2005-09-01, 07:09
Medlem
Greve Hamiltons avatar
Inte för att jag läst hela tråden, men:

"Hej det är Peter på Leasy, jag kommer med er nya tv."
"Åh, vad bra, du är efterlängtat."
*Någon ful röst gör reklam för någon sketen United-DVD som man kan köpa på avbetalning för 500/månaden.*

Fyfan vad jag hatar den...
Citera
2005-09-01, 12:00
Medlem
'Niques avatar
Jag har totalt tappat tron på existensen av min själ, efter att jag kom på mig själv med att sakna "Sune/Rune/vaffan nu katten heter älskar kinesisk kattEEEmat!"
När den kom fick jag ett smärre sammanbrott och började gorma om att hon var så uppenbart jävla japansk, inte kinesisk, och att hela upplägget var kränkande mot det mänskliga intellektet (och kinesiska kattmatsmärken). Whiskas reklammer lämnar en f.ö alltid med en känsla av att man är dummare än innan bara för att man sett ännu en kissekatt äta slaktavfall. Och nu vill jag alltså se den igen, och varför i helvete det är så vill jag nog inte veta.
Citera
2005-09-01, 12:16
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greve Hamilton
Inte för att jag läst hela tråden, men:

"Hej det är Peter på Leasy, jag kommer med er nya tv."
"Åh, vad bra, du är efterlängtat."
*Någon ful röst gör reklam för någon sketen United-DVD som man kan köpa på avbetalning för 500/månaden.*

Fyfan vad jag hatar den...

Någon mer än jag som tror att Peter från Leasy knullar den bruden han åker hem till helatiden?

HATA!
Citera
2005-09-01, 16:00
Medlem
Har kollat på VH1 / VH1 Classic de senaste dagarna och den tyska (?) Red Bull reklamen är bland det mest irriterande jag stött på, i samma klass som Jyskrösten. Fyfan, ändå får man väl säga att reklamen är lyckad då den faktiskt berör folk. Funderar på att bojkotta VH1 nu, klarar inte av skiten längre.
Citera
2005-09-01, 16:05
Medlem
Millencolins avatar
Jag HATAR nya Ipren reklamen.
En rysk jävla dvärgbög som sjunger.
Citera
2005-09-01, 16:07
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Jag HATAR nya Ipren reklamen.
En rysk jävla dvärgbög som sjunger.

Var inte den förra också ryss?
Citera
2005-09-01, 17:06
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Den där Canal Digital-reklamen får mig att bryta ihop snart

- Och nu med sorroundljud, fattar'du?

Ja jäklar vilken dryg unge! Hade jag haft en unge som hållt på så hade han fått smisk både en och femton gånger.
Citera
2005-09-05, 10:14
Medlem
lar_berts avatar
Läkeroltjejen från London. Någon verkar ha talat om för henne att det gäller att A-R-T-I-K-U-L-E-R-A vilket innebär att hela hon är ett enda stort S. "A boxxxx of SSSalvi pleasssse. These new läkerol should fit your big mouth perfect Misster Lewissss." Det finns exempel på svenska också - viskreklam "Hästens nya sovkudde i naturmaterial - finns i din Hästensbutik". Rösten i Dell-reklamen då? Hon som vann tävlingen "Hur många gånger kan du säga "Intel Pentium" på 30 sekunder?".
Citera
2005-09-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeroX
Reklamens syfte kan vara att irritera folk till vansinne, vilket gör att de lägger den på minnet. Ganska smart strategi.

...ungefär lika smart som att elda upp 7 miljoner judar för att öka intresset för nazismen...

personligen så avskyr den mesta reklamen, speciellt popups, reklamblad och liknade skit som annonsörena försöker trycka ner i halsen på en.

Det händer dock att det poppar upp någonting kul, som exv reklamen för öl, med Robert någonting, i internets bardom.

reklamen för laxen med björnarna är en höjdare. Den har valsat runt på nätet och tom på tv.
Citera
2005-09-05, 20:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
...ungefär lika smart som att elda upp 7 miljoner judar för att öka intresset för nazismen...

personligen så avskyr den mesta reklamen, speciellt popups, reklamblad och liknade skit som annonsörena försöker trycka ner i halsen på en.

Det händer dock att det poppar upp någonting kul, som exv reklamen för öl, med Robert någonting, i internets bardom.

reklamen för laxen med björnarna är en höjdare. Den har valsat runt på nätet och tom på tv.

eller popups som nmedellar att man kan få gratis grejer. Som en färdigblnadadoboy eller en kexchoklad.
Citera
2005-09-05, 23:05
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapOrama
Var inte den förra också ryss?

Jo men det var bara en förklaring på hur han var, det har ingeting med reklamen att göra.Var bara tvungen att säga det
Citera
2005-09-05, 23:07
Medlem
CrapOramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Jo men det var bara en förklaring på hur han var, det har ingeting med reklamen att göra.Var bara tvungen att säga det

Aha, okej.

Jag har inte sett den så jag trodde att de hade satt i en till dvärgryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in