Citat:
Ursprungligen postat av
trtrtrtr
Här var det livat

Är detta en definitionsfråga för Skillt och Straybullet vilka man får umgås med? Eller är det okej för era medlemmar att umgås med aktiva pedofiler? Våldtäktsmän? Fasadklottrande rödingar? Även om du håller med pedofilen om en del är det kanske fortfarande inte så lämpligt att umgås med honom av olika orsaker, eller? Finns det någon gräns eller några riktlinjer kring det?
Nej, det finns nog inga uppsatta riktlinjer kring det. Utan man får helt enkelt som Micke var inne på använda sitt eget goda omdöme. Det är liksom inte intressant eller önskvärt att förbjuda folk från att ha vissa bekanta eller prata med vissa människor privat. Det är ju ungefär av samma anledning som att fulmedia inte angriper offentliga personer för att de har bekanta eller släktingar som är dödsnazister och liknande. Det låter sig helt enkelt inte göras och man får själv ansvara för det man säger och står för.
Det är klart att saker man skriver och säger privat kan bli en angelägenhet för partiet beroende på hur grovt det är. Vi har ju killen som ville titta på nakna småflickor i badhuset som uteslöts exempelvis. Det handlar nog helt enkelt om hur grovt det är, men i ett sådant här fall när det är menlöst småprat som en gratulation till ett nytt jobb så är det förstås ingenting partiet bryr sig om eller lägger något fokus på och det är förstås en helt sund och riktig inställning.
Vad är det man önskar liksom? Ska man upprätta någon form av lista på personer som nationalister inte får ha någon kontakt med alls och sedan kan Nationell.nu som något slags nationalistiskt Expo "avslöja" hur minsann den och den företrädaren gillade den personens bilder eller skrev grattis på hans logg? Det får någon annan syssla med i så fall, för det är ingenting jag tänker lägga något fokus eller någon energi på att göra någon stor sak utav.
Det är precis den här typen av tröttsamma resonemang som jag blev så trött på hos SD. När folk lägger ner mer energi på vem som gillar vilka bilder, länkar till vilka nyhetssidor eller är vem med vem på Facebook än på det faktiska politiska arbetet, ja då börjar det liksom sakta förvandlas till en rörelse jag inte kan motivera mig själv till att lägga mina pengar, min tid och min energi på längre.
Citat:
Om man anser att det är förtroendeingivande att stötta och umgås med den projudiske identitärbögen Friberg
Nu kanske inte Magnus Söderman använder sin privata Facebook till att först och främst verka förtroendegivande inför anonyma internetkrigare utan använder den som folk gör mest? Dvs skriver menlöst trams och strunt, ägnar sig åt kallprat och annan liknande skit som Facebook faktiskt är till för?
Och nej, jag tror inte att förtroendet för Magnus Söderman eller Mikael Skillt påverkas av att de gratulerar Daniel Friberg till ett nytt jobb på Facebook. Jag tror att de som tycker illa om dem kommer att fortsätta tycka illa om dem och de som inte gör det kommer inte heller att bry sig nämnvärt utan snarare gäspa av uttråkning.
Citat:
Ibland får man dock en känsla att SvP är en stor Waldorf-skola där alla unika små solar får springa runt och bete sig lite hur de vill så länge de skriver under på punktprogrammet.
Öh, ja. Så länge du bedöms följa stadgarna får du självfallet bete dig "hur du vill". Och så ska det naturligtvis vara. Menar man att någon missköter sig får man motivera det och rapportera in det till ledningen. Och det är ganska rimligt och hälsosamt.
Citat:
Nu är det förvisso inte så förvånande att SvP:s Kling och Klang gör en sån här PR-tabbe men desto värre är det att du Straybullet sitter här och försvarar det.
Jag har svårt att ta det hela på allvar bara. "Titta! De gratulerade Friberg till ett nytt jobb på Facebook! Och jobbet är hos Brinkmann! Strasserisssssssm!" Nej, jag känner faktiskt inte att jag behöver försvara något här och ångrar nästan att jag inledningsvis var så saklig och trevlig i tonen i början. Det blir bara själsdödande och energidränerande alltihop.
Citat:
Jag trodde högre om dig måste jag säga, det börjar nästan bli lite Bagdad Bob-varning på dig nu.
Jag sover gott om natten och har inga större problem att försvara mina ståndpunkter. De som läser mina inlägg vet dessutom att jag har bra koll på såväl ras- som judefrågan och har avhandlat dessa frågor både grundligt och ofta här på Flashback och på andra arenor och fortfarande gör det med jämna mellanrum mer än de allra flesta. Det är förmodligen därför det aldrig har drevats mot mig heller från diverse fåntrattshåll. De vet att de inte har något att komma med helt enkelt.
Om jag sjunkit i dina ögon är det ju förstås tråkigt, men jag ser inte riktigt vad jag kan göra åt det. Det är alltid någon som tycker att man skriver något hemskt/dumt/elakt. Det får man liksom ta.
Citat:
Sen var det nog fler än jag som inte visste att Kling och Klang var bekanta med/kände Friberg och jag tror inte jag är ensam om att rynka på både pannan och näsan. Att Friberg varit med länge är inget argument för någonting, lika lite som att han mött mycket folk genom åren som han är bekant med är det.
Daniel Friberg har varit involverad så länge i så många olika projekt med så mycket olika folk att du kommer att hitta personer ur alla tänkbara Sverigevänliga organisationer som känner honom eller som är bekant med honom.
Citat:
De bra kontakterna behåller man och de dåliga stöter man bort, det är ingen raketforskning direkt.
Som medarbetare på Realisten och som därför har kontakt med ett ganska brett spektra av politiska personligheter både i Sverige och utomlands blir det ett ganska konstigt påstående. Men visst. Vill man övertyga Magnus om att hans kontakter är dåliga och ska stötas bort så ger det nog större resultat att ta det med honom personligen.
Edit: Dessutom finns det väl inte så mycket mer att gapa om? Både Magnus och Micke har ju svarat. Micke finns här på Flashback och Magnus har sagt att han kan kontaktas via Radio Framåt. Även partiledningen har ju tydliga kontaktuppgifter och går enkelt att få tag på om man skulle vilja det. Det är bara att köra om det är något man undrar över.