Citat:
Ursprungligen postat av
Floodzor
Ska tillägga vad min bror sa. Medans han köpte cigaretterna, kom det in en kille i kiosken(Civilarn). Han gick ut, märkte att killen gick direkt efter. När han kommit cirka 30 meter ropade han efter min bror. Och så vidare. Vet inte om det har någon betydelse, men eftersom det inte finns någon dokumentation på själva handlingen så kan väl min bror säga, nästan vad han vill?
Jo visst kan han säga vad han vill i förhör med polisen. Men jag skulle som sagt passa mig för att ljuga ifall jag senare skulle bli kallad som vittne i ev. rättegång. Särskilt eftersom din bror inte gjort något fel. Beroende på vad civilpolisen har sett, vad din bror har sagt till civilpolisen samt vad butikspersonalen sagt till polisen, så blir läget annorlunda för din bror om han vill framstå som trovärdig, irrelevant för utredningen eller bara motstridig/ej trovärdig.
Jag hoppas att du förstår vad du menar men mitt tips är att se till att din bror inte skapar onödiga problem för sig själv eftersom han inte brutit mot lagen.
/Nocet