2013-11-12, 21:39
Medlem
Rotselleris avatar
Ball fake mot ansiktet har alltid varit T, iaf i Europa. Tycker det är helt rätt för det tillför inget som nån sa.
2013-11-12, 21:53
Medlem
Sobofieds avatar
Krävs inte mycket eyetest för att man ska se att Lance obviously is a little bitch.
2013-11-13, 16:33
Medlem
vad tror ni om ORL Magics chanser hemma mot Bucks?
Houston lär väl vinna borta mot PHI 76ers?
2013-11-13, 17:40
Medlem
robinkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitrov
Magic bör vinna, ja, men det är svårt att säga i och med att de antagligen tankar i år. Men om du nu ska betta borde du välja en annan match, Magic - Bucks är för osäker. Houston kommer dock vinna.
2013-11-13, 18:11
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitrov

Spencer Hawes med hockeyfrilla o allt kommer spanka dwight och evan turner kommer tjocka runt o droppa 30!
2013-11-14, 00:25
Medlem
Jullsans avatar
Kan någon förklara scoring efficiency och shooting efficacy?
2013-11-14, 00:29
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Kan någon förklara scoring efficiency och shooting efficacy?

Räcker detta?

Citat:
FG%
Field Goal Percentage; the formula is FG / FGA.

eFG%
Effective Field Goal Percentage; the formula is (FG + 0.5 * 3P) / FGA. This statistic adjusts for the fact that a 3-point field goal is worth one more point than a 2-point field goal. For example, suppose Player A goes 4 for 10 with 2 threes, while Player B goes 5 for 10 with 0 threes. Each player would have 10 points from field goals, and thus would have the same effective field goal percentage (50%).

TS%
True Shooting Percentage; the formula is PTS / (2 * TSA). True shooting percentage is a measure of shooting efficiency that takes into account field goals, 3-point field goals, and free throws.

Värt att ta med i bedömandet är:

Citat:
Usg%
Usage Percentage (available since the 1977-78 season in the NBA); the formula is 100 * ((FGA + 0.44 * FTA + TOV) * (Tm MP / 5)) / (MP * (Tm FGA + 0.44 * Tm FTA + Tm TOV)). Usage percentage is an estimate of the percentage of team plays used by a player while he was on the floor.
2013-11-14, 13:42
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Räcker detta?

Värt att ta med i bedömandet är:

Ok men ta t.ex Chris Paul den här säsongen. Han har 1.394 i Scoring Efficiency och .473 i shooting efficiency. Vad betyder det exakt?
2013-11-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ok men ta t.ex Chris Paul den här säsongen. Han har 1.394 i Scoring Efficiency och .473 i shooting efficiency. Vad betyder det exakt?

Aldrig hört talas om Shooting efficiency men tror du menar efg%(Effective fg%) eller? vart hittar du hans scoring efficency
2013-11-14, 15:22
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Som jag fattat det är shooting efficiency ett mått som tar alla skott in i procenten, inte bara ett som t.ex. FT%.
2013-11-14, 15:55
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Kollar man http://www.basketball-reference.com/players/p/paulch01.html så verkar det som att .473 är hans efg. Vad det är för något har Sobofied redan sagt.

Scoring efficiency har jag aldrig heller hört talas om. 1.394 är inte en siffra som ser ut att kunna vara så mycket annat än points per possession/offensive rating, även om den brukar presenteras i formatet 139.4 i så fall. Annars kan det vara Pure Point Rating, som jämför assists mot turnovers, men det låter inte troligt med tanke på hur många assists han har. Kanske offensive win shares?

För övrigt noterade jag att Shane Battier inte har en enda turnover än. Får han aldrig låna bollen den stackarn?
Senast redigerad av fredrock 2013-11-14 kl. 16:09.
2013-11-14, 17:25
Medlem
LarryBirds avatar
Hur tror ni att det kommer sluta för celtics i år? Jag själv har inte kunnat följa säsongen alls, men redan innan den starta har jag känt på mig att det inte kommer gå nå vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in