2013-11-12, 22:09
Medlem
Har åkt fast med 500g hasch i tullen, har fått hem förundersöknings protokollet och det står:

"Tullinspektör tog kontakt med laboratoriet på Tullverket för att utröna var haltbestämningen utav narkotikan blev av, tullinspektören fick till svar att man hade missat detta och narkotikan var nu förstörd"

Någon sida efter där dom har undersökt det innan man skickat till analys, står det följande:
"Utseende: Bruna bitar
Resultat: Cannabisharts /I/ påvisat (utseende, TLC)"

Kan detta vara till fördel att dom har missat att ta fullständig analys? Det kan ju lika gärna vara hampa? Dom har tydligen konstaterat att det är "cannabisharts", men skulle det då inte finnas utrymme för att det möjligtvis skulle kunna innehålla under 1% thc, dvs industrihampa?

Vad jag förstår så är det narkotikaklassat om det är över 1% eller hur ligger det till? Dom måste väl för sjutsingen kunna bevisa att det är över en viss procent och inte bara anta att det är cannabis det handlar om?
Citera
2013-11-12, 22:56
Medlem
Har du erkänt någon del utav det?

Om dom missat att ta THC-halt kan du gott försöka med att det är Industrihampa. Frågan är bara varför du hade det pressat i en kaka om det är Hampa?
Citera
2013-11-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Har du erkänt någon del utav det?

Om dom missat att ta THC-halt kan du gott försöka med att det är Industrihampa. Frågan är bara varför du hade det pressat i en kaka om det är Hampa?

Nej, har nekat. Jag är ju inte så jättekunnig inom det här, man kanske inte kan kalla det hampa om det är i form av en haschbit? Men man kanske kan säga att det var hennaröka med typ 0.3% thc i? Är det inte upp till åklagaren att kunna bevisa att det verkligen är fastställt utom rimligt tvivel att det faktiskt handlar om narkotika i lagens mening?
Citera
2013-11-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunkeen
Nej, har nekat. Jag är ju inte så jättekunnig inom det här, man kanske inte kan kalla det hampa om det är i form av en haschbit? Men man kanske kan säga att det var hennaröka med typ 0.3% thc i? Är det inte upp till åklagaren att kunna bevisa att det verkligen är fastställt utom rimligt tvivel att det faktiskt handlar om narkotika i lagens mening?

du kan enkelt säga att det är henna!
då dom ej tagit tch halten och och att dom senare eldar upp det utan att kolla är till din stora del
men hur som helst så åker du nog på skyddstillsyn ed 100%

Good luck next time
Citera
2013-11-13, 14:22
Medlem
du kan säga vadsomhelst, du vet ju inte heller hur thc värdena var.

ifall det blir något så säg att du vill veta THC halten. om dom inte kan svara på den kan du ju säga men då kan ni ju inte veta att det var hasch?

det är som att säga "jag har beställt socker men fått klagomål på att det ska vara amfetamin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in