2013-11-14, 18:16
Medlem
Asså Knicks, vad håller de på med? Är riktigt arg över hur Dolan missköter organisationen. Det finns nog inget lag i ligan som har så många RIKTIGT dåliga kontrakt som Knicks (Amar'e, Chandler, Bargnani) och det finns nog inget lag i ligan som är så dåliga på rebuilding som Knicks. Att de signade Chris Smith som är ligans sämsta spelare istället för Ike Diogu bara för att han är J.R. Smiths bror säger väl det mesta. En annan korkad grej de har gjort är att de använde amnesty-klasulen på Chauncey Billups efter 30 matcher istället för att vänta några månader; hade de gjort det hade de förstått att Amar'e är den som förtjänade att bli klippt från laget. De har tradeat bort hur många first round picks som helst, inklusive denna säsongs och 2016 års, och detta oftast i utbyte mot veteraner som de tror ska hjälpa dem bli en contender. I år kommer de kanske vinna 35-45 matcher vilket skulle ge dem ett val i draften som skulle ha kunnat bli någon av exempelvis Aaron Gordon, Mario Hezonja, Isaiah Austin, Wille Caulie-Stein eller med en jävla massa tur Marcus Smart. Men nej nej, det är väl fel att rebuilda genom att drafta bra och talangfulla spelare antar jag.

Istället kommer Knicks satsa på Free Agency 2015 där de sägs vara intresserade av Kyrie Irving och Kevin Love. Övriga "bra" spelare som är Free Agents det året är bland andra Brook Lopez, Nikola Vucevic, Eric Gordon och kanske LeBron James. Låt oss säga att Knicks GM för en gång skull gör ett till synes bra jobb och signar, säg både Kyrie Irving och Kevin Love till bra kontrakt; Tror ni då att de kan bli contenders? Starting five: Kyrie Irving, Iman Shumpert, Carmelo Anthony (om han nu vill stanna, annars Iman som SF och random scrub som SG), Kevin Love och typ Ike Diogu eller Chandler om han går med på ett sämre kontrakt. Det känns som att ett lag som detta är organisationens mål och visst, det ser bra ut på pappret. Men det ska väldigt mycket till för att detta ens ska ske och om det sker tror jag ändå inte att Knicks kan bli contenders. Helt seriöst, Knicks är trasigt på något sätt.

Nej, jag hoppas de tradear iväg hela jävla laget för bra picks i draften 2014, det är det enda som finns att göra för att Knicks ska kunna bli ett bra lag igen. Eller vad tror ni? Jag kanske är lite väl negativ nu men jag har varit Knicksfan i många år och börjar bli trött på att Knicks är så idiotiska hela tiden. Det är ju knappast så att det finns lite pengar i New York! Finns det något hopp för Knicks i framtiden? Nu pratar jag om de närmaste fem åren och inte om 20 år.

Är ni inte övertygade om att Knicks styrs av idioter så slänger jag ihop en liten lista på idiotiska beslut de senaste åren efter att Isiah Thomas (som var en ännu större idiot) blev sparkad:

- Carmelo-traden
- De resignade inte Chris Copeland
- De signade Chris Smith
- De tradade för Bargnani
- De har tradat bort first round picks för år 2010, 2012, 2014 och 2016.
- De signade sommaren 2010 Amar'e Stoudemire, som de visste var skadebenägen, med ett kontrakt på 100 miljoner dollar för fem år. Detta dessutom på bekostnad av David Lee som idag är en mycket bättre spelare än Amar'e (billigare också).
- De har signat massa avdankade sopor som var bra för tio år sedan i tron om att de skulle göra Knicks till contenders (Mike Bibby, Marcus Camby, Kurt Thomas, Rasheed Wallace, Baron Davis). Vill även tillägga att Rasheed är en av mina favoritspelare All-Time men han var 38 år när han spelade för Knicks.
- De lät Jeremy Lin gå. Visst är han överskattad och inte värd pengarna han får i Houston, men han drar oerhört mycket publik så Knicks hade tjänat på det ändå.
- Bygger laget helt och hållet på offensiven och runt Carmelo Anthony. Defensiven har blivit bättre på senare år men är fortfarande inte nära toppklass i NBA, till skillnad mot offensiven. Carmelo är en favorit men han är ingen vinnare.
- De hade år 2010 Anthony Randolph som är en talangfull spelare men lät honom inte spela. Han hade kunnat vara en duglig starter i Knicks idag.

Det här är vad jag kommer ihåg så här på rak arm, det finns säkert fler idiotiska saker de har gjort. Sedan har de säkert tackat nej till diverse trades som skulle förbättra laget. Så jävla förbannad på hur ligans vackraste organisation missköts!

