2013-11-15, 20:23
Medlem
Att man inte blir precis cool av Fidos sätt att lägga upp livet, missbruket, sammanfattas bra av detta citat från FUP (534):

"Fredrik och hans humör
Carina vill berätta att hon varit väldigt aktiv i sina försök att få bort Fredrik ur Marinas liv.
Carina skickade ett mail till Mikael Södermalm angående detta för ca 1-2 år sedan. Detta har
Carina mailat om till utredaren Berry Neiding om detta.
"Vi har gett Fredrik många chanser, jag och Helena." Carina uppger att Marina alltid velat
rädda andra. Marina trodde att hon skulle kunna rädda Fredrik. Han höll ju på med droger
mm.
Marina insåg aldrig vad Fredrik gjorde med henne. "Vi var rädda för honom vad han
skulle kunna göra med Marina. Vi var rädda för honom själva också, jag och Helena. Han
brusade upp väldigt fort."

Det här är höggradigt kompatibelt med tidigare inlägg i tråden om missbruk och konsekvenserna av det, t.ex. det här med att missbrukaren brusar upp väldigt fort.

Det har till dags dato inte gått att hitta någon annan möjlig GM som har dessa egenskaper och dessutom är den insider Fredrik var.

Det har faktiskt visat sig omöjligt att ens hitta någon trolig gm som varit en av dessa saker, alltså antingen lätt uppbrusande missbrukare med en historia av våld ELLER insider.

När nu rättsprocessen för att ge Marina postum rättvisa snart går in på vad som verkar vara "upploppet" så blir denna frånvaro av alternativa GM allt mer besvärande för dem som hävdar FS oskuld...

Det finns fler exempel i FUP på vad som kan vara en av missbruk skadad hjärna eller i vilket fall en person som uppträder "ovanligt lynnigt" och med nedsatt planerings- och t.ex. motorisk förmåga (bilkörningen). Skolexempel på vad långvarigt missbruk förorsakar, förändringar som är irreversibla:

"Marina lyckades inte hitta rätt dragläge och Fredrik blev jätte arg. "Han stod och skällde på
Marina rätt framför mig. Det konstiga var att Marina svalde detta", uppger Carina. Det otäcka
var att han blev så arg för detta lilla.
" Han har gjort så mot mig med. Han säger också
småsaker som får en att bli ledsen. Han spelar på ens känslor. Fredrik har fått mig att gråta".
Carina uppger att Fredrik inte är bra på att köra bil. Han kör så illa att Carina blivit
illamående och rädd.
Carina vill berätta om en händelse för att förklara vad Fredrik kan göra.
Fredrik skulle en gång hämta Carina och Helena på flyget. Han körde sedan väldigt fort. Han
körde i stan i ca 70 där det är 50." (FUP 534)
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-15 kl. 20:48.
Citera
2013-11-15, 20:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Har du hört talas om någon missbrukare som köper lättöl?
Klart det är starköl.

Har ingen direkt betydelse om han va nykter, påtänd, full han är lika skyldig ändå till mord.
Hans lögner om att han minsann inte dricker osv är numera belagt med bildbevis. Och underlaget för hans missbruk kan läsas i hans P7a, och hans belastningsregister ser ut att vara framtaget återigen via HD och senaste häktningsförhandlingen.
Citera
2013-11-15, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Att man inte blir precis cool av Fidos sätt att lägga upp livet, missbruket, sammanfattas bra av detta citat från FUP (534):

Det här är [höggradigt kompatibelt[/b] med tidigare inlägg i tråden om missbruk och konsekvenserna av det, t.ex. det här med att B]missbrukaren brusar upp väldigt fort[/b].

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och underlaget för hans missbruk kan läsas i hans P7a, och hans belastningsregister ser ut att vara framtaget återigen via HD och senaste häktningsförhandlingen. :

Egen påhittade sammanfattningar har väl inte mycket med verkligheten att göra.
Låt oss läsa TR45 där dömande myndighet drar en slutsats:
Citat:
Att Fredrik Svensson, som erkänt ett långvarigt och pågående missbruk av cannabis, skulle ha tänkt ut och genomfört en sådan komplicerad brottsplan är inte otänkbart men får bedömas som mindre sannolikt.
.
Citera
2013-11-15, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

.

