2013-11-12, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det verkar finnas en historik när det gäller KJ.

Fast det får vi nog kanske aldrig veta...

Men det verkar ändå vara besvärande för försvaret...

1. Det är landets lag. En sjukhusjournal är alltid privat som utgångspunkt. Möjligtvis kan rådmannen misstänka att journalen innehåller struts för åklagaren och är därför väldigt noggrann med att lagen följs.
Citera
2013-11-12, 15:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Delar inte ditt tycke. Jag ser det som ett övertramp, en gubbe som utnyttjat hennes dotter för sex, går fram och tar modern i händerna. Har han inte kladdat till det nog? Han kunde bockat på avstånd, respektfullt.
Fast vad jag förstår av NSD uppskattade mamman gesten, och det är väl det, snarare än hur du reagerar, som är det väsentliga?
Citera
2013-11-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blt100
Men enligt utredarna är det så. Det är det som gäller. Släpp MB nu han har inte med brottet att göra längre.

Fel person har ju aldrig blivit åtalad & dömd tidigare, eller hur?

Varför vill du så desperat att folk ska släppa MB?
Spelar det någon roll för dig om folk spekulerar i alternativa scenarion?
Citera
Medlem
Imthisnices avatar
Va? Så dom har haft transformatorn hela tiden?

Är icke el kunnig men undrar därför hade inte detta kunnat gjort så vi hade vetat mer om hundens död etc.?
Senast redigerad av Imthisnice 2013-11-12 kl. 15:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Nä men planera och leda softairgun tävlingar/spel verkar han ha bra minne till,

Jo exakt. Så nog kan han absolut vara kapabel till mer än vad tex farsan antyder. Precis som han kan sitta och fundera ut säkerhetsbrister så kan han fundera hur det "perfekta mordet" skulle vara.
Citera
2013-11-12, 15:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Punkt två kan kanske anammas…? Det tog tydligen rätt lång tid innan hon dog. Exakt hur lång tid kunde rättsläkaren inte säga dock.
Ja, punkt 2 kan anammas i viss utsträckning. Det är därför jag säger 16 och inte 14 år.
Citera
Medlem
fan KJ kan inte må bra. han har suttit häktad ett bra tag nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
En hel del, det skulle inte ha funnits så många frågetecken om allt rörande MB hade utretts grundligt.

Men eftersom jag märker att du har en tydlig agenda så lämnar vi det så här...

Ja jag väljer att tro på det faktiska bevisningen som finns mot den åtalade och inte leta konspirationer under varje sten. Hade det faktiskt funnits någonting att gå på så hade jag varit positivt inställd till det hela men det gör det ju inte. Angående det påstådda "mordhotet" så finns det ju inte ens, det är en olyckligt kär VB som skrivit det till honom, mest troligt för att få ut en reaktion. Inte tvärtom
Citera
2013-11-12, 15:49
Medlem
Hunden har alltså dött enligt fadern då den bitit på en sladd till tranformatorn till datorn
Citera
2013-11-12, 15:50
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Fast han hade ju inte märkena innan han häktades.

Visst hade han det! Läs FUP sid 433
Citera
2013-11-12, 15:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Ursäkta, KontaktPerson ska det vara

Och det jag skrev, kan det vara så, är det ens intressant? Verkar som om tråden hellre vill tjafsa om MB relation till VB anhöriga, för all del, har man inget bättre för sig så.
Citera
2013-11-12, 15:51
Medlem
Enligt pappan kan inte pojken ha skadat sin hund: "Absolut inte".

"Det var från att han hade bitit sig i tungan". "Patienter som får elchock får skena så att dom inte biter sig i tungan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in