2013-11-15, 00:31
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
För i helvete, är avspark 19:45 eller 20:45? Får olika svar. Enligt fyran 20:45, enligt SvFF 19:45. Svensk tid alltså, när börjar matchen på skärmen här i Sverige?

20:45 börjar den svensk tid, 19:45 portugisisk tid.
2013-11-15, 00:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
För i helvete, är avspark 19:45 eller 20:45? Får olika svar. Enligt fyran 20:45, enligt SvFF 19:45. Svensk tid alltså, när börjar matchen på skärmen här i Sverige?

Ett bra tips kan ju vara att spana in den här trådens rubrik?

Försnacket börjar 19:00.
2013-11-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ett bra tips kan ju vara att spana in den här trådens rubrik?

Försnacket börjar 19:00.
På vilken kanal är försnacket? Har sett att det ska tramsas med idol kl 19 och att dom börjar sändningen om matchen 20.35 på 4an. Och om försnacket sker på tv4 sport verkar dom ju inte direkt up to date.http://www.tv.nu/p/13111519001955tv4sport?popup=true
2013-11-15, 01:08
Bannlyst
Att vi vinner mot självaste Portugal i Portugal ser jag inte som trovärdigt. De har en tendens att höja sig i sådana här matcher. Vi kommer dock att komma med godkänd resultat (3-2 förlust) och vi får ro hem detta på friends.

Skall kommas ihåg att Portugal är ett riktigt överskattat lag. De har inte övertygat de senaste åren i kvalsammanhang och deras bollinnehavspel är till ingen nytta. Mot Ryssland vann man med uddamålet på en fast situation. Dock har Portugal en stabil och grym defensiv som inte självaste Ryssland kunde rå för. Spelarna ger bra understöd till varandra och jag tror att vi inte kommer att ha något att säga till om på kanterna. Vi får satsa på att Zlatan fördelar bollarna till våra spelare där uppe.
Senast redigerad av J-Ce 2013-11-15 kl. 01:11.
2013-11-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Bara för att man är bra i allsvenskan så betyder inte det att man är bra i internationella sammanhang.
Så du menar att baklinjen vi har idag är bra i internationella sammanhang?
2013-11-15, 01:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Så du menar att baklinjen vi har idag är bra i internationella sammanhang?

Nej. Men det betyder inte nödvändigtvis att random allsvensk spelare hade gjort det bättre.
2013-11-15, 02:29
Medlem
CombatCows avatar
Tjena, tänkte bara höra var man kan se hela matchen (spoilerfree) efteråt, är borta under matchen?
2013-11-15, 02:58
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatCow
Tjena, tänkte bara höra var man kan se hela matchen (spoilerfree) efteråt, är borta under matchen?
Brukar väl läggas upp på olika trackers. Antar att det kommer hamna på piratebay inte långt efter avslut.

Själv vill jag gärna se live men har varken TV eller TV4 premium...
2013-11-15, 03:01
Medlem
junazs avatar
Jag menar på intet sätt att sänka moralen eller att inte tro på Sverige, men jag tror vi överskattar våra chanser en aning. Magkänslan är att vi åker på stryk.

Känns ju tyvärr som att det kommer bli försvaret och innermittfältet (Elm, om han spelar) som fäller oss imornkväll. Det har tjatats hela veckan om alla de där små sakerna som vi måste utnyttja för att störa Portugal, och om hur det kan gå vägen om allt stämmer för oss. I ärlighetens namn: hur ofta stämmer allt för Sverige när det väl gäller? Portugal vinner över två matcher även om dem inte spelar absolut 100%. Individuellt skickligare och framförallt spelare som är mycket mer vana vid att spela sådana här toppmatcher, och sådant avgör i längden.

Som den pessimist jag är tror jag tyvärr vi förlorar med 2, 3 mål i Lissabon. Det kommer inte att räcka för att klara avancemanget på hemmaplan, men vi kommer säkert komma retligt nära - det gör vi alltid.

Tilläggas bör att jag oftast tippar helt fel, och jag hoppas verkligen det!
2013-11-15, 06:58
Bannlyst
Mitt tips, är att gör vi en bra match och håller ner siffrorna kanske vi kan klara en uddamålsförlust på sin höjd och få in en boll i deras kasse
så hoppas på max 2-1 till portugal
sedan har vi en rolig match på Tisdag,där allt kan hända,bollen är rund
2013-11-15, 08:00
Medlem
All1s avatar
Jag vet inte om det är så stor skillnad mellan Portugal och Sverige egentligen. Har förvisso inte sett Portugals matcher i kvalet, men att de har spelat oavgjort mot både Israel och Nordirland på hemmaplan (1-1 i båda matcherna) visar väl att chansen för Sverige inte är så liten ändå.

Zlatan är i riktigt bra form nu också. Vem vet vad han hittar på? Men visst, med tanke på vårt försvar så är ju Portugal ändå knapp favorit här, och nog är man lite nervös redan nu...
2013-11-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Brukar väl läggas upp på olika trackers. Antar att det kommer hamna på piratebay inte långt efter avslut.

Själv vill jag gärna se live men har varken TV eller TV4 premium...

Närmaste Pub är att rekommendera då det bör vara folkfest på dom flesta haken en fredag!

Jag är nöjd så länge vi har med oss ett resultat som gör att vi har en god chans på tisdag.
Elmanders "hästjobb" längst fram kommer vara så oerhört viktigt då både Pepe och Bruno Alves inte är världens mest spelskickligaste mittbackar, även om Pepe ibland tror han är en gammal Guti.
2-1 hade vart Guldläge.
3-1 hade vart Tufft men inte omöjligt
4-1 då kan vi sluta drömma om Brasilien.

KOM IGEN ZVERIGE!!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in