EDIT: Och just ja, de försöker nu även tradea bort Iman Shumpert som är den enda i Knicks som kan hjälpa laget i längden. Idioti.
Senast redigerad av hatasnigel 2013-11-14 kl. 18:31.
2013-11-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryBird
Hur tror ni att det kommer sluta för celtics i år? Jag själv har inte kunnat följa säsongen alls, men redan innan den starta har jag känt på mig att det inte kommer gå nå vidare.
Den kommer gå jävligt bra faktiskt! Detta då Celtics är helt värdelösa i år och kommer få ett bra draft pick 2014. Vet inte om du har någon koll på draften, men sök på Andrew Wiggins, Julius Randle, Jabari Parker, Marcus Smart, Aaron Gordon och Dante Exum så förstår du vad jag menar - Det ser ut som att den kommande draften kan bli en av tidernas bästa.
2013-11-14, 18:37
Medlem
LarryBirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Den kommer gå jävligt bra faktiskt! Detta då Celtics är helt värdelösa i år och kommer få ett bra draft pick 2014. Vet inte om du har någon koll på draften, men sök på Andrew Wiggins, Julius Randle, Jabari Parker, Marcus Smart, Aaron Gordon och Dante Exum så förstår du vad jag menar - Det ser ut som att den kommande draften kan bli en av tidernas bästa.
Ska jag ta och söka på! Hoppas på det bästa.
Tack för svaret!
2013-11-14, 18:44
Medlem
Iman är en av ligans mest överskattade spelare och de har ingen chans på Kyrie Irving, han är RFA och det finns inte en chans att Cavs inte matchar budet ända upp till max vilket han mest troligen kommer få.

Kevin Love kan du glömma, vi alla vet vart han kommer hamna 2015. Jag ser ljuset.
2013-11-14, 18:46
Medlem
Citat:

Inte så hög på Aaron Gordon och Dante Exum men vi får se säsongen är fortfarande ung. Jag tror Jabari blir den bästa av dessa.
2013-11-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MockDraft
Iman är en av ligans mest överskattade spelare och de har ingen chans på Kyrie Irving, han är RFA och det finns inte en chans att Cavs inte matchar budet ända upp till max vilket han mest troligen kommer få.

Kevin Love kan du glömma, vi alla vet vart han kommer hamna 2015. Jag ser ljuset.
MockDraft, MockDraft... Vi snackar om Knicks här. De hade kunnat ge Irving ett kontrakt som enbart LeBron James är värd. Pfft, Kevin Love kommer inte gå till Lakers. Lämnar han Minnesota går han till Knicks eftersom de kommer erbjuda honom ett kontrakt han inte kan tacka nej till.

Angående Iman tycker jag inte han är särskilt överskattad. Tänk ändå på att han för ett och ett halvt år sedan slet av korsbandet i sitt vänstra knä. Det tar ett tag att återhämta sig från en sådan skada.

Citat:
Inte så hög på Aaron Gordon och Dante Exum men vi får se säsongen är fortfarande ung. Jag tror Jabari blir den bästa av dessa.
Gordon gillar inte jag heller särskilt mycket, han känns som en poor man Griffin. Lär dock bli en bra spelare ändå. Exum dock, har inte sett mycket av honom men det jag har sett av honom har varit oerhört bra. Riktigt smart spelare.

Tror även jag att Parker kommer bli riktigt jävla bra, tror dock inte att han kommer bli bättre än exempelvis Paul Pierce eller Carmelo Anthony. Det är ju långt från dåligt, snarare riktigt bra, men jag tror Wiggins kan bli bättre. Vill inte hypa honom för mycket när han bara har spelat två matcher i College men jag tror verkligen Wiggins kan bli hur bra som helst.

Annars måste jag verkligen lyfta fram Julius Randle som jag tycker får för lite publicitet idag. Han är som en Mini-Shaq, han dominerar verkligen in the post. Om vi utgår från att Wiggins blir vald etta tror jag att Randle blir vald som nummer två om han verkligen visar vad han går för i årets College-säsong.
2013-11-14, 19:35
Medlem
Citat:
MockDraft, MockDraft... Vi snackar om Knicks här. De hade kunnat ge Irving ett kontrakt som enbart LeBron James är värd.

Ingen betydelse om han kan tacka ja eller nej till kontraktet vad en han tackar för har Cavaliers sista ordet.

Citat:
Pfft, Kevin Love kommer inte gå till Lakers. Lämnar han Minnesota går han till Knicks eftersom de kommer erbjuda honom ett kontrakt han inte kan tacka nej till.

Öhh det är lakers vi snackar om inte Bobcats. K Love spelade också i UCLA så något måste han gilla med staden.

Kevin Love 15
Russell Westbrook 16

Citat:
Angående Iman tycker jag inte han är särskilt överskattad. Tänk ändå på att han för ett och ett halvt år sedan slet av korsbandet i sitt vänstra knä. Det tar ett tag att återhämta sig från en sådan skada.

Visserligen men han har fortfarande inte visat så mycket som han är värderad av Knicks fans. Gillar honom men han har visat på tok för lite.

