Citat:
Ursprungligen postat av
smokemeaway
Angående Theus, kan ju lika gärna vara någon som känner henne som valt att göra en anonym anmälan. Det var väl runt en månad sedan eller två som hon skrev att hennes promenader med Theus var runt 15 minuter, en långpromenad på 30... Tovor i pälsen hade han också, vilket hon visade i bloggen & sa att hon varit dålig på att borsta.
Ja, jättekonstigt att folk oroar sig över din hund...?
& nä, jag är inte heller den som anmält så det slipper du fundera över när du läser detta.
Edit: det är jättebra om det inte är så längre, men jag menar att det är ju inte direkt oväntat.
Hon påstod visserligen att hon fått se anmälan och däri stod ett namn på den som anmält och hon menade att det för henne var en helt okänd person. Hon skrev själv på bloggen: "Men nu är det en främling (jag fick ju en kopia på anmälan och namnet på anmälaren så detta vet jag säkert) och allt som stod i anmälan var baserat på rykten och skitsnack."
Men jag vet inte om jag tror på det, varför skulle länsstyrelsen lämna ut identiteten på en anmälare? Att hon fått se anmälan kan jag tro på, men knappast namnet på personen.... Berny pratar på som vanligt....
Sen var det nån som kommenterade på hennes blogg (nej, Berny, det var inte jag och inte jag heller som anmälde din hund

) att hon verkar skriva sina blogginlägg direkt för flashback istället för sin egen skull eller för sina "riktiga" läsare, typ att hon verkade läsa här och sen skrev ett blogginlägg med vad hon "tror att vi vill höra", ungefär. Det har nämnts här också i tråden.
Jag kan bara hålla med om det, det är så genomskinligt att det är precis så. Och det bevisar bara ännu mer att hon inte gör nåt på riktigt, för sig själv, utan bara för uppmärksamhet. Trots hennes prat om självständig, värdighet osv...