2013-11-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han menar KJ, men när inlägget skrivs så vet vi bara att han heter T*mmy. Hade Kj en facebooksida som T*mmy? Var i helsfyr kommer T in i bilden, varför just det namnet?
Han kallade sig det i början av söket. Kika i FUP
Citera
2013-11-11, 23:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är korrekt, jag var inte med i begynnelsen av denna tråd. Men jag började med att läsa den från början. Och studera dom fakta som fanns. Samt bilda mig en ungefärlig uppfattning.

Sedan vill jag dessutom tillägga - då jag har personer i min bekantskapskrets - som har en "diagnos" att det krävs enormt mycket kamp från de anhöriga för att få en sådan utredning.

Därför blir jag "ilsk" när man - som jag upplever det - raljerar över det.

Det har nog förekommit en del raljerande här ja. Det är dock svårt att dra gränsen vad som är ett osakligt hackande på KJ för saker som hör till hans diagnos och vad som är kritik/ifrågasättanden av att han försöker skjuta sin diagnos framför sig och framställa sig som svag och inkapabel på ett vis som inte stämmer med verkligheten.

Själv har jag f.ö. nära anhörig med diagnosen och tro mig - ingen hade blivit mer lättad än jag om det visat sig att det var någon annan än KJ som var den skyldige. Det har varit mycket smärtsamt att få diagnosen ihopkopplad med flera brutala mordfall de senaste åren och detta var det sista man behövde i den vägen. Men jag kan inte blunda för verkligheten och den pekar tyvärr mycket entydigt åt det håll jag egentligen inte önskar att den pekade åt.
Citera
2013-11-11, 23:53
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det kan ju också vara så att VB mördas på ett ställe, göms och sedan förflyttas via bil till Mjösjöberget. Därav liklukten utan att mordplatsen behöver vara lägenheten.

På något sätt har han troligen fått ut henne ur lägenheten mellan kl 20.30 -22.00. Han kan ha kört henne till Mjösjöberget och senare flytta henne till fyndplatserna.
Det skulle ju till och med kunna vara så att hon lämnar hans lägenhet till fots och han kör ifatt henne och lurar in henne i bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
KJ säger att den ena sängen är slängd och mamman och pappan va med då den slängdes.
Möjligt att man bör fråga dom igen och pressa på om frågan.
EMF påstående om duschdraperiet va väl ganska så intressant eftersom KJ sa att han slängt det för det va smutsigt. Men polisen säger ju att hans sängmadrass luktade surt, så inte fan brydde han sig om något som va smutsigt. Det va ett mystiskt svar som inte håller riktigt.

Han pappa ska vittna och det betyder att domstolen inte ser en pappa som väldigt sanningsenlig, och han ska berätta vilken uppsikt han haft på KJ dom här dagarna. Jag tycker han kan börja med den 4 maj och berätta då dom va utomlands.

Apropå hans lögner så har väl vittnen idag gjort klart att han kan och har ljugit innan. Så det va väl inte mycket att ha för försvaret. Samma med psykologen som inte träffat KJ på många år. Inget att ha alltså i expertis utlåtande.

Det bli ju bara fånigt om pappan ska vittna om att han haft koll.
4-10 är pappan utomlands, den 11 är spelen vid Aldersjön, den 12e åker han hem till KJ. Den 13-17 är pappan i Ronneby och när han kommer hem är KJ där. Den 18 är det fest vid Aldersjön, den 19e är KJ bl a på bio. Den 20 och 21 jobbar pappan. den 22 framkommer det inte vad de gjorde (mer än att de var till Luleå).Den 23e kommer polisen.
Citera
2013-11-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Att åklagarsidan är skickligare är ju uppenbart. BF är ju väldigt slak och har i praktiken lastat ner hela FUP i knät på KJ som säkert inte ens orkat läsa igenom den under sin tid bakom lås och bom.
Klar missmatch där, får man ju lov att säga.

