2013-11-12, 08:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
finns det inget någorlunda effektivt sätt att söka i inkorgen? att "ctrl + f" i alla sidor går ju, men att kunna sortera eller filtrera lite i inkorgen vore ju toppen. man skulle kanske kunna skapa mappar och placera in alla pm i dem efter avsändare, men det är ju inte optimalt.

jag vill helt enkelt kunna välja "se alla meddelanden från x".
Denna länk visar 200 PM istället för de ordinarie 20 eller vad det nu är.
Det kanske kan underlätta. (ändra sista siffran till 2 för sida 2 osv)
Citera
2013-11-12, 08:46
Avslutad
Har glömt av hur man ställer in så att hela raden av huvudforum visas längst upp i skärmen på en smartphone. Det jag inte kan se är den lilla verktygssymbolen. Var på FB/i inställningarna på telefonen ändrar man så att den är synlig?
Senast redigerad av U-Fig 2013-11-12 kl. 08:48.
Citera
2013-11-12, 11:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har glömt av hur man ställer in så att hela raden av huvudforum visas längst upp i skärmen på en smartphone. Det jag inte kan se är den lilla verktygssymbolen. Var på FB/i inställningarna på telefonen ändrar man så att den är synlig?
Scrolla längst ned på forumet, klicka på Kontrollpanel, därefter ute till höger Redigera alternativ.
Sedan har du inställningen högst upp.
På en smartphone är det bäst att ha alternativet Låt toppmenyn ligga kvar längst upp. (scrolla ned och spara inställningen)
Annars försvinner ikonen ut till höger när man zoomar, och det hjälper då inte att scrolla i sidled.
Citera
2013-11-12, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Denna länk visar 200 PM istället för de ordinarie 20 eller vad det nu är.
Det kanske kan underlätta. (ändra sista siffran till 2 för sida 2 osv)

coolt! hade jag ingen aning om, tack! den fördubblar antalet pm per sida (antal sidor halverades), som inte är jättemycket men ändå mycket bättre. synd bara att det inte är standard eller går att ställa in att det ska hända varje gång man går in i inkorgen.
Citera
2013-11-13, 15:01
Medlem
Kan man stänga av detta dryga fanskapet på något vis?

Bild: Länken du klickar på kommer från ett privat meddelande!
Citera
2013-11-13, 15:19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Kan man stänga av detta dryga fanskapet på något vis?

Bild: Länken du klickar på kommer från ett privat meddelande!
Kontrollpanelen - Inställningar...
Citera
2013-11-13, 15:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Kontrollpanelen - Inställningar...
Fast det stänger inte av varningen som dyker upp i PM.
Citera
2013-11-13, 16:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast det stänger inte av varningen som dyker upp i PM.
Ahh, var det den. Var visst lite för snabb och okoncentrerad där. Sry.
Citera
2013-11-13, 20:50
Bannlyst
Kan en jättesnäll mod plocka fram tråden "här utmanar vi varandra på rapbattles", något i den stilen var det. Jag har en väldigt stor lust att beskriva min ilska, frustration och en jävla massa ilska mm åt moderatorn (den kuksug**** (ni förstår)) som tog bort tråden men väljer att inte göra någonting. Den tråden var helt jävla epic. Fan.

Jag har själv letat i ca 30 min men inte hittat, googlat men inte hittat. Tråden blev kastad i pk från noveller och lyrik tror jag. Den hade sjukt många sidor och blev kastad i pk, ts skapade då en ny tråd med återigen väldigt många sidor i forumdelen där moderatorn hänvisade honom till att posta tråden, och gissa vad som hände, samma moderator kasta tråden i PK igen

Hjälp, jag vill gärna hitta tråden och glädjas av användarnas påhittighet, men kan inte hitta den. Jag har försökt i någon timme i ren frustration, läst FAQ osv. Hjälp tack!

Edit: Jag ber om ursäkt om detta inlägg är felplacerad blabla men hjälp är uppskattat!
Citera
2013-11-14, 08:49
Medlem
Iloveludas avatar
Får man skriva i sin signatur en uppmuntran till en annan användare att tömma sina pm.Ex
Citat:
användareA töm dina pm.
Eller bryter det mot någon regel?Kan inte komma på något annat sätt.Att skriva det i ett inlägg blir ju oftopic och kan ge mig en varning för trams.
Citera
2013-11-14, 09:51
Medlem
Om man har ett ämne som man lägger till som bokmärke på telefon eller på datorn, kan man göra på något sätt för att AUTOMATISKT få fram SISTA sidan. nu måste man klicka på sista sidan för att få de senaste inläggen. Kanske inte är möjligt, bara en tanke...
Citera
2013-11-14, 10:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Får man skriva i sin signatur en uppmuntran till en annan användare att tömma sina pm.Ex Eller bryter det mot någon regel?Kan inte komma på något annat sätt.Att skriva det i ett inlägg blir ju oftopic och kan ge mig en varning för trams.
Medlemmar med fulla inkorgar i Laidback finns som alternativ.
Där kan man göra en fejkcitering*, så dyker det upp för användaren i mina citerade (om nu denne har tillgång till Laidback)
*)
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Töm din inbox
Annars kan det inte bryta mot några regler att uppmana via signaturen, men det är frågan om personen lägger märke till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in