2013-11-15, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
helschysst ofarlig snubbe + kanske slö kniv + snut-as = mord

Är det så drognissen menar?

Och om det varit någon dej nära stående som "ballat ur", kanske under inflytande av en kris och/eller alkohol, och fått en kula i hjärtat?

Hur skulle du då ställa dej? Eller tror du inte att infödda vita (vad fan det nu är...) kan bli ihjälskjutna så här onödigt också? Då tar du fel! Det har hänt, och kommer att hända, tills polisen får (tillstånd till) vissa förändringar vad gäller vapen och instruktioner.

Ned med den onödiga polisskjutdöden! ALLA som blir offer är MÄNNISKOR!
Citera
2013-11-15, 10:17
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Och om det varit någon dej nära stående som "ballat ur", kanske under inflytande av en kris och/eller alkohol, och fått en kula i hjärtat?

Hur skulle du då ställa dej? Eller tror du inte att infödda vita (vad fan det nu är...) kan bli ihjälskjutna så här onödigt också? Då tar du fel! Det har hänt, och kommer att hända, tills polisen får (tillstånd till) vissa förändringar vad gäller vapen och instruktioner.

Ned med den onödiga polisskjutdöden! ALLA som blir offer är MÄNNISKOR!

Vad tycker du poliserna ska göra då? hur hade du ställt dig till att polisen agerat utefter hur du tycker, och inte skjutit för att sedan bli ihjälhuggen själv?
Citera
2013-11-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
Vad tycker du poliserna ska göra då? hur hade du ställt dig till att polisen agerat utefter hur du tycker, och inte skjutit för att sedan bli ihjälhuggen själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
När en skogstokig somalier rusar mot dig med kniv i handen bör du ta fram en engångsgrill, så att du kan bjuda på halal-korv. Därefter får du skjuta verkanseld.

Svensk polis kan bättre, minst lika bra som flera länder med förre dödsskjutningar.

Men svensk polis behöver lyssnas till, uppifrån, och ges efterfrågade elvapen.

Det är viktigt för demokratin att ALLA människoliv skattas lika högt. Ger fullständigt fan i vad någon äter..., så länge det inte är människokött...

Sådana här skjutningar är barbari...
Citera
2013-11-15, 14:04
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Svensk polis kan bättre, minst lika bra som flera länder med förre dödsskjutningar.

Men svensk polis behöver lyssnas till, uppifrån, och ges efterfrågade elvapen.

Det är viktigt för demokratin att ALLA människoliv skattas lika högt. Ger fullständigt fan i vad någon äter..., så länge det inte är människokött...

Sådana här skjutningar är barbari...

Det enda som är barbari med den här händelsen är att en dåre försöker hugga ner en polis.

Du säger att alla människoliv ska skattas lika högt, men jag tycker det verkar som att du inte bryr dig alls om polisen. Efter som han absolut inte ska skjuta så riskerar han ju istället att bli ihjälhuggen.
Citera
2013-11-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
Det enda som är barbari med den här händelsen är att en dåre försöker hugga ner en polis.

Du säger att alla människoliv ska skattas lika högt, men jag tycker det verkar som att du inte bryr dig alls om polisen. Efter som han absolut inte ska skjuta så riskerar han ju istället att bli ihjälhuggen.

Fast i länder där man skjuter mindre och tazar mer, eller gör på något annat icke dödligt sätt, t.ex. England och Norge och Finland, så dör ju inte fler poliser?

Läst i tråden?

Verkar onekligen lite onödigtatt ta kål på folk i onödan? Dyrt blir det också, ekonomiskt och mänskligt...

Skott rakt i hjärtat för någon krisar och är full?
Citera
2013-11-15, 15:49
Medlem
tarjaas avatar
Nog för att jag tycker snuten som matade kulor in i ett gym utan respekt för de bakom rutorna borde skjutas så tycker jag att denna polisen handlade helt rätt..

Dock verkar inte polisen skjuta folk i benen längre som de gjorde förr? Har det blivit ändrade regler för dem eller ?
Citera
2013-11-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
helschysst ofarlig snubbe + kanske slö kniv + snut-as = mord

Är det så drognissen menar?
Verkligen inte, din halvt illiterata rasistkuk.