Ja, Friman, vilken blådåre till domare, jag har läst den skämtsamma domen, det var väl första gången han dömde i ett mordfall?
Citera
2013-11-15, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ja, Friman, vilken blådåre till domare, jag har läst den skämtsamma domen, det var väl första gången han dömde i ett mordfall?

Tja, FS friades, släpptes på fri fot. HR instämde i domen sedermera.
Glöm inte att fler personer än Friman varit med i besluten, är det 9 andra ?

Vi får se vad för nytt som framkommer i HR, men jag ser inget nytt som omkullkastar den slutsatsen i underlaget.
Citera
2013-11-15, 21:33
Bannlyst
Citat:
Tja, FS friades, släpptes på fri fot. HR instämde i domen sedermera.
Glöm inte att fler personer än Friman varit med i besluten, är det 9 andra ?

Vi får se vad för nytt som framkommer i HR, men jag ser inget nytt som omkullkastar den slutsatsen i underlaget.

9 ?
Citera
2013-11-15, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
9 ?
Antal ledamöter i TR + HR, vad blir det? Båda domstolarna var eniga.
Citera
2013-11-15, 21:50
Medlem
Citat:

Det här är [höggradigt kompatibelt med tidigare inlägg i tråden om missbruk och konsekvenserna av det, t.ex. det här med att missbrukaren brusar upp väldigt fort.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och underlaget för hans missbruk kan läsas i hans P7a, och hans belastningsregister ser ut att vara framtaget återigen via HD och senaste häktningsförhandlingen. :

Citat:

Citat:
Att Fredrik Svensson, som erkänt ett långvarigt och pågående missbruk av cannabis, skulle ha tänkt ut och genomfört en sådan komplicerad brottsplan är inte otänkbart men får bedömas som mindre sannolikt.

Renasanningen

Skrattretande att "brottsplanen" skulle varit "komplicerad". Fanns ingen plan, och ingen komplexitet.

Ett våldsimpulsgenombrott hos en kronisk missbrukare, det var vad som hände. Skulle han planerat att göra kulhål i väggen, få blod i sängen, gömma kroppen så uselt (att bara en ännu uslare polisinsats inte kunde hitta den)?

Blott bekräftar att brottet begicks av en kroniskt missbrukande, hjärnskadad insider dvs. FS.

Här bekräftas återigen vad som är uppenbart i FUP: långvarigt och pågående missbruk av cannabis.

Och vem vet vilka andra substanser, förutom alkohol... Finns mycket att välja på.

Scenen är uppenbart satt för mord. Och mord blev det.

Av FS...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-15 kl. 21:53.
Citera
2013-11-15, 23:29
Medlem
Sitter FS och ruttnar i cellen eller håller polisen förhör med honom?
Citera
2013-11-15, 23:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Skrattretande att "brottsplanen" skulle varit "komplicerad". Fanns ingen plan, och ingen komplexitet.
Inte mycket till "komplicerad brottsplan" där, nej...

Skjuta en människa i hennes egen säng, underlåta att avlägsna spåren efter dådet,
paketera kroppen och forsla iväg den.
Jo, vars, det kan ju vara svårt förstås. Särskilt för en något sliten pundare. Not.

Nu har han ju ett väldigt starkt alibi med gravstenssittandet som varade i drygt tre timmar
(det var det väl fråga om?) så han kanske klarar sig den här gången också...
Det kan vara "komplicerat" att slå hål på...

Nu finns det en kropp i vart fall till skillnad mot tidigare vilket underlättar om man säger så.
Och ett vittne visst som sett nån i kalsongerna vid en bil hysande nåt mystiskt stort paket.

Vi får se om det finns mer att komma med.
Vad vi med säkerhet kan säga är väl att det tar stopp sedan; det här är sista "turen",
någon mer förhandling kommer icke att äga rum.

