2013-11-12, 19:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Jaha, så Fredrik Svensson hindrades av låsta dörrar?

FUP 30:
"På fråga vad som hände sedan, uppger Borgar, att han hade talat om för Fredrik att han skulle
leta överallt. Om något var låst så ville han ha tillgång till det. "Två rum var låsta, minns jag.
Jag minns att jag ville börja där." Fredrik dök snabbt upp med en sax eller en kniv och låste
upp, uppger Borgar. "Jag såg aldrig var han tog den. Han gjorde det så direkt". Borgar stod
och pratade med mamman under tiden. "Jag hade fått upp min Multitool då Fredrik kom med
saxen eller om det var kniven. Han låste upp så vant."

Ska bli intressant att se hur han förklarar resan till kyrkogården då han inte hade mobilen med sig.
Han kontaktade ingen, ingen såg honom, handlade inget, och satt på en sten på 3 cm i timmar.
Han vet inte om det va natt eller dag ljust eller mörkt.
Ska domstolen köpa detta?

Citat:
Vad gjorde du här Fredrik?
Det har du inte med att göra.
Men utredningen har med det att göra.
Nej det har den inte.

Här är han så otrevlig och det har legat på Expressen så alla kan se vilket kräk det är.
Han vägrar att svara i princip, så det är inte konstigt att han måste förklara sig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-12 kl. 19:36.
Citera
2013-11-12, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ska bli intressant att se hur han förklarar resan till kyrkogården då han inte hade mobilen med sig.
Han kontaktade ingen, ingen såg honom, handlade inget, och satt på en sten på 3 cm i timmar.
Han vet inte om det va natt eller dag ljust eller mörkt.
Ska domstolen köpa detta?

Jag skulle tycka det var intressant om utredningen följt upp den P-plats som FS pekade ut i vallningen på kyrkogården som då var helt uppgrävd av ett bygge. Hur kunde FS veta om den var uppgrävd eller inte aktuellt datum ?

Polisen kan ju välja hur man visar att något talar för en klient, men att hoppa över är en brist.
Vilket advokaten tydliggjort på ett korrekt & professionellt sätt tex. gällande Freds förhör som lades i slasken osv.
Citera
2013-11-12, 19:36
Bannlyst
Citat:
Jaha, så Fredrik Svensson hindrades av låsta dörrar?

FUP 30:
"På fråga vad som hände sedan, uppger Borgar, att han hade talat om för Fredrik att han skulle
leta överallt. Om något var låst så ville han ha tillgång till det. "Två rum var låsta, minns jag.
Jag minns att jag ville börja där." Fredrik dök snabbt upp med en sax eller en kniv och låste
upp, uppger Borgar. "Jag såg aldrig var han tog den. Han gjorde det så direkt". Borgar stod
och pratade med mamman under tiden. "Jag hade fått upp min Multitool då Fredrik kom med
saxen eller om det var kniven. Han låste upp så vant."

Det sa jag inte, men hade han anledning att öppna den innan ?
Citera
2013-11-12, 19:39
Bannlyst
Citat:
FUP 29:
Marina brukade enligt systern i

"Jo, jag tror att det var så att

Brukar ?
Tro ?

Rätten skall ställa utom rimligt tvivel, eller ?
Citera
2013-11-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Brukar ?
Tro ?

Rätten skall ställa utom rimligt tvivel, eller ?

Rätt uppfattat:

I en indiciekontext håller inte heller det falska SMS:et.
Citera
2013-11-12, 19:46
Medlem
Citat:
Det sa jag inte, men hade han anledning att öppna den innan ?

Inte om han visste exakt vad som hade hänt eftersom han själv gjort det.

Och, du har rätt: DET VISSTE HAN JU....
Citera
2013-11-12, 19:47
Bannlyst
Citat:
Rätt uppfattat:

I en indiciekontext håller inte heller det falska SMS:et.

Om det bevisas i rätten att det LJ såg var den 28/29, är det FS som skickat SMSet då ?
Citera
2013-11-12, 19:56
Medlem
Citat:
Om det bevisas i rätten att det LJ såg var den 28/29, är det FS som skickat SMSet då ?

Går i vilket fall inte att se att det fanns någon annan "insider" än Fredrik som kunde skicka ett SMS

som inte var utmärkande för Marina, av tre skäl:

Marina var död.

SMS:et var atypiskt för Marina.

Fanns bara två insiders, återstår Fredrik.
Citera
2013-11-12, 19:58
Bannlyst
Citat:
Inte om han visste exakt vad som hade hänt eftersom han själv gjort det.

Och, du har rätt: DET VISSTE HAN JU....

Men om han inte visste något om Marina, puffade CB och njöt av sommaren, varför skall han hämta kniven och öppna dörren ? Tror du inte FS respekterade M ?
Citera
2013-11-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Går i vilket fall inte att se att det fanns någon annan "insider" än Fredrik som kunde skicka ett SMS

som inte var utmärkande för Marina, av tre skäl:

Marina var död.

SMS:et var atypiskt för Marina.

Fanns bara två insiders, återstår Fredrik.

Dina svar är luddiga, Ja eller Nej ?
Citera
2013-11-12, 20:05
Medlem
Citat:
Jag skulle tycka det var intressant om utredningen följt upp den P-plats som FS pekade ut i vallningen på kyrkogården som då var helt uppgrävd av ett bygge. Hur kunde FS veta om den var uppgrävd eller inte aktuellt datum ?

Att veta om den är uppgrävd, sådant pågår ju en tid, icke blott en dag, oftast icke blott en vecka, utan väsentligt längre, tarvar väl blott några nedtryckningar av tangenter på datorns tangentbord?

Vi tar ett, slumpmässigt, exempel och ser följande: "Nolhaga parkering byggs om och under tiden kan du nu parkera på Nolhagaskolans grusplan." Detta gäller slumpmässigt valda staden Alingsås.

Bevisar ett intet.

Den otroliga kyrkogårdshistorien motbevisas dock till ord, tanke, känsla och handling i FUP, den är helt atypisk för Fredrik...
Citera
2013-11-12, 20:10
Medlem
Citat:
Men om han inte visste något om Marina, puffade CB och njöt av sommaren, varför skall han hämta kniven och öppna dörren ? Tror du inte FS respekterade M ?

Fredrik hade, över huvud taget, svårt med respekten för andra människor, särskilt kvinnor, som vi kan se multipla exempel på i FUP och i trådarna...

Fredriks förhållningssätt var att ta det han kunde åt sig själv och aldrig göra något som inte gynnade honom själv. Han hade ett överkontrollerande sätt...

Läs FUP!

Nu visste förstås Fredrik ALLT om vad som hänt Marina... Det är därför han kommer att vara fälld innan detta års utgång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in