2013-11-16, 00:02
Medlem
Grandiosos avatar
Extra grymt med såna här mordfall där offren dumpas ute i skogar eller marker är det ju
frågan om. Man inte bara dödar människor, man undanhåller sedan medvetet de anhöriga
vetskap om vad som hänt och kroppar att begrava och lägga till en sista vila.
De låter helt likgiltigt sina offer ligga och ruttna bäst dom vill. Skiter fullständigt i hur de
anhöriga känner det.

Det är särdeles grymhet det. Det är hjärtlöshet av vidrigaste slag.

Linda Chens baneman lät henne ligga ute i ödemarken, likadant i fallet med tjejen från
Trollhättan, Elin Krantz hamnade i en skreva med klippblock över sig, ditforslad av ett av
våra importerade avskum med andra våldsdomar i bagaget, ja, exemplen kan
mångfaldigas.

Dödandet i sig självt är ohyggligt nog. Likskändandet efteråt ökar bara på den starka
avsky man känner inför såna här vedervärdiga missdådare utan minsta hänsyn i
sina kroppar.
Citera
2013-11-16, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Sitter FS och ruttnar i cellen eller håller polisen förhör med honom?

Förhören börjar säkert när människan gnällt klart om temperaturer och skit.
Det är ett solklart fall och världen blir mycket bättre när denna sopsäck blir inkastad ibland de monstruösa analoskulderspräckande hallhårdingarna som älskar långhårigt lammkött.

Det är väl klart att det finns kött på benet när Frifräsarfriman's pissutlåtande underkänts i den högsta instansen. Det måste väl till och med den som skrivit 10500+ inlägg här medge?
Citera
2013-11-16, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Tja, FS friades, släpptes på fri fot. HR instämde i domen sedermera.
Glöm inte att fler personer än Friman varit med i besluten, är det 9 andra ?

Vi får se vad för nytt som framkommer i HR, men jag ser inget nytt som omkullkastar den slutsatsen i underlaget.

Något nytt!! Det är väl klart att något nytt har flutit upp likt din flytare du lägger på morgonkvisten.
Frifräsaren' kaffekaskrep med sina adepter kunde ju bara sluta på ett sätt. MR rödnäsa sa att så här fungerar det i mordfall, som jag aldrig dömt förut i o f s men jag såg ett Perry Mason avsnitt, vänta lite ni ska också få se det. Döm efter hjärtat men lyssna på mig.
Citera
2013-11-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Eller så enkelt som att hans födelsedag inte blev som han ville.

Han blev sur över att inte kunna åka så mycket eftersom dragblocket gick sönder, han fick inte knarka som han ville på sin födelsedag, han fick inte det sexet han ville ha på sin födelsedag, han fick inte alla de gratulationer han hade förväntat sig, han sitter ett år närmare 40, i ett hus som inte är hans, i en bil som inte är hans, han hade inte fått tag på en lägenhet, han fick inte träffa sina barn, inga pengar, och så vidare, med mera.

Då behövs inte mycket för att bägaren ska rinna över och tycka synd om sig själv och uttrycka detta mot andra. Och dom lösningar han tagit till tidigare visar ju att han inte tänker nänmvärt på framtiden utifrån handlingarna han kommer begå.
Ja precis, och som den kroniska haschrökare han är, fram med pickadollen pang ett skott i huvudet på marina, hon är död.
Citera
2013-11-16, 08:46
Medlem
Konservatics avatar
Apropå hyra så verkar det ju som att han bara betalt det precis innan mordet ?
Blev han pressad på slutet kanske av marina (läs gärna fs kontoutdrag).

Mindre pengar i plånboken , fick inte röka på när marina hade allt , jobb , släkt , vänner , pengar och nu även ett eget hus som föräldrarna gav bort precis innan mordet .

Allt det här fick fs att känna mindervärdeskomplex
Citera
2013-11-16, 08:51
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Egen påhittade sammanfattningar har väl inte mycket med verkligheten att göra.
Låt oss läsa TR45 där dömande myndighet drar en slutsats:

.

Brottsplanen var ju inte särskilt komplicerad med facit i hand eller hur?
Han sköt sitt ex med hennes egna pistol i huvudet, irrade runt med kropp och bil , först till rastplatsen där man sågs av Lennart och antagligen sedan vidare till dumpningsplatsen.

Mj hade han virat in i presenning men han gjorde en rad misstag (uttagen, irra runt på rastplatsen iförd enbart kalsonger)

Allt detta sammanfattar en irrationell person som rökt på.

