar det dock som om han tagit av lårbenshalsarna. Det går kanske med kniv om man slår på den med t ex ett vedträ, men en såg av något slag vore bättre. Obduktionsprotokollet nämner inget om verktygsspår på lårbenen.
Hela förfarandet, tycker jag, pekar på en kombination av tillfälligheter, tafflighet och morbid drivkraft. Gärningsmannens profil är i mitt tycke ett porträtt av KJ.
Om han nu skulle bli frikänd och försatt på fri fot, får vi nog dessvärre förr eller senare en bekräftelse. Må hända i ännu mer makaber form den gången.