2013-11-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag tror inte ett ögonblick att Theforeigner har hittat på att han har tyckt sig hitta Det Lysande Oskyldighetsbeviset i FUP. Det tycker han sig säkert ha. Och jag tvivlar heller inte ett ögonblick på att han har kontakta Forsberg, och att Forsberg ögonskenligen har varit översvallande tacksam. Det är ju alltså rent allmänt det i särklass mest tidseffektiva sättet att hantera ett knäppskaft till privatspanare som tror sig ha läst sig till Lösningen. Börjar man diskutera kan det ju gå timmar. Och när man är i Forsbergs läge måste man ju vara tidseffektiv.

1. Framförallt så har han inte pröjs för att utreda något annat än ifall KJ:s rättigheter blivit tillvaratagna.

2. Däremot är det ju som så att möjligheten för jurister att ta betalt för sådant uppkommer, ifall KJ fälls och en utredning sedan kan genomföras, som medför en friande dom i högre instans -> ett resultat av våran rättsordning.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Jag intresseras inte av sådana drömmande scenarior i detta skedde, då borde åklagaren redan tagit med det i sin FUP och varför dom icke gjort det eller ställt korrekta frågor runt det ja, det kan vi fundera över. För det hade ju säkerligen kunnat svara på dina och många andras frågor idag.
Som jag skrev tidigare hade jag personligen önskat en skaplig tidslinje. Inte enbart med sängen inblandad då. För mycket frågor kan ställas åt både det ena och det andra hållet och den som påstår annat har fel, bevakningen är bevisligen ett sådant fakta, men jag är en av de som anser att det är bra när vi kritiskt granskar rättssamhället vilket i sin tur ändå menar att vi någonstans värnar om det vi byggt upp. Sen hur folk granskar det får stå för dom alla är välkomna i min värld, envis som dålig på språket bryr jag mig icke om.

Om två händelser kan läggas in på tidslinjen och som dessutom sannolikt sker samtidigt, är det inte intressant menar du, i synnerhet när vi inte vet vem som hjälpte KJ att bära ett stort föremål?
Citera
Medlem
Tycker farsan har lite väl järnkoll på vad sonen gjorde precis dem dagarna. Känns nästan lite överdrivet.
Citera
2013-11-12, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
"Kompisarna kallade mig för "Säpo". Jag hade nog mer koll på honom än vad många föräldrar har... Och mer koll än spaningsledningen…"
Där fick spaningsledningen en känga av pappa J.

Men han snackar ju bara skit. Vad vet han vad spaningsledningen gjort och inte har gjort? Det är det åklagaren sticker hål på i förhöret nu

Man får ha i åtanke att pappan vittnar inte under ed och är inte tvingad att vittna.
Senast redigerad av Blt100 2013-11-12 kl. 16:12.
Citera
2013-11-12, 16:11
Medlem
Nu har pappan OXÅ tappat minnet !!
Citera
2013-11-12, 16:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Massi Fritz läser ur förhören, där det bland annat framkommer hur 22-åringen och hans kompis har resonerat gällande "det perfekta mordet". Detta ska ha skett några månader innan Vatchareeya Bangsuans försvinnande.

Han erkänner även att han och 22-åringen diskuterat hur man skulle kunna undan med ett mord.
Platser i Boden ska också ha nämnts av 22-åringen som tänkbara dumpningsplatser, där spåren skulle kunna förstöras av exempelvis stridsvagnar. Även platser "mitt ut i ingenstans", alltså inte i Boden därför att det finns få områden som är i radioskugga där.

Kläder och skor skulle djupt ner i marken, för att därefter eldas upp, ska 22-åringen också ha sagt enligt kompisen.

22-åringen har alltså, enligt sin vän, haft relativt avancerade teorier hur man kommer undan med mord.
http://www.nsd.se/nyheter/live.aspx
Det där skulle jag dock inte fästa någon större vikt vid. Vilka tonårskillar sitter inte nån gång och snackar om hur man begår det perfekta brottet? De här killarna är lite äldre, men nog fortfarande ungefär på en mognadsnivå som den jag tillskriver en normal kille i sena tonåren.
Citera
2013-11-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Nu har pappan OXÅ tappat minnet !!

han har ju bara tagit lite fel på datumen
Citera
2013-11-12, 16:13
Medlem
Med tanke på hur mycket och hur detaljerat pappan kommer ihåg allt börjar jag tro att han klistrat upp post it lappar runt hela bostaden för att hålla koll på vad sin son gjort under de aktuella datumen. Han verkar ha lite för bra minne. Det är trots allt i maj detta utspelades, vem kommer ihåg så detaljerat vad som hände i maj? Uppenbarligen kommer ingen annan ihåg allt utan bara delar av vad som hände då...
Citera
2013-11-12, 16:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Har för mig att KJ och någon kompis grillade korv i föräldrahemmet den 21 maj.
Citera
2013-11-12, 16:16
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om två händelser kan läggas in på tidslinjen och som dessutom sannolikt sker samtidigt, är det inte intressant menar du, i synnerhet när vi inte vet vem som hjälpte KJ att bära ett stort föremål?

Ja enligt min mening om de i tidslinjen förefaller sig relevanta så ska självklart frågan redan vara avhandlad i FUP.

rättegången, enligt mig, ska härleda en slutsats inte te sig som en utredning överlag.
Senast redigerad av Imthisnice 2013-11-12 kl. 16:18.
Citera
Medlem
Varför i allsin dar gick inte försvaret hårdare åt MB ?
Citera
Medlem
Bra upplägg av Massi Fritz:

PT
"Är han kapabel att ta en grepp om halsen på en tjej han känner? "Det tror jag inte".

"Är det lika omöjligt som han skulle kunna vara inblandat i det här mordet? "Ja".
Det är bra att föräldrarna lyckades driva igenom att EMF blev målsägarbiträde. Vid flera förhör märks EMF:s erfarenhet av brottmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in