2013-11-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Jag tror inte han får livstid...

Bedöms det som mord blir det nog 10-14 år
Bedöms det som dråp 8-10år

Livstid är förbehållet dom allra grövsta morden numera.

Det kan alltså bli så att moroten blir utsläppt 2019... Ca43år gammal
Varg Nielsen fick väl livsstid och man kan ju tänka sig att en av anledningarna var att han lämnat barnet. Är inte inläst alls på det fallet men.. nu lämnade ju inte GM BO i lägenheten tillsammans med ungen men ungen var likförbannat kvar i allt söl som hade uppstått. Polisen drog ju slutsatsen att ingen kunde överlevt att förlora så mycket blod och i den lägenheten fanns barnet. Kan det peka på livstid?
Citera
2013-11-12, 19:20
Medlem
Det här är ju ett typiskt fall där det borde vara livstid ifall han blir dömd.
Notorisk kvinnomisshandlare och återfallsförbrukare med 22! domar redan och de flesta för våld och hot. Det var bara en tidsfråga innan han skulle ha ihjäl någon och det har varit nära förut.
Den här mannen kommer fortsätta och risken är stor att han kommer ha ihjäl fler, särskilt om han kommer undan. Nu har han passerat den gränsen och kan han komma undan med det så kan jag ge mig fan på att han kommer göra samma sak snart igen nu när han vet att han kan komma undan med det.

Mordet verkar ju dessutom ha varit synnerligen brutalt med tanke på allt blod och det faktum att det fanns ett litet barn i lägenheten gör det ju ännu vidrigare.

Dumpandet av kroppen och uppträdandet efter mordet, Den totala avsaknaden av ånger.

Nä hoppas innerligt att han får livstid, Morot är ett typexempel på brottsling som samhället borde låsa in för gott.

Annars får vi väl hoppas att någon vän till familjen klipper fanskapet... Kanske en vän till pappan som redan suttit för mord.
Citera
2013-11-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Jag tror inte han får livstid...

Bedöms det som mord blir det nog 10-14 år
Bedöms det som dråp 8-10år

Livstid är förbehållet dom allra grövsta morden numera.

Det kan alltså bli så att moroten blir utsläppt 2019... Ca43år gammal

Då får han gömma sig för Cliff.
Citera
2013-11-13, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Då får han gömma sig för Cliff.

och HA
Citera
2013-11-13, 17:31
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger007Moore
och HA

Varför skulle HA vara intresserade av morot? Utveckla gärna.
Citera
2013-11-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Japp, och stickhålen i det blå örngottet tyder också på kniv.

Och där undrar jag hur örngottet kom in i bilden? Höll hon det framför sig som en matador?
Citera
2013-11-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Och där undrar jag hur örngottet kom in i bilden? Höll hon det framför sig som en matador?

Sorry! Jag har varit otydlig... AJ har fört in kniven in i örngottet efter mordet för att packa in det innan han lämnade platsen med de mest graverande bevisen.
Citera
2013-11-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Varför skulle HA vara intresserade av morot? Utveckla gärna.

C har polare i HA
Citera
2013-11-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger007Moore
C har polare i HA

HA blandar sig inte i sånt om det inte finns en direkt anknytning till klubben eller en klubbmedlem.

Så inget kommer att ske undrr HA flagga. Däremot kan ju en enskild medlem hjälpa till att hämnas men sånt är en privat sak som inte klubben lägger sig i. Drabbar det klubben negativt så kommer klubben att ta ett snack med sin medlem.

HA gör inget som inte är till gagn för klubben.
Citera
2013-11-14, 16:07
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Sorry! Jag har varit otydlig... AJ har fört in kniven in i örngottet efter mordet för att packa in det innan han lämnade platsen med de mest graverande bevisen.
Ok Sherlock Holmes! Jag tror du har löst fallet!
😅
Citera
2013-11-14, 16:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Någon som vet om FH kan ha haft skor med nitar eller kanske DB?
Citera
2013-11-14, 19:40
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Det är ju bara en teori! Lägg inte upp det som fakta, tjockskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in