2013-11-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja!

En ny sheriff har kommit till stan!

Lösa ändar äro uppkollade och avförda.

Fiktiva gm har befunnits vara just det, "trolluft". Utan substans. Det finns bara EN som kunde ha utfört detta insiderbrott som är av vidrigaste möjliga sort: FEGT, LÖMSKT, SMUTSIGT PSYKOPATMORD på en människa man delat säng/delar bostad med.

Alternativa gm saknar bla. motiv, möjlighet, insiderkunskaper...

I den nya rättegången är manegen krattad av solida sammanhängande indicier.

De pekar blott på en person. Med hela handen.

Han ska inte tillåtas ett liv i frihet på mååånga år efter ha att förvandlat en ung kvinna till en

hög med ben
.

Kommissarie Berry Nejding , RÄTTVISANS TROGNA TJÄNARE MED STÖD AV ALLA HEDERLIGA MEDBORGARE, som fått kämpa med denna ljugande, "amnesidrabbade" psykopat, får nu se frukten av sina seriösa mödor OCH att Europadomstolens vägledande anvisningar att tigande och ljugande och desinformation skall ligga den misstänkta i fatet gäller i Sverige också...

BRA GJORT BERRY!

Alla potentiellt mördande scumbags ska veta att rättvisans svärd väntar på dem...

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag måste alltså ytterligare en gång påpeka att numret som vi talar om i tråden inte har kontrollerats av polisen. Plus att rättvisans trogna tjänare antingen har slarvat bort eller tjyvhåller på innehållet i den sista chatten. Vilken fördes på engelska och var samtidig med iakttagandet av "kalsongmannen" på rastplatsen.

Vid många fällningar så finns påståenden, grundlösa och med grund, om saker som ej kollats upp...

Förefaller osannolikt, och givetvis i så fall oacceptabelt, och olagligt, att polisen skulle dölja något som kunde tala till den häktades fördel. Och det här synes helt otillräckligt, även skulle det vara något som döljs.

Kombinationen motiv, möjlighet, ljugande, desinformation, psyke (bla. annat knarkskador), en hel del starkt avvikande beteende (belagt i FUP, bland annat), tigande och tid ger emellertid en enda klar konklusion:

Han är rökt.

(Åklagaren kan aldrig bli rökt, Urban Svenkvist ska ha all ära av den fina insats han kommer att göra här, enligt gällande lag, som är hans uppgift, oavsett vad HR sedan (be)dömer.)

Endast en insider, som det alltså bara fanns EN kvar av, kan ha verkställt det här: FS.

Det är också viktigt att erinra sig att polisen ska kolla upp allt av relevans, inte allt i sig, det finns det inte resurser till och krävs inte heller ur rättssäkerhetssynpunkt.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-12 kl. 13:33.
Citera
2013-11-12, 13:40
Medlem
Citat:
Men ringa ut kan man inte. Och detta verkar inte vara utrett av polisen.

Men det allra värsta är att utskriften av den sista chatten via MSN inte lämnades ut till advokaten samt att den inte finns någonstans i materialet. Att den existerat vet vi för polisen försökte spåra den och hamnade i Mexiko där det blev stopp, vilket tyder på anonymiserad IP. De email som skickades från polisen med uppmaning att höra av sig besvarades aldrig av vederbörande.

Mailadressen och uppgifter från förhörsledaren antyder vidare att det är en fransman/belgare som talar engelska. En antydan om förnamnet finns också. En sådan person finns i Linköping dit ju Marina enligt uppgift i sista SMSet var på väg.

Jag tror att åklagaren är rökt i hovrätten. Denna lucka i bevisföringen är för stor.

Verkar mindre sannolikt eftersom:

Marina inte hade med sig den reseparafernalia som hon borde haft om hon var på väg till Linköping.

Dådet är utfört av en insider, inte en utomsocknes, som ju milt uttryckt denna person framstår som...

Att använda en anonymiserad IP är inte olagligt eller skumt nödvändigtvis. Halmstrån känns det som.

(Åklagaren kan inte bli "rökt", han kan bara göra sittt jobb och här har HD gett klartecken för det... Men mördaren kan bli rökt genom att få en längre fängelsedom.)

Rättegångsresultatet torde bli att det är ställt utom rimligt tvivel att FS mördat Marina och bortfört kroppen...

Så kan detta tragiska kapitel i svensk rättshistoria få en rättsriktig konklusion...
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-12 kl. 13:43.
Citera
2013-11-12, 13:57
Medlem
Citat:
Mailadressen och uppgifter från förhörsledaren antyder vidare att det är en fransman/belgare som talar engelska. En antydan om förnamnet finns också. En sådan person finns i Linköping dit ju Marina enligt uppgift i sista SMSet var på väg.

Det där tror jag är FS som tar kontakt med MR för att få hjälp med alibi.
Citera
2013-11-12, 14:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva

Va? Chatten är väl försvunnen hursom? Förhörsledare Nejding satt alltså med en utskrift framför sig och sade till FS att den var på engelska. Polisen frågade Marinas bekanta om de kände till mailadressen, polisen mailade dit och polisen försökte spåra IP-numret och hamnade då i en återvändsgränd i Mexiko.