Gå fri eller fällas är frågan? Vissa här är nog övertygade om det första alternativet.
De förlitar sig tryggt på herr Hanssons juridiska färdigheter och nåt vittne, KH, och att
den åtalade ska förbli vid sin historia om nattligt kyrkogårdsbesök med mera.

Rena skrattmatchen kanske? Lätt som en plätt slås allt sönder som kommer från åklagarhåll?

Vi får se vad det blir framåt mitten av nästa månad.
Har själv på känn att det blir en jul i fortsatt ofrihet för herr Svensson.
Citera
2013-11-15, 23:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Förstår inte varför dra teser om en TR skulle döma eller har dömt i det läget som föreligger just nu eller att man ens talar om tidigare domslut. HD är klar på den punkten och man ska återta målet i HR, och med speciella påpekande om hur man ska se på rättsfallet. Och det är dock så att man inte ens behöver diskutera den saken om hur man rent sakligt ska se på rättsläget i dag då det gäller misstänkte och mordet på Marina.

Att man inte inser eller låtsas att det finns en chans att Fredrik Svensson kommer att frias i kommande HR tyder bara på att man är extremt optimistisk och ganska oinsatt hur det fungerar i rättsapparaten och vilken slags hierarki det faktiskt är. En Tingsrätt är något man drar som ett skämt i dessa korridorer inget annat.
Citera
2013-11-15, 23:50
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:

"Fredrik och hans humör
Carina vill berätta att hon varit väldigt aktiv i sina försök att få bort Fredrik ur Marinas liv.
Carina skickade ett mail till Mikael Södermalm angående detta för ca 1-2 år sedan. Detta har
Carina mailat om till utredaren Berry Neiding om detta.
"Vi har gett Fredrik många chanser, jag och Helena." Carina uppger att Marina alltid velat
rädda andra. Marina trodde att hon skulle kunna rädda Fredrik. Han höll ju på med droger
mm.
Marina insåg aldrig vad Fredrik gjorde med henne. "Vi var rädda för honom vad han
skulle kunna göra med Marina. Vi var rädda för honom själva också, jag och Helena. Han
brusade upp väldigt fort."

Det här är höggradigt kompatibelt med tidigare inlägg i tråden om missbruk och konsekvenserna av det, t.ex. det här med att missbrukaren brusar upp väldigt fort.

Det har till dags dato inte gått att hitta någon annan möjlig GM som har dessa egenskaper och dessutom är den insider Fredrik var.

Det har faktiskt visat sig omöjligt att ens hitta någon trolig gm som varit en av dessa saker, alltså antingen lätt uppbrusande missbrukare med en historia av våld ELLER insider.

När nu rättsprocessen för att ge Marina postum rättvisa snart går in på vad som verkar vara "upploppet" så blir denna frånvaro av alternativa GM allt mer besvärande för dem som hävdar FS oskuld...

Det finns fler exempel i FUP på vad som kan vara en av missbruk skadad hjärna eller i vilket fall en person som uppträder "ovanligt lynnigt" och med nedsatt planerings- och t.ex. motorisk förmåga (bilkörningen). Skolexempel på vad långvarigt missbruk förorsakar, förändringar som är irreversibla:

"Marina lyckades inte hitta rätt dragläge och Fredrik blev jätte arg. "Han stod och skällde på
Marina rätt framför mig. Det konstiga var att Marina svalde detta", uppger Carina. Det otäcka
var att han blev så arg för detta lilla.
" Han har gjort så mot mig med. Han säger också
småsaker som får en att bli ledsen. Han spelar på ens känslor. Fredrik har fått mig att gråta".
Carina uppger att Fredrik inte är bra på att köra bil. Han kör så illa att Carina blivit
illamående och rädd.
Carina vill berätta om en händelse för att förklara vad Fredrik kan göra.
Fredrik skulle en gång hämta Carina och Helena på flyget. Han körde sedan väldigt fort. Han
körde i stan i ca 70 där det är 50." (FUP 534)
Fast det det där var bland det löjligaste jag hört... Jag tror FS är skyldig, men att referera till att man blir jätterädd av att någon kör i 70 på 50-väg... Det gör jag ganska ofta utan att vara en mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in