2013-11-13, 23:56
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Har stött på ett problem.

Den senaste månaden har jag uteslutande spelat med min favoritformation 433(2) och haft stora framgångar med bl.a. en winning streak på 29 matcher. Jag har alltid hotat motståndarna oavsett division och lag tidigare men nu börjar jag tröttna och spela dåligt helt plötsligt, de lägen jag kunde näta med ögon stängda bränner jag nu grovt, de passningarna jag brukade lägga med excellent kvalité sitter nere vid hörnflaggan nu.. Jag behöver helt enkelt något nytt och inspirerande.

Min spelstil varierar men jag älskar att ha två yttrar som både kan skära inåt i banan och lossa bössan samt slicka kanten och slå inlägg på en stark huvudspelare. Jag gillar också att dominera bollinnehav med snabba direktpassningar på mitten samt alltid ha minst 3 till 4 spelare som alltid stannar hemma och förhindrar ev. omställningar.

Min fråga är nu: Vilken bör min nya formation bli och vilken liga/vilket land passar bäst för just den? Allt utom 3-backslinje är acceptabelt.

TPF!
4-3-1-2 dock inga wingers men jag spelar den formationen nu och mina HCM och VCM blir som wingers när jag spelar. Bra formation för dina kriterier.
Citera
2013-11-14, 00:01
Medlem
antonaugustssons avatar
Någon som spelat M'lapa och kan säga något?
Citera
2013-11-14, 00:06
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Har stött på ett problem.

Den senaste månaden har jag uteslutande spelat med min favoritformation 433(2) och haft stora framgångar med bl.a. en winning streak på 29 matcher. Jag har alltid hotat motståndarna oavsett division och lag tidigare men nu börjar jag tröttna och spela dåligt helt plötsligt, de lägen jag kunde näta med ögon stängda bränner jag nu grovt, de passningarna jag brukade lägga med excellent kvalité sitter nere vid hörnflaggan nu.. Jag behöver helt enkelt något nytt och inspirerande.

Min spelstil varierar men jag älskar att ha två yttrar som både kan skära inåt i banan och lossa bössan samt slicka kanten och slå inlägg på en stark huvudspelare. Jag gillar också att dominera bollinnehav med snabba direktpassningar på mitten samt alltid ha minst 3 till 4 spelare som alltid stannar hemma och förhindrar ev. omställningar.

Min fråga är nu: Vilken bör min nya formation bli och vilken liga/vilket land passar bäst för just den? Allt utom 3-backslinje är acceptabelt.

TPF!

433(3)
Citera
2013-11-14, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Någon som spelat M'lapa och kan säga något?

Riktigt sjuk är han. Lirat med honom både på 13 och 14! Stark som en oxe och snabb. Snitta väl cirkus ett mål per match!
Citera
2013-11-14, 00:08
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Riktigt sjuk är han. Lirat med honom både på 13 och 14! Stark som en oxe och snabb. Snitta väl cirkus ett mål per match!
http://www.futhead.com/14/squads/1976324/ detta är en början till mitt nya bygge har jag tänkt.
Citera
2013-11-14, 00:09
Medlem
hundranittiofyras avatar
vilka divisioner spelar ni som Hänger här egentligen i. Skulle vara intressant att veta. själv pendlar jag emellan 3-4. dock så spelar jag mest singelmatcher nu då det är roligare att möta folk som spelar för att spela och inte för vinna om nu förstår vad jag menar.
Citera
2013-11-14, 00:14
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundranittiofyra
vilka divisioner spelar ni som Hänger här egentligen i. Skulle vara intressant att veta. själv pendlar jag emellan 3-4. dock så spelar jag mest singelmatcher nu då det är roligare att möta folk som spelar för att spela och inte för vinna om nu förstår vad jag menar.
5, men spelar mest cuper.

http://www.futhead.com/14/squads/1976324/ vilka ska spela på de två återstående platserna? Och vad tror ni om laget?
Citera
2013-11-14, 00:18
Medlem
tjooO!

Spelade 4-3-3 förra året med stor framgång men har velat testa att ha mer bollinnehav än nästan enbart kontringar och försvar. Dock så blev jag sugen på Reus-Suarez-Ben arfa trion där fram så gjorde en uppställning till 4-3-3(3). Men har stooora problem med uppspelen, och faktiskt anfallet med... Någon som har spelat den med framgång och har tips eller liknande? Har vunnit 80% men spelet hackar och det flyter knappast!

Så, TIPS!
Citera
2013-11-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haammpe
GG.

Förlorade nyss en wager på 400k mot en som inte ens är bra.
Stolpträffar och skit hela matchen, hatar detta spelet. Ses på nextgen.

Hoppas du inte hade en match där målvakten står för bjudningar matchen igenom.. Klarade av att defenda dom flesta.. men vad fan ska man göra när han skapar farliga situationer hela matchen igenom? Går inte o rädda alla bjudningar.. (han boxade varenda skott i matchen han hade på sig och bollen kom alltid mot en motståndare...) Bland den drygaste matchen jag spelat då jag ledde med 2-0 i första och hade 3-0 i början av andra för att han ska sen få mål på flera av bjudningarna.. och sätter 4-3 i 90 när min back tar bollen av motståndaren och sen ger tillbaks den?!
Citera
2013-11-14, 00:21
Medlem
Langsdales avatar
EA förstörde FUT när man gjorde den senaste uppdateringen.. Uppdateringen skulle göra så det inte blev lika lätt att göra nickmål osv osv. Nu blir det mål på alla inlägg, oavsett hur bra man markerar. Pace är viktigt igen, inte passningar osv..

Jag njöt av FUT innan uppdateringen, nu får jag samma känsla som med fut 13, och den känslan gjorde att jag slutade spela efter några månader.
Citera
2013-11-14, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
5, men spelar mest cuper.

http://www.futhead.com/14/squads/1976324/ vilka ska spela på de två återstående platserna? Och vad tror ni om laget?

Silver- eller guldspelare? Nån viss budget? Krav på rating och/eller workrates?
Citera
2013-11-14, 00:34
Medlem
Jerkstores avatar
Marknaden är så konstig. Ska sälja mitt lag nu efter kanske 3 veckor och då har Neymar gått ner kanske 15k i pris (inte konstigt) medan IF Alaba nästan gått upp 30k.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in