Advokaten ville ha ut en kopia på konversationen men fick inte det, trots lagstöd. Då är frågan: Vad fan stod där och var är den?
Citera
2013-11-12, 14:30
Medlem
Citat:
Va? Chatten är väl försvunnen hursom? Förhörsledare Nejding satt alltså med en utskrift framför sig och sade till FS att den var på engelska. Polisen frågade Marinas bekanta om de kände till mailadressen, polisen mailade dit och polisen försökte spåra IP-numret och hamnade då i en återvändsgränd i Mexiko.

Advokaten ville ha ut en kopia på konversationen men fick inte det, trots lagstöd. Då är frågan: Vad fan stod där och var är den?

Så det kan inte vara så som jag tror då?
Citera
2013-11-12, 14:46
Medlem
Citat:

Öhh, Så marina var på väg till han, men han åkte till spekeröd istället och mördade henne? Eller vad menar du?
Citera
2013-11-12, 14:48
Bannlyst
Citat:

Citat:
Så det kan inte vara så som jag tror då?

Vem är MR ?
Menar du att FS skulle använt Ms chatt för att skaffa sig alibi ? Hurdå ?
Citera
2013-11-12, 14:56
Bannlyst
Citat:

Men det allra värsta är att utskriften av den sista chatten via MSN inte lämnades ut till advokaten samt att den inte finns någonstans i materialet. Att den existerat vet vi för polisen försökte spåra den och hamnade i Mexiko där det blev stopp, vilket tyder på anonymiserad IP. De email som skickades från polisen med uppmaning att höra av sig besvarades aldrig av vederbörande.

Jag tror att åklagaren är rökt i hovrätten. Denna lucka i bevisföringen är för stor.

Ja det sammanträffandet är ju "för bra" för att vara sant ?
Det tyckte iaf. åklagaren som sopade förhöret till slask med FB.
Anmärkningsvärt också att familjen Johansson omedelbart satte igång annonsering för att komma ikapp Marina och hennes bil i Li*köping.

Men enligt Polisen är det en återvändsgränd...eller ja inte värt att reda ut iaf. eftersom man hade Marinamannen.

Ja detta "sammanträffande", oberoende av varandra blir fortfarande svårt att förklara bort, då ihop med icke utredd mobiltelefon.

Men visst, kan man till 100% styrka när, var och vad LJ sett, ihop med identifiering av FS och bil, så kommer nog rätten gå på HDs linje.
Jag tror inte LJ är riktigt 100, snarare mer åt Stockholmshållet...08% ?
Citera
2013-11-12, 15:46
Bannlyst
Citat:
Jag tycker du är duktig på utveckla och inveckla då du tycks ha parkerat dig i detta ämne, är det konstigt att det kommer in en ny frågeställare som har mer att önska av diskussionerna som pågår.
Jag vet inte mer än övriga här men jag har frågor som verkar obekväma.

Vi bemöter så som vi tycker.

Jag tycker du skall utveckla, och inte jag, var du fick det här ifrån:
Citat:

Det pratades om Ms chatt, och anonyma mailkonton via Mexiko. Hur får du ihop det ?
Citera
2013-11-12, 17:10
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:

Men nu dog hon ju faktiskt inte i Linköping, utan efter att ha mördats i sin säng. När menar du att hon skulle hunnit med att åka till Linköping, vänt och kommit tillbaka? Varför skulle hon ha åkt till Linköping om nu den här personen ändå åkte med henne hem igen för att senare ha mördat henne i sin egen säng? Varför mördade han henne inte i Linköping då?
Patetiskt löjliga bortförklaringar som inte alls utgör ett "hål" i indiciekedjan som kommer att fälla den skyldige, dvs FS.
varför bekymrade han sig om att transportera bort henne
Citera
2013-11-12, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Men nu dog hon ju faktiskt inte i Linköping, utan efter att ha mördats i sin säng. När menar du att hon skulle hunnit med att åka till Linköping, vänt och kommit tillbaka? Varför skulle hon ha åkt till Linköping om nu den här personen ändå åkte med henne hem igen för att senare ha mördat henne i sin egen säng? Varför mördade han henne inte i Linköping då?
Patetiskt löjliga bortförklaringar som inte alls utgör ett "hål" i indiciekedjan som kommer att fälla den skyldige, dvs FS.
varför bekymrade han sig om att transportera bort henne

Det tar 1:30 enkel resa till Lidköping, hon kan hämtat en person där och tagit med sig hem, för att packa. En person som enl. FB skulle hjälpa M att försvinna.
Det gick kanske inte som M hade tänkt ?
Det måste krävas ett stjärnvittne för att slå hål på den möjligheten, kommer HR sätta all sin tillit till LJ ?
Citera
2013-11-12, 17:22
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det tar 1:30 enkel resa till Lidköping, hon kan hämtat en person där och tagit med sig hem, för att packa. En person som enl. FB skulle hjälpa M att försvinna.
Det gick kanske inte som M hade tänkt ?

Men nu var det ju Linköping hon var på väg till, samt där den nyss nämnda personen med "namnet" bodde. Inte Lidköping. Samma försök till distraktioner och falska uppgifter som du gett prov på hela tråden.
Varför skulle hon packa? Varför skulle hon åka 31 mil för att hämta någon som skulle hjälpa henne att "packa"? Det hade väl gått snabbare att göra det själv än att köra 63 mil?
http://www.hitta.se/vagbeskrivning#start=6440554:1271345|spekeröd+sten ungsund+(postort)&stop=6476922:1489546|linköping+( postort)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in