En bättre advokat hade nog släppt färre suspekta omständigheter och konstiga och meningslösa uttalanden från sin klient.
Slicka-mus-uttalandet ska ju KJ avstå från egentligen oberoende av vad som är sant, när det i FUP framgår att hans dna inte finns på fittan.

KJ kan nog kallt räkna med att hans diagnos inte kommer tas i beaktande på det sätt man tänkt sig. Den framstår i detta fall inte som något som skulle göra honom till mindre trolig mördare, men däremot talar den väl i någon mån för att han inte borde fixat städningen själv.

Att man inte har något som styrker själva dödandet blir nog den springande punkten för TR att ta beslut runt.

BF är sannerligen inte "den skarpaste kniven i lådan" därom är vi överens.

Jag tror som du att svårigheten ligger i att binda någon vid mordet. Utom allt rimligt tvivel. Det finns - hittills - inte på min karta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är kört inget annat. Det är så kört det kan bli den här pajasförsvararen har inget kvar att visa upp.
EMF är mycket skicklig och under den här dagens domstolsförhandling så verkar det mörkt för KJ.

Det är en artikel du kallar desperat vilket jag inte anser alls eftersom samma journalist har varit opartisk.
Nja, EMF visar att han inte haft sex bara som han påstår. Domstolen bedömer det hela sen givetvis.

1. Bedömningen är nog att båda sidor är väldigt osäkra på sin sak. Möjligtvis skulle man kunna tro att "pajasadvokaten" hade fördel pga. dennes laidbackinställning och brist på offensiv. Är båda sidor osäkra på sin sak så skulle man ju kunna säga att det är 50/50. Däremot finns ju den politiska faktorn i det hela och risken för den tilltalade är väl att en del av just den poltiska faktorn basunerar ut den tilltalades skuld i sitt offentliga organ. Kommer då den majoritet av domarna som är medlemmar i samma politiska förening att klubba emot sitt eget organ. Vanligtvis inte.

2. Denne verkar väldigt laidback & defensiv, men det är en rätt i landsorten, inte en rätt i Sthlm.

3. Det var ju onekligen skickligt att få den tilltalade att börja berätta om sin sexualitet. Egentligen förstår jag inte att advokaten inte körde en mer offensiv hållning vad gäller frågor, men det kan ju vara någon lokal feodal sedvänja med undergivenhet gentemot myndigheter också (något som är att betrakta som närmast suicidalt i de flesta andra sammanhang, såvida det inte är den absolut högsta makten som ligger bakom förstås).

4. Man kan inte kalla NSD opartisk i målet, nej.

5. Bortsett ifrån att EMF aldrig frågade om förekomst av kondomer, ifall BO:VB tvättade sig, ifall de åt något, osv. osv. osv. osv. osv. osv. Givetvis ligger det alltid någon plan bakom uteblivna frågor också.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-12 kl. 00:00.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Och i vilken position fanns dom då? På golvet i en hög? Eller ...

Upplys mig gärna.

Det här skriver "situationskitstord" aka "Schlangekraft", den 22 Oktober, 2013, om possitionen av VBs ben i det Gula Huset!

Denna detalj att "fotknölarna vinklade mot varandra" har jag inte, på något sätt, kunnat hitta i FUP.

MEN...så tänker jag... var det den possitionen VBs ben låg i, innan de 3 män som upptäckte benen, "puffade", pillade med kniv etc på benen ?

Hadde "situationskitstord" aka "Schlangekraft" plaserat VBs ben så at "fotknölarna vinklade mot varandra" och att när han sen läser i FUP? (fans den tillgänglig den 22 Oktober?) så ville han "officielt korrigera det?"

Det är SÅ detalierad en beskivelse att, om det stämmer med vad utredningen vet i detalj om VBs ben's possition, då borde polisen ta denna person inntill förhör.

