2013-11-13, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det blir ju också fel, den 20:e påbörjades spaning på KJ och då borde rimligtvis även den 20:e vara den dag som spaningen på MB upphörde.

Här anger man att span började den 19:e på KJ och avslutades den 19:e på MB, det är en dag för tidigt.
Span på MB avslutades 19 och därefter påbörjades span på KJ. Men polisen hittade honom inte förrän 21.
Citat:
Ursprungligen postat av NSD
- Vi spanade på 22-åringen den första helgen, sen byttes fokus till en annan person fram till den 19 maj... Sen fortsatte vi åter att spana på 22-åringen från den 19 till 23 maj.
av Nils Johansson 13:05
TheTypicalSosse

Det där borde dom redovisa tydligt. I FUP har man medvetet skrivit det jätteluddigt.

13:06

Polisen berättar nu att de hade problem med att lokalisera 22-åringen till en början och hittade honom inte förrän den 21 maj.
av Nils Johansson redigerat av Hans L. Olofsson 13:05
Citera
2013-11-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vad menar du? stämkniven är ju helt rak i sitt "skär"?
Blir inget "C" format av den.
Kan vara ett sånt här
http://www.clasohlson.com/se/Skölpjärnssats/Pr408092000
Citera
2013-11-13, 20:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När skrev hon det?

Sidan 809 i FUP. Det är från facebook.
Citera
2013-11-13, 20:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Kan vara ett sånt här

Kriminalteknikern tror på ett sånt här:

http://www.kuriren.nu/nyheter/polisens-teori-en-marlspik-ar-mordvapnet-7076937.aspx
Citera
2013-11-13, 20:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sidan 809 i FUP. Det är från facebook.

Okej, tack, ja han verkade inte särskilt upprymd över att få höra henne berätta det. Förvisso sa hon inte att det var hans barn och det förklarar kanske varför han verkade ointresserad av vad hon sa.

Kan inte låta bli att förundras över den här AN och hennes märkliga sätt att uttrycka sig.

H. Ja för att fira min dotter och hennes kille som hade gift sig. Dom gifte sig på vardagen och då skulle jag och Mi*ke fira dom. Mi*ke hade inte fått vara med på deras middagsbjudning
som dom hade och då skulle vi fira dom. Vi hade bokat bord på tisdagen för att jag och
Mi*ke skulle fira dom. Jag hade bokat bord till klockan sju på lördagen. Och så blev vi
upphämtade av min dotter och hennes kille, det var hennes kille som körde och de hämtade
oss.

Min dotter och hennes MAN heter det.
Citera
2013-11-13, 20:29
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Ingen som tittat närmare på och läst om stickskadorna i FUP s. x - 422?

https://www.flashback.org/sp46127678
Citera
2013-11-13, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I så fall borde han väl fortsatt skicka SMS (från VB:s mobil) till MB även under den tid han hade alibi av sin bror och hans kompis? Även senare.

Jag vet inte hur stor koll han hade på mobilmastning men han verkar fatta att den lämnar spår.
Citera
2013-11-13, 20:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Det vet jag också men nu tänkte jag på Lakaträsk
där MB brukar vara. Om han besöker andra sjöar vet jag inte.
Däremot har de sökt vid Altersjön men inte hittat något.
Jag försökte på ett fint sätt säga att det faktum att det finns en sjö också vid Lakaträsk (ja, det är väl Lakaträsket, helt enkelt, antar jag) inte just var ett argument för nånting alls.
Citera
2013-11-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Kan vara ett sånt här
Som är mordvapen? Inte vet jag.
Jag tror däremot det KJs kompis menar han sett, är stämkniven som vi bevisligen sett KJ använda på bild. Den har gult handtag.

Ett vittne som sett nånting som han inte visste just då han såg det att det kanske var viktigt. Ha detalj minne på det är inte lätt. Så jag tror vittnet talat om stämkniven. Om polisen bemödat sig att ta en titt på smileyn som ska vara inhuggen i ett bord så skulle vi veta säkert.
Citera
2013-11-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kriminalteknikern tror på ett sånt här:

http://www.kuriren.nu/nyheter/polisens-teori-en-marlspik-ar-mordvapnet-7076937.aspx
I aftonhoran står uppgifter om skulpjärn. Ovanligt att ha i lägenhet. Kanske hos föräldrarna. Säljs ofta i satser om olika breddar. Senario, ströp och slog henne medvetslös, sen ut i bilen med kroppen insvept i dusch draperiet. Hem till föräldrarna, och upptäckte att hon inte var död. Tog ett av skulpjärnen i garaget och högg henne i ryggen, och ansåg att detta inte fungerade. Fixade ett annat stickverktyg, vände på henne och högg i bröstet. Det blev liten skada men hon dog av inre blödning och lite blodspillan i bilen.
Citera
2013-11-13, 20:36
Medlem
Spindelfridas avatar
Vad stod det egentligen i de sms från VB som KJ raderade? De är i vart fall inte redovisade i fup. Istället hänvisas till en CD där de raderade och återskapade sms:en ska finnas. Har nån i tråden tillgång till den CD:n?

Jag har läst nånstans att just dessa sms inte skulle ha varit av ganska alldaglig karaktär. Jag kommer tyvärr inte ihåg om jag läst det i fup eller i NSD:s direktrapportering. Har sökt i fup alldeles nyss, men hittar inte något där.
Citera
2013-11-13, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Som är mordvapen? Inte vet jag.
Jag tror däremot det KJs kompis menar han sett, är stämkniven som vi bevisligen sett KJ använda på bild. Den har gult handtag.

Ett vittne som sett nånting som han inte visste just då han såg det att det kanske var viktigt. Ha detalj minne på det är inte lätt. Så jag tror vittnet talat om stämkniven. Om polisen bemödat sig att ta en titt på smileyn som ska vara inhuggen i ett bord så skulle vi veta säkert.

Stämjärnsskadorna var inte dödliga. De var ytliga. De dödliga skadorna var nog utförda med vassare vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in