Citat:
Ursprungligen postat av
Deathead
Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Tolkar det som att en Norsk, Tysk eller andra vita europeér ska kunna bli svenska eller tolkar jag det fel?
Svenskar blir de ju aldrig, men svenska medborgare skulle de tveklöst kunna bli. Naturligtvis inte kravlöst; pekar ut det innan löjliga teoretiska händelseförlopp om tysk-norsk massinvandring till Sverige börjar hagla.
Men nej, rent praktiskt så tolkar du det inte fel. Du tolkar det helt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
damnyou
Är jag som 50% svensk, 25% finsk och 25% finlandssvensk välkommen i Sverige för partiet? På pappret står det ju givetvis att jag är 50/50 finsk/svensk men finnar och finlandssvenskar anser sig oftast vara två spridda folk.
Värt att tilläggas är att jag har bott i Sverige hela mitt liv, men att jag dock endast hade finskt medborgarskap fram till för 4 år sedan då jag skaffade dubbelt. Innehar dock fortfarande endast finskt pass. Har 6:e generationens släktingar som var finska romer, samt även belgiska valloner.
MVH
Some WhiskeyTango84 här ovan skriver så kan jag inte se hur det skulle vara något problem.
Det dubbla medborgarskapet är troligtvis inget partiet bryr sig om medlemsmässigt, och det finns ingen uttalad ståndpunkt på den saken, men jag förväntar mig att hela "dubbel medborgarskap"-galenskapen ska motarbetas och avskaffas.
Det är helt galet att folk kan erkännas med att ha dubbla lojaliteter. Finland skulle möjligen kunna vara ett principiellt undantag via avtal, men ville bara ta upp det lite som en parentes.