Citat:
Ursprungligen postat av
HerrWarum
Jo men du vill diskutera troligheten utan att ta hänsyn till att det finns denna super-struktur. Då har jag förklarat en del och hänvisat vidare till underlag för detta, men då är ingen intresserad av att undersöka. Inga kommentarer alls på det. Utan man skall hålla det på nivån av hypotetiskt, när det i själva verket finns hur mycket underlag som helst. Så troligheten i mitt resonemang av TS ämne backas upp av det faktum att det finns denna super-struktur. Om du tittat på underlaget och slutit dig till att den inte finns är det ju en bra sak, det vore jag intresserad av själv att få höra. Men att bara rätt och slätt ignorera är frustrerande.
Det var likadant med frimurarna i en tråd här för ett tag sedan. Det var nästan trollerikonst hur man kunde undvika hela tiden vad det stod i de källor jag hittat om Prometheus, Lucifer och Hermes. Häpnadsväckande. Om det finns någon refutering är jag i högsta grad intresserad av den. Annars tar jag ju inte ens upp det.
Ja du käre Warum, jag vet inte hur många gånger jag ska behöva påpeka det för dig men jag är helt övertygad om att det till stor del är ditt språkbruk som gör att du inte får så många svar och kommentarer. Om du konkretiserade dina frågeställningar på ett välkomnande, enkelt och vardagligt sätt skulle säkert fler orka ta till sig dina tankar, men när du systematiskt envisas med att använd ord som refutera och plastiskt och formulerar dig så extremt svävande som du ofta gör blir många osäkra på vad du menar. Om man inte förstår vad du säger blir det förstås svårt att svara, och eftersom flera av dem som försökt svara dig blivit mer eller mindre idiotföklarade av dig, eftersom du tycker att de missförstått dig, så får du nog vänja dig vid låg respons...
Edit: som det här som du skrev på sid 1:
Det är inte så att jag härleder dessa internationella män från historiens utveckling. Det är ju inte något krångligt du försöker säga, men ändå uttrycker du det nästan helt obegripligt. Varför???
Edit2: jag skulle uppskatta att jag direkt förstår cirka 98% av alla inlägg jag läser här på Flashback, men av dina inlägg måste jag läsa om cirka 98% för att förstå vad du menar - och ändå är jag ofta osäker på om jag förstått dig rätt... Antingen kan det ju vara jag som på något övernaturligt sätt drabbas av temporär afasi utlöst av din avatar, samtidigt som nästan ingen annan finner vad du skriver det minsta intressant - eller så får du försöka ta till dig min av kritik om du vill få igång lite mer diskussion.