Citat:
Gjorde en sökning på Blocket på just Ford S-Max av årsmodell 2007 o här i Sverige ligger dom mellan 79.000 - 129.000 kronor beroende på körsträcka, utrustning o skick. Hej!
Det är en minivan typ, en Ford S-Max 2007. Släp är tyvärr inget alternativ, har ingen jag känner med drag som kan avvara en bil.
Mailade med säljaren idag, han ville endast ha kontanter på plats. Är det något man bör höja ögonbrynen över? Jag har tänkt att be om bild på alla handlingar innan vi åker också.
Det är en minivan typ, en Ford S-Max 2007. Släp är tyvärr inget alternativ, har ingen jag känner med drag som kan avvara en bil.
Mailade med säljaren idag, han ville endast ha kontanter på plats. Är det något man bör höja ögonbrynen över? Jag har tänkt att be om bild på alla handlingar innan vi åker också.
http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?cg=1020&st=s&mys=2007&mye=2007&l=0&cb=11&cbl 1=9&ca=18&sp=1&w=3
Är det en privatperson eller en bilfirma du ska köpa av? Det är alltid bäst att köpa av auktoriserade bilhandlare motsvarande svenska MRF. Då fixar bilhandlaren alla papper o du betalar med banköverföring o du har nästan alltid garanti på bilen. Själv har jag köpt de allra flesta bilar privat men det var på den tiden jag reste till Tyskland o handlade bil på resecheckar alt att jag hade vidtalat min bank i förväg o gjorde en banköverföring. Dessutom hade jag en kompis i Tyskland som bodde i Tyskland (tyskfödd) som dessutom var bilmek som letade upp intressanta bilar åt mig.
Att handla privat av tyskar brukar oftast vara helt ok. Håll dig borta från invandrare typ jugoslaver, albaner, araber, afrikaner o zigenare som försöker sälja bilar på knackig tyska. De har oftast inte uppehållstillstånd i Tyskland o därför hankar sig fram på att kränga bilar till okunniga med oftast skruvade mätare o många gånger bilar som varit ute trafikolyckor med väl dolda fel.
Att ta med sig uppåt 100.000 kronor eller drygt €10.000 i kontanter är inget jag rekommenderar eller själv skulle göra.