Citat:
Annars måste jag verkligen lyfta fram Julius Randle som jag tycker får för lite publicitet idag. Han är som en Mini-Shaq, han dominerar verkligen in the post. Om vi utgår från att Wiggins blir vald etta tror jag att Randle blir vald som nummer två om han verkligen visar vad han går för i årets College-säsong.

Jup honom gillar jag med. Ska titta lite mer på honom under kommande månaderna har bara sett hans första match och där totaldominerade han men jag gillar fortfarande Jabari mer han har redan ett utvecklat offensivt arsenal och skjuter treor NBA range. ehh vad som än händer så är det jävligt tajt draft jävligt spännande 2014 draft och troligen den bästa sedan 2003.

Just nu gissar jag på men har inte sett mycket av någon och säsongen är som sagt jävligt ung.

1.Jabari
2. Randle
3. Wiggins
2013-11-14, 20:17
Medlem
Kan någon förklara hur transferfönstret går till i Nba?
Vad menas med trada och har man bättre chans till och få bra spelare om man avslutar säsongen bra eller hur går det hela till?
2013-11-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ingen betydelse om han kan tacka ja eller nej till kontraktet vad en han tackar för har Cavaliers sista ordet.

Öhh det är lakers vi snackar om inte Bobcats. K Love spelade också i UCLA så något måste han gilla med staden.

Kevin Love 15
Russell Westbrook 16

Visserligen men han har fortfarande inte visat så mycket som han är värderad av Knicks fans. Gillar honom men han har visat på tok för lite.

Jup honom gillar jag med. Ska titta lite mer på honom under kommande månaderna har bara sett hans första match och där totaldominerade han men jag gillar fortfarande Jabari mer han har redan ett utvecklat offensivt arsenal och skjuter treor NBA range. ehh vad som än händer så är det jävligt tajt draft jävligt spännande 2014 draft och troligen den bästa sedan 2003.

Just nu gissar jag på men har inte sett mycket av någon och säsongen är som sagt jävligt ung.

1.Jabari
2. Randle
3. Wiggins
Vi får väl se, vore roligt att se Irving i Knicks. Hoppas givetvis på att Love skriver på för Knicks, men om han inte gör det vore det skoj om han gick till Lakers. Känns dock inte som att Westbrook och Love i Lakers skulle hjälpa dem vinna några Championships. Jag vet inte varför, men jag har väldigt svårt att föreställa mig Kevin Love och Westbrook fira en vinst i The Finals i Lakers färger. Eller, det är ju ändå Lakers vi pratar om. På något sätt skulle de kunna vinna med Love och Westbrook. Dock inte med D'Antoni som coach, det är helt omöjligt.

Jodå, visst är Jabari bra. Han påminner dock lite för mycket om Carmelo och den jäveln har jag tröttnat på nu, åtminstone för tillfället. Undrar vilka lag som kommer drafta respektive spelare. Gissar på Jabari Parker till Celtics, Wiggins till Denver och Randle till Wizards. På tal om Randle till Wizards vore det sjukt mäktigt att se honom spela med John Wall. Roligt lag skulle det bli också! Förmodligen fyra av fem starters som har draftats de senaste fyra åren.

Gällande Knicks då. Hur ska de bära sig åt för att inte vara ligans mest korkade lag även i fortsättningen, hur ska de göra för att i framtiden kunna vinna? Jag ser ingen annan utväg än att tradea för draft picks så länge de inte har en bättre GM. Det lär de ju dock inte göra utan de vill vinna NU. Synd bara att de inte förstår att det inte går med det här laget.
2013-11-14, 21:30
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Aldrig hört talas om Shooting efficiency men tror du menar efg%(Effective fg%) eller? vart hittar du hans scoring efficency

Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Kollar man http://www.basketball-reference.com/players/p/paulch01.html så verkar det som att .473 är hans efg. Vad det är för något har Sobofied redan sagt.

Scoring efficiency har jag aldrig heller hört talas om. 1.394 är inte en siffra som ser ut att kunna vara så mycket annat än points per possession/offensive rating, även om den brukar presenteras i formatet 139.4 i så fall. Annars kan det vara Pure Point Rating, som jämför assists mot turnovers, men det låter inte troligt med tanke på hur många assists han har. Kanske offensive win shares?

För övrigt noterade jag att Shane Battier inte har en enda turnover än. Får han aldrig låna bollen den stackarn?

De kategorierna finns på espn:s hemsida när man kollar på stats-sidan på en spelare.
2013-11-14, 23:44
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
De kategorierna finns på espn:s hemsida när man kollar på stats-sidan på en spelare.
Ah, det är nog points per weighted shot http://www.ebawords.com/tiki-index.php?page=PPWS&fullscreen=y
2013-11-15, 02:03
Medlem
rockets - knicks vilka vinner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in