2013-11-13, 00:46
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det vetefan asså men hade jag tvingats bara se på SVT hade jag blivit deppig asså!
Citera
2013-11-13, 00:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det vetefan asså men hade jag tvingats bara se på SVT hade jag blivit deppig asså!

Man frågar sig hur det går till rent praktiskt. Om det finns en nordkoreansk Radiotjänst som går omkring och pejlar in folk som tittar på "fel" TV-kanaler?
Citera
2013-11-13, 00:57
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Man frågar sig hur det går till rent praktiskt. Om det finns en nordkoreansk Radiotjänst som går omkring och pejlar in folk som tittar på "fel" TV-kanaler?
Det är nog viktigt för dom så de kan hålla igång sin propaganda tror jag! Deras ledare är ju som en gud för dom juh! Hur de gör vetefan asså!
Citera
2013-11-13, 01:04
Medlem
02-02-2012s avatar
Hur skulle nordkoreaner få tillgång till en TV man kan se utländska program på? Tror att det är ett skämt eller propaganda från sydkorea.
Citera
2013-11-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Hur skulle nordkoreaner få tillgång till en TV man kan se utländska program på? Tror att det är ett skämt eller propaganda från sydkorea.

Material borde väl gå att få tag på på samma sätt som man får tag på utländska telefoner förmodar jag. Sker väl mycket vid gränsen mot Kina?
Citera
2013-11-13, 01:16
Medlem
Vart fick de elen ifrån? NK är ju helt svart på satellitbilder. Använde de generatorer eller?
Senast redigerad av Xipsor 2013-11-13 kl. 01:49.
Citera
2013-11-13, 01:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012

Enligt artikeln handlar det framför allt om insmugglade program:

It is thought the majority of the programmes are smuggled into the country on DVDs, MP3 players and Flash drives.

Detta sagt så går det säkert att se sydkoreansk live-TV för dem som inte bor alltför långt från gränsen.
Citera
2013-11-13, 01:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Vart fick de elen ifrån? NK är ju helt svart på satellit bilder. Använde de generatorer eller?

El har de, även om de ofta drabbas av elavbrott. Att landet ser mörkt ut på natten beror väl främst på att de inte har gatubelysningen på för att spara el.
Citera
2013-11-13, 01:27
Medlem
Kashis avatar
Aj aj, undra hur högra priser en sådan lagstiftning genererar på den undre marknaden.
Två säsonger av Sydkoreas senaste såpopera kostar vad, i värsta fall ditt liv?

Kommunikationsprylar kommer att sakta tränga igenom samhällsgrupperna och vipps på en dag är Nordkorea i princip ett fullt internetiserat land.
Citera
2013-11-13, 01:36
Medlem
krigsbarns avatar
Det låter bisarrt t o m för Nordkorea. Å andra sidan känner vi ju till hur regimen indoktrinerar mycket unga barn medelst avskräckning; huruvida detta nu lutar åt ett misslyckande eller om någon bara kände för att bli litet kreativ i det totalitaristiska initiativet, låter jag vara osagt.

Man vet att auktoritära statsskick varken är hälsosamma eller vidare produktiva, frågan blir just hur det slutar. Jag har ingen lust att gissa överhuvudtaget, men... demokratisk annektering via fredlig reform? Ytterst tveksamt.

Förresten, blir det här s k nyheter i Sverige?
Citera
2013-11-13, 01:53
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt artikeln handlar det framför allt om insmugglade program:

It is thought the majority of the programmes are smuggled into the country on DVDs, MP3 players and Flash drives.

Detta sagt så går det säkert att se sydkoreansk live-TV för dem som inte bor alltför långt från gränsen.
Du ser att nordkoreaner sitter på MP3/DVD spelare och datorer som klarar flash?
Citera
2013-11-13, 02:12
Medlem
Copterss avatar
Att behålla en hög "moral" har ett mycket högt pris. Därav den offentliga avrättningen. Det kan bara gå utför nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in