Hen värkar ju be ju om det själv!

http://situationskitstord.blogspot.se/2013/10/death-worship-pilgrimage-to-north.html

Väldigt dålig bild på insidan. Min kamera är väldigt begränsad i så pass becksvarta förhållanden. På golvet till höger fann man två människoben placerade i ett kors med fotknölarna vinklade mot varandra.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-12 kl. 00:13.
Citera
2013-11-11, 23:56
Medlem
Pelleblaous avatar
En reflektion
Det finns en militär koppling/vinkling i tillvägagångssättet.
VB har blivit attackerad med stickvapen i hjärta och lunga.
Det är vad "commando" soldater kan göra.
Särskilda knivar har tagits fram för ändamålet(stick vapen/knivar för att trycka in i hjärtat och lunga på samma gång)
Jag gissar att är man intresserad av krig(mörda), känner man till detta.
Mordet börjat för mig kännas planerat, det var helt enkelt någon som skulle dö
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MB, i morgon, tar med sig kopior av dom emails han säger sig besvarat/skikkat evt google sök etc han företog den 4 Maj, efter han kom hem från bröllps "middagen", då är det möjligt att börja överväga att MB inte hadde med VBs död att gjöra.

Hoppas att han gjör det...
Hm, det tror jag ju inte han ens är tillfrågad om, varför skulle han ta med sig det? Han behöver inte bevisa någonting. Det är KJ som sitter åtalad.
Dessutom går det inte till riktigt så att man kan plocka med kopior hit och dit liksom, det är inte rektorn han ska till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
På något sätt har han troligen fått ut henne ur lägenheten mellan kl 20.30 -22.00. Han kan ha kört henne till Mjösjöberget och senare flytta henne till fyndplatserna.
Det skulle ju till och med kunna vara så att hon lämnar hans lägenhet till fots och han kör ifatt henne och lurar in henne i bilen.

Det bli ju bara fånigt om pappan ska vittna om att han haft koll.
4-10 är pappan utomlands, den 11 är spelen vid Aldersjön, den 12e åker han hem till KJ. Den 13-17 är pappan i Ronneby och när han kommer hem är KJ där. Den 18 är det fest vid Aldersjön, den 19e är KJ bl a på bio. Den 20 och 21 jobbar pappan. den 22 framkommer det inte vad de gjorde (mer än att de var till Luleå).Den 23e kommer polisen.
Om pappan vittnar under ed skulle det vara plus, men det behöver han ju inte göra
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Vart tog hans fantastiska tips till försvaret vägen? Något han notoriskt vägrar svara på... Finns det någon som faktiskt tror att det är MB som gjort det? Visst det kan finnas tvivel, men finns det något som helhjärtat tror det?

Det är möjligt att folk försöker spela upp sina förhoppningar runt MB-spåret lite mer än vad de egentligen tror. Finns nog alla sorter bland de som ägnat stor energi åt det och att bortförklara alla omständigheter runt KJ.

Tycker dock att entusiasmen för MB-spåret svalnat en del i tråden sen rättegången började. Tror en och annan har känt att KJ:s uppträdande under rättegången inte direkt talat till hans fördel som oskyldig och ditsatt, eventuellt missförstådd och offer för en rad extremt olyckliga omständigheter och partiska åklagare.
Citera
2013-11-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han menar KJ, men när inlägget skrivs så vet vi bara att han heter T*mmy. Hade Kj en facebooksida som T*mmy? Var i helsfyr kommer T in i bilden, varför just det namnet?

Denne Bodengrabb yrade i början om en vid namn To*my Per*son med smeknamn "Tompy" eller liknande med att senare ändra och att det var fel och bytte namn... så blev det namnet till.
Citera
2013-11-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Denne Bodengrabb yrade i början om en vid namn To*my Per*son med smeknamn "Tompy" eller liknande med att senare ändra och att det var fel och bytte namn... så blev det namnet till.
Namnet nämns i FUP också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in