2013-11-12, 16:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=8011195

Om KJ är mördaren så verkar det som att KJ knappt har följt en endaste punkt ur sin egen manual för det perfekta mordet?
Skillnad på teori och praktik. Hur anskaffar du blåsfiskgift?
Citera
2013-11-12, 16:34
Medlem
SandraTheKs avatar
Här, ang utlåtandet:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7724941

"Den 22-åring som misstänks för mordet på Vatchareeya Bangsuan kan lida av en allvarlig psykisk störning. Det bedömer den psykiatriker som undersökt honom."
Citera
2013-11-12, 16:35
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack, men det är väl knappast den de går igenom bakom stängda dörrar nu utan det pratas tidigare om journaler från ungdomspsykiatrin.

Det blev nog något missförstånd hos journalisten.

Ja, jag svarade på din fråga bara.
Citera
2013-11-12, 16:38
Medlem
KITTY007s avatar
Någon, åklagaren eller advokat MF borde frågat pappan hur de förhölls sig med stopporden "STOPP och RÖD"
Det måste ha funnits fog för dessa ord - VARFÖR??? om han är så snäll, eller "edit" ...han är nog snäll oftast och har lärt in hur man beter sig, men, men, han har nog tyvärr en mer mörk sida åxå.

Sen tror jag inte pappan kan ha haft sån koll 18-19 ...
Finns de nån som läst i slasken, det bör finnas vittnesmål där om lördaen den 18 som är intressanta.
Men den får vi vi väl inte läsa.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Ja, jag svarade på din fråga bara.

Jo, jag vet, tänkte mest högt.

Tack också för länken.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Uppätna?
Ja var är grytan?

Det sägs att köttet i vecket mellan tummen och pekfingret är det godaste på människan

Det har jag läst om kannibaler säga som lever i Papa Nya Guinea
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Där fick åklagarna hål på pappans vittnesmål och han snurrade in sig själv i sina svar !
Det var ju inte till fördel hans son i alla fall !

Jag tycker pappan gav ett ärligt och trovärdigt intryck. Har man barn med ett funktionshinder så utvecklar man som förälder både stora öron och lång hals samt en förmåga att ständigt hålla kolla på sin telning.

Tycker pappan i stort sett hade "örnkoll" på sonens förehavande.
Citera
2013-11-12, 16:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
En P7:a är väl redan gjord, eller?

Någon som vet resultatet?
http://img109.imageshack.us/img109/2205/bur.pdf
Citera
2013-11-12, 16:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nämn en enda person i FUP som beskriver KJ som:
... våldsam? elak? hotfull? manipulerande? egoistisk eller dylikt.

Det kan du inte, för det finns inte där.

Psykopater är inte våldsamma eller hotfulla. Elak ? Hur definierar du "elak" ? Däremot manipulerande och egoistiska, det är väl psykopatens adelsmärke ?
Citera
2013-11-12, 16:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tror inte ett ögonblick att Theforeigner har hittat på att han har tyckt sig hitta Det Lysande Oskyldighetsbeviset i FUP. Det tycker han sig säkert ha. Och jag tvivlar heller inte ett ögonblick på att han har kontakta Forsberg, och att Forsberg ögonskenligen har varit översvallande tacksam. Det är ju alltså rent allmänt det i särklass mest tidseffektiva sättet att hantera ett knäppskaft till privatspanare som tror sig ha läst sig till Lösningen. Börjar man diskutera kan det ju gå timmar. Och när man är i Forsbergs läge måste man ju vara tidseffektiv.

Fattar inte varför du, och andra som är 100% säkra på att KJ är skyldig, är så himmla upptagna angående den infon jag hittat i FUP som avsevärt kan försvaga "tejprullen med VBs blod beviset"
om ni är så säkra på att det är BullS..., ni kan ju bara förbigå det i stillhet, tiga ihjäl det, men nej ni plåstrar till tråden med inlägg omkring det.
Väldigt konstigt!

Och förresten så är den infon ju liksom inte nånting jag har hittat på, utan det är info som står där svart på vitt i FUP, jag hittade det bara, inget märkvärdigt med det.
Citera
2013-11-12, 16:42
Medlem
Citat:
Skillnad på teori och praktik. Hur anskaffar du blåsfiskgift?

Ja det är en tolkning. Man kan också tolka KJs mördarmanual som att han lever en bit upp i det blå. Skulle den manne helt plötsligt klara av att knåpa ihop en ny manual som är så pass bra att endast två bevis hittas? En tejprulle samt blod i bagageluckan?
Och vidare frågar jag om han skulle ha energi och uthållighet att följa den manualen?

Jag säger inte att KJ är oskyldig men jag säger att här ligger en hund begraven. Eller åtminstone slängd i älven.
Citera
2013-11-12, 16:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Att MB inte har någon chans att vinna tilteln som Årets Norrbottniske Gentleman 2013 är uppenbart. Men jag tycker att du fäster för lite vikt vid att VB:s särpräglade personlighet gjorde henne till Alla Häftplåsters Moder. Vi snackar om nån som kunde skicka hundra SMS om dan till MB. Jag kan i någon mån förstå att han rev sig i huvudet angående hur han på bästa sätt skulle ta sig från henne.

Det klart att som man få henne efter sig i en otrohetsaffär inte kan vara en höjdare. FH frågade MB om han upplevde henne som ett stressmoment och på detta svarade MB: - Ja.
Samtidigt ska vi komma ihåg att MB var gammal nog att vara far till henne och skulle därmed agerat bättre och konsekvent. Om han hade velat avsluta förhållandet vill säga. VB var som en imbecill tonåring som då och då fick en pinne i brasan av MB, som därmed höll glöden vid liv. Tolka som ni vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in