Jag skrev att den ihjälskjutne kan ha varit totalt superlivsfarlig och att situationen var mycket hotfull och att att den potentiellt genomgoda polismannen inte hade för avsikt att skjuta ihjäl någon.

Men jag utesluter heller inte möjligheten att polisen ifråga kan ha felbedömt situationen och knäppt mannen i onödan. Jag vill dra mig till minnes att jag hört talas om en del rätt blodtörstiga och oempatiska konstaplar under åren.

Jävligt konstigt att så många här tycks hålla polisväsendet om ryggen. Själv vill jag inte tro att All Cops Are Bastards, men den uppfattningen florerar ofta hos såväl vänster- som högerfolk, så varför läcker inte polismannens identitet ut? Det verkar vara vad folk använder FB till - att hänga ut folks identiteter, brottsoffer som gärningsman. Är ingen intresserad av att veta om det här är en omtyckt hedersnknyffel eller ett ökänt rövhål?
Citera
2013-11-15, 16:02
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balam
Är ingen intresserad av att veta om det här är en omtyckt hedersnknyffel eller ett ökänt rövhål?

Nej. Det räcker att veta att h*n är kompetent.
Citera
2013-11-15, 16:11
Medlem
Citat:

Jag skrev att den ihjälskjutne kan ha varit totalt superlivsfarlig och att situationen var mycket hotfull och att att den potentiellt genomgoda polismannen inte hade för avsikt att skjuta ihjäl någon.

Men jag utesluter heller inte möjligheten att polisen ifråga kan ha felbedömt situationen och knäppt mannen i onödan. Jag vill dra mig till minnes att jag hört talas om en del rätt blodtörstiga och oempatiska konstaplar under åren.

Jävligt konstigt att så många här tycks hålla polisväsendet om ryggen. Själv vill jag inte tro att All Cops Are Bastards, men den uppfattningen florerar ofta hos såväl vänster- som högerfolk, så varför läcker inte polismannens identitet ut? Det verkar vara vad folk använder FB till - att hänga ut folks identiteter, brottsoffer som gärningsman. Är ingen intresserad av att veta om det här är en omtyckt hedersnknyffel eller ett ökänt rövhål?

Mja, alltså: INGEN ska väl onödigtvis behöva bli ihjälskjuten när de behöver omhändertas.

Ett människoliv har gått till spillo. En hjärtskjutande polis har fått ett trauma. Osv.

DET HÄR skjutandet måste få ett slut.

Ge polisen vad den önskar!
Citera
2013-11-15, 16:26
Medlem
Citat:
Mja, alltså: INGEN ska väl onödigtvis behöva bli ihjälskjuten när de behöver omhändertas.

Ett människoliv har gått till spillo. En hjärtskjutande polis har fått ett trauma. Osv.

Jag håller med, men det är inte riktigt on topic. Bara stater med fascistiska tendenser låter statligt (över)våld passera obemärkt*. Jag hoppas innerligt att det dödande skottet inte var menat att döda. Och jag hoppas också att polismannen (det var nog inte en kvinna) mår riktigt genuint jävla dåligt över det inträffade.

* 'Obemärkt' i avseendet att en majoritet här verkar tycka att den skjutne fick vad han förtjänade.
Citera
2013-11-15, 16:38
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Du ska se att det snart tittar fram någon illvillig blatte eller annan kriminell som gärna outar
poliser med familj och flick/pojkvänner ner till skolåldern.

När det gäller den skjutna knivdåren lär vi få hålla till godo med det som finns registrerat.
D v s nästan ingenting, precis som för dom flesta "flyktingar" i det här landet.
Kan han finnas som ensamkommande flyktingbarn i något register någonstans?

Nej men vad tänker jag på? Register är ju rasistiska. Det går ju inte.
Citera
2013-11-15, 16:41
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Du menar ett samhälle fritt från drägg och kriminella?

Men vem ska då skriva dina inlägg på FB?

Du vet lika bra som jag att polisen inte hade chockat honom med elpistol i detta läge.
Och hade dom försökt hade det troligtvis resulterat i en död polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in