Vidare hade han tur , läs gärna hur gw sågar polisens tekniker som var på plats i villan och missade blodet
Citera
2013-11-16, 09:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Apropå hyra så verkar det ju som att han bara betalt det precis innan mordet ?
Blev han pressad på slutet kanske av marina (läs gärna fs kontoutdrag).

Mindre pengar i plånboken , fick inte röka på när marina hade allt , jobb , släkt , vänner , pengar och nu även ett eget hus som föräldrarna gav bort precis innan mordet .

Allt det här fick fs att känna mindervärdeskomplex

När brukade FS betala sin hyra? Stämde tidsramen med tidigare inbetalda hyror? Jag frågar för att jag inte vet.
Citera
2013-11-16, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
När brukade FS betala sin hyra? Stämde tidsramen med tidigare inbetalda hyror? Jag frågar för att jag inte vet.

han betalade inte någon hyra, han är ju en parasit, har du redan glömt det?:

947
Citat:
Går du omkring med så mycket pengar i plånboken?
Jag har sällan plånboken med mig, nej, jag går inte omkring med pengar.
Hur har ni gjort upp, det finns tydligen någon form av hyreskontrakt.
Ja, på pappret står det väl 4500 kr per månad, men det är ett spel för galleriet. Vi har en
uppgörelse att jag betalar när jag kan.

Kunde du det nu?
Nej, nu har hon inte fått pengar på ett tag.
Men nu har du ju pengar.
Ja.
Varför passar du inte på att betala då?
Ja, så kan man säga… ja, jag vet inte varför hon inte har fått pengarna. Det har inte blivit av
bara.
Senast redigerad av jorick 2013-11-16 kl. 09:21.
Citera
2013-11-16, 09:24
Bannlyst
Jag sammanfattar senaste dygnets sk. kappvändning från de som anser FS skall dömas "no matter what". Numera & unisont har slagit fast att mordet är simpelt, slarvigt, impulsivt.
Det är utfört av en hjärnskadad knarkare och bär förtecken av cb.

Vidare fastslås att efterbrottsbeteendet även det är slarvigt och ogenomtänkt, kroppsgömman pinsamt dåligt arrangerad - typiskt missbrukarbeteende. I rusets dimma skall även FS hoppat runt i kalsongerna bredvid en välbesökt toalett. Där minst 5 personer vistades med fordon under det förlopp där bevis avyttrades.

Bankomat & SMS är även det sjuka, irrationella & impulsiva handlingar med tydlig indikering av cannabisskador.
Speciellt det till systern som svarades på någon minut efter ett missat samtal, med smeknamn & resplan för dagen. Vid den här tidpunkten är det troligaste att FS har använt en peruk vid bilkörning.

Det troligaste (här påhejat av flera) är att FS skulle supit hela förmiddagen och sedan åkt wakeboard.
När linan gick av så har det brustit för FS, vars impulsiva ilska inte lade sig utan eskalerar under flera timmar och framåt natten skjuter han Marina. (impulsivitet vs. långsinthet )

Som stöd för detta skall en FUP användas (som för övrigt inte läses av rätten) samt att vare sig brottsplats, fyndplats, kulhål, madrasser, filtar, bilar, paket, rep, verktyg, mobilmastning, vittnen, övervakningskameror eller presenningar bär ett enda spår som binder FS tekniskt vid brottet. Och det faktum att det tog år att hitta kroppen.

Som förklaring till denna paradox så har sk. "klantighet" från polisen vars resurser har varit obegränsade och utnyttjats fullständigt varit orsak till att spår efter FS(full, hög, halvnaken, irrationell & nojjig) inte gått att hitta. Här pratar vi om hundar, hundförare, helikoptrar, dykare, SKL, flertal tekniker, Borgar, förhörsledare etc.
Alla poliser "klantade" sig.
FS hade "tur"
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-16 kl. 10:10.
Citera
2013-11-16, 09:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
han betalade inte någon hyra, han är ju en parasit, har du redan glömt det?:

947

Jag har läst FUP men minns inte allt i huvudet. Jag har även andra aktiviteter för mig om dagarna än hänga här. Nu var frågan inte ställd till dig utan till en som skrev att han just hade betalat hyran strax innan Marina försvann (då var det ett försvinnande) så jag ser gärna att den som fick frågan svarar.
Citera
2013-11-16, 09:48
Medlem
olovpalmes avatar
Är FS häktad med restriktioner?Kan han träffa andra?Vara aktiv på internet?kan han använda tel utan restriktioner?
Hur fungerar det?

Är det nån som kan lägga ut häktningsframställan här?
Citera
2013-11-16, 10:03
Bannlyst
Det skulle vara intressant om Marinamannen kunde få se på presenningen som hittades i Svartedalen och svara på om det är samma presenning som slängdes bort för att den var trasig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in