2013-11-12, 15:51
Medlem
jag tror inte en sekund på att hunden dött av att ha bitit i elkabeln. Han har haft ihjäl den!
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, det är vad jag också ser som den mest troliga förklaringen idag.

Jag tror att många har hamnat fel - förhörsledarna inkluderat - av att försöka tillämpa vad man uppfattar som vanlig, mänsklig logik på kända observationer i det här mordet. Själv trodde jag också på idén att mördaren avsåg att bränna ner huset, men inte orkade eller av annat skäl inte kunde slutföra flytten av kroppsdelarna. Men många av svaren på varför mördaren handlat som han gjort står inte i att finna i ett sån rationell analys.

Många har reagerat på vad man tycker är märkligt att KJ skulle ha kunnat sopa undan spåren efter sig så effektivt. Men det är ju en märklig tolkning av fakta. Han har försökt sopa undan spår efter sig, men har samtidigt slarvat grovt i hanteringen runt bilen. Valet av dumpningsplats (FP2) tyder inte heller på en kallhamrad, iskallt planerande mördare. En grop med några stenar över? Till det kan läggas att han antagligen helt enkelt haft tur när det gäller bristen på fynd av mordplats. Men på vissa punkter har han helt klart agerat rationellt och förslaget. Inget av detta är förvånande med tanke på hans diagnos där just ojämnheten i begåvningen är en av de mer påfallande dragen. Jag tror också att de flesta av oss som känner personer med Asperger närmare är väl bekanta med det. Blandningen av utomordentligt skarpsinne i vissa lägen och att vara totalt av banan i andra är svår att begripa sig på och det finns många situationer där man inte alls kan bedöma vilket det kommer att bli av dessa båda.
Jag håller med. Samtidigt finns det också en påtaglig aspie-logik i resonemanget Jag har ju sagt åt dem att det inte finns något i huset, och det var ju dessutom alldeles sant, så ingen kommer att leta där nu om jag gömmer benen där.
Citera
Medlem
Det pappan säger i rätten ska man nog ta med en nypa salt då han slipper vittna under Ed !
Han kan "hitta på" förklaringar till olika episoder som hänt och ändå undgå mened !
Löda ihop en datakabel ?? E väl att åka till vilken loppis som helst och köpa om det är en äldre dator ... sådant finns ju i överflöd !
Citera
2013-11-12, 15:53
Medlem
Theforeigners avatar
KJ's pappas förklaring i dagenns rättegång ang "sängen som försvunnit"

www.pitea-tidningen.se live rapport

Sängen: "Han fick en elektrisk säng av sin mormor. När hon hade dött. Då hade han två sängar. Sin ungdomssäng som han hade haft sen tidigare och den nya sängen han hade fått. Den här rensningsdagen den 16:e körde vi bort sängen och massvis med andra saker, som bokhyllor och massa andra saker. Ett helt släpvagnslass".

Det var pojksängen som försvann då, säger pappan

NDS live rapport pappans förhör:
Han berättar fortsättningsvis om "sängspåret". Redan i februari ska föräldrarna ha hjälpt 22-åringen med att slänga en av hans två sängar.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-12 kl. 15:56.
Citera
2013-11-12, 15:53
Medlem
Nu ljuger Pappan om sängen också, hade inte nån sett den i våras?
Citera
2013-11-12, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
jag tror inte en sekund på att hunden dött av att ha bitit i elkabeln. Han har haft ihjäl den!

Det är ganska uppenbart ja.
Citera
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det jag skrev, kan det vara så, är det ens intressant? Verkar som om tråden hellre vill tjafsa om MB relation till VB anhöriga, för all del, har man inget bättre för sig så.

Jag intresseras inte av sådana drömmande scenarior i detta skedde, då borde åklagaren redan tagit med det i sin FUP och varför dom icke gjort det eller ställt korrekta frågor runt det ja, det kan vi fundera över. För det hade ju säkerligen kunnat svara på dina och många andras frågor idag.
Som jag skrev tidigare hade jag personligen önskat en skaplig tidslinje. Inte enbart med sängen inblandad då. För mycket frågor kan ställas åt både det ena och det andra hållet och den som påstår annat har fel, bevakningen är bevisligen ett sådant fakta, men jag är en av de som anser att det är bra när vi kritiskt granskar rättssamhället vilket i sin tur ändå menar att vi någonstans värnar om det vi byggt upp. Sen hur folk granskar det får stå för dom alla är välkomna i min värld, envis som dålig på språket bryr jag mig icke om.
Senast redigerad av Imthisnice 2013-11-12 kl. 16:02.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En del av dina inlägg får mig att tänka på chief inspector Closeau.

När ska försvararna dra upp ditt trumfkort ur FUP:en förresten?
Säkerligen alldeles i slutet av slutpläderingen, för bästa dramaturgiska effekt.
Citera
2013-11-12, 15:55
Medlem
Pappan vittnar idag om att dom ska ha transporterat bort den ena sängen i mitten av februari.

Men i förhör har 22-åringens kompis uppgett att det fanns en extra säng kvar i lägenheten april, han ritade en möbleringsskiss.

Frågan är vem som har rätt.

Sen finns grannen som vittnade igår om att han ska ha sett 22-åringen tillsammans med någon annan bära ner något som var cirka 150 cm, övertäckt med något grått/vitt.
Citera
2013-11-12, 15:57
Bannlyst
Pappan står och blåljuger i rätten. Både om hunden och om sängen . Vad har egentligen det för relevans i målet ? Klart pappan gör allt för att skydda sin son.

Andra vittnen har ju sagt annat både om blodspår efter hunden och om att de sett sängen före. 20:e maj
Citera
2013-11-12, 15:58
Medlem
Farsan verkar ju vara det enda vittnet som verkar ha perfekt minne
Citera
2013-11-12, 15:59
Medlem
Stackars hund, vad hade den gjort för ont för att hamna hos en sådan djurplågare/mördare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in