2013-11-11, 14:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Ibland när jag ser Zlatans kollegor harva runt i halvbra gäng i Holland så kan jag inte hjälpa att undra om de inte skulle bli bättre om de fick chansen i ett topplag i säg Italien eller Spanien?
Omges man av världsstjärnor (och inte totalfloppar) så borde man rimligtvis höja sig?

Tror ni t.ex. Ola Toivonen skulle höja sig om han var inbytare/startspelare i Juventus eller Atletico Madrid?
Citera
2013-11-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ibland när jag ser Zlatans kollegor harva runt i halvbra gäng i Holland så kan jag inte hjälpa att undra om de inte skulle bli bättre om de fick chansen i ett topplag i säg Italien eller Spanien?
Omges man av världsstjärnor (och inte totalfloppar) så borde man rimligtvis höja sig?

Tror ni t.ex. Ola Toivonen skulle höja sig om han var inbytare/startspelare i Juventus eller Atletico Madrid?

förmodligen, men varför i helvete skulle juventus eller atletico madrid vilja ha toivonen som inhoppare eller till och med startspelare? han är helt enkelt för dålig.
Citera
2013-11-11, 15:02
Medlem
Nja, Toivionen är väl bara marginellt sämre än Bendtner, och dansken har inte tillfört något i Arsenal eller Juventus när han fått chansen.

Men visst, en anfallare av t.ex. Toivonen eller Bergs kvalitet hade säkerligen kunnat producera ett rätt fint målfacit om man hade fått mycket speltid i ett storlag. Sätt Marcus Berg på topp i Barcelona en hel säsong och utgå ifrån att Xavi/Cesc/Messi/Iniesta alla tillför assister och en 15-20 mål hade nog inte varit omöjligt. Eller vad tror ni?
Citera
2013-11-11, 15:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Jo..Många rätt mediokra spelare, relativt sett, skulle bli bättre i en bätrre omgivning. SÅ är det såklart. Det är ju därför fotbollen är svår att förutse. Det är så klubbar kan "fynda" spelare, om man har öga för det.

Däremot kommer ju tex Toinonen aldrig få chansen något topplag i en stor liga..helt enkelt därför klubbarna såklart hellre värvar en redan bättre spelare som gjort ett ännu bättre jobb i en antingen bättre, lika bra eller sämre omgivning.

Det är övertid generellt sett ingen slump att spelarna spelar i dom klubbar dom gör.

Riktiga bra spelare lyfter och märker ut sig i en sämre omgivning..och presterar ÄNNU bättre i en bra omgivning än en sämre spelare skulle göra.
Senast redigerad av Steff83 2013-11-11 kl. 15:08.
Citera
2013-11-11, 15:31
Medlem
Vetifan alltså, ser mer fram emot o se hur u17 grabbarna blomstrar. Ola är klumpfotad för satan
Citera
2013-11-11, 17:07
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nja, Toivionen är väl bara marginellt sämre än Bendtner, och dansken har inte tillfört något i Arsenal eller Juventus när han fått chansen.

Sluta nu, du kan inte ens jämföra Toivonen mot Bendtner. Dansken är klart bättre.
Citera
2013-11-12, 00:21
Medlem
JayGatsbys avatar
Jag tycks vara ensam i det här landet med att fortfarande se en potential i Toivonen.
Visst han gör bort sig ibland, men ibland glänser han till.
Så i rätt sammanhang tror jag han kan bli något riktigt bra.

Nåväl, vår framtida storstjärna Guidetti har ju bra förutsättningar. Får hoppas på honom.
Citera
2013-11-12, 01:14
Medlem
Beror på vilka klubbar vi pratar om, tror jag.

En Tobias Hysen hade kanske kunnat petat in några enkla bollar på pass av Xavi och Iniesta, men i själva spelet och speluppbyggnaden hade han floppat totalt, likt de flesta andra icke-spelskickliga svenskarna.

I ett lag som inte håller bollen så mycket, låt oss säga t ex Dortmund, så kanske Hysen hade kunnat tillföra några kontringsmål dock. Han skulle göra sig bra i de flesta lag som inte har bollinnehavet.

Toivonen tror jag inte skulle göra sig bra varken i Tyskland eller England, men med sin lite sega spelstil och faktiskt ganska bra spelförståelse skulle han nog kunna göra sig hyfsat bra i Italien.

Elmander borde göra sig bäst i England, vilket han kanske trots allt inte gör.

Zlatan har uppenbarligen hela paketet så han skulle givetvis göra sig bra i alla ligor.

Guidetti med sin fysik tror jag klarar sig bäst i England, men Italien hade nog även det passat bra.

Om vi kollar på mittfältarna så tror jag att Taco hade passat in i många lag, när han är som bäst. Men jag tror speciellt att han skulle klara spanska ligan mycket bra och helst då i ett lag som håller bollen. då han helt klart är vår bästa passningsspelare.

Taco till Barcelona!
Citera
2013-11-12, 01:15
Medlem
Citat:
Jag tycks vara ensam i det här landet med att fortfarande se en potential i Toivonen.
Visst han gör bort sig ibland, men ibland glänser han till.
Så i rätt sammanhang tror jag han kan bli något riktigt bra.

Nåväl, vår framtida storstjärna Guidetti har ju bra förutsättningar. Får hoppas på honom.

Fotbollssupportrar har ganska kort minne. Ett par fullträffar i klubblaget och landslaget så är han helt plötsligt given igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in