2013-11-11, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Från bloggen:
"Dessutom har jag en massa egenskaper som tar mig framåt i livet. Jag får till och med gratis tandvård."

Åh, jag dör... Det här var till och med bättre än det där om att vem som helst har väl haft tre labradorer som alla har hetat Leo. Jo, att få gratis tandvård är en fin egenskap som tar en framåt i livet.

ARE U FOR REAL, BERNY PÅLSSON? Dumma jävla pundare. Dra ut huvudet ur arslet någon jävla gång.

Senast redigerad av GenesisP 2013-11-11 kl. 00:40.
Citera
2013-11-11, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Jag har börjat tycka lite synd om Bjärny igen.

Ni som har läst här ett tag vet min hållning till vad hon håller på med men när hon skriver om "värdighet" så är det något som slår an i mig.

Hon var extremt ung och extremt förstörd när hennes böcker kom ut. hon hade redan då i flera år visat upp sig offentligt på nätet så fort hon kom åt och jag kan inte tro att det blev bättre när man helt plötsligt hade massa fans att svara inför och en persona att upprätthålla.
Berny har ju själv erkänt ett tungt missbruk vid den här tiden (som fortsatte utom all kontroll i flera år) och, som vi har nuddat vid, hon har ju stannat i utvecklingen.
Visst, lätt för oss att säga (missförstå mig rätt nu) att "Väx upp! Snart 30 för FAN!" när vi började ta tag i vår skit då hon mådde som sämst, och när hennes karusell snurrade som fortast så kunde vi ha all den där ångesten utan några krav eller någon insyn från omvärlden.
Dock hade Berny, leader of the pack i Änglafamiljen, internetfans, IRL-fans och förlag som i stort sett var beroende av att björny mådde dåligt för att det skulle säljas böcker (grovt nu). För det var BERNY!

Vi kunde sakta men säkert kravla oss upp ur det där bottenlösa hålet, lära oss hur man lever som en riktig människa med allt vad det innebär räkningar, disk och att hantera alkohol utan mer än att de närmaste visste vad vi höll på med. Nu sitter vi här, med universitetsutbildningar, jobb och lägenheter sedan flera år tillbaka och säger åt henne att agera sin ålder.
Vi får nog komma ihåg att det handlar inte om att försöka vara Kvinna 30 för berny utan snarare försöka bli 20 för att sedan, om hon har tur bli 25.

Detta är bara den rent biologiska aspekten, dvs vad droger faktiskt gör med en människa sen motsätter jag mig inte argumentet att det handlar om egenansvar för det gör det ALLTID när det kommer ner till the nitty gritty men jag tror ingen av oss var speciellt ace när vi var 20. Jag vet att jag absolut inte var det.

Bernys biologiska ålder har inget med berny att göra, det har hon sumpat dagen heroin blev hennes älskarinna. Dock ska hon försöka göra det bästa hon kan av situationen som den ser ut. Och visst, det SUGER att sitta hemma en lördagkväll för att man inte kan hantera alkohol (eller något annat man rent fysiskt eller psysiskt inte klarar av), det SUGER att man måste handla mat istället för nagellack och det är fittigt som fan att man måste betala sina räkningar först innan man kan göra roliga saker men det är livet. Inte för en del, inte för många men för ALLA då alla har sina ok att bära.

När berny kan inse detta tror jag att vi kommer uppfatta henne so mer sympatisk, mer ärlig. Dock måste det där banala språket bort hon använder sig av. Visst, det var ett stilistiskt grepp som fungerade för 20 år sedan men även det måste förändras och mogna. ALla kan inte vara dom vackraste bästaste underbaraste fiiiinaste människorna på planeten.

Det jag vill ha sagt är nog att vi inte kan döma hennes agerande från vad en "vanlig", icke sjuk eller icke missbrukande 30-årig kvinna skulle ha gjort. VI får snarare se det som att hon kanske är 20 nu på sin höjd och där passar hennes beteende perfekt. Dock är det också i den åldern man får börja inse att handlingar har konsekvenser och att man alltid måste gå den där sista milen själv, utan vare sig glitter eller piller.

Ja, det är ju detta jag försökt säga hela tiden men ingen verkar ha fattat. Det finns många sådana människor, folk mognar helt enkelt i sin egen takt. Vi ligger alla på olika nivåer beroende på livets omständigheter. Sen beror inte mognad på vilken utbildning man har eller vilka materiella framgångar man skaffat sig utan hur man är som person. Hur långt man kommit i sin själsliga utveckling, helt enkelt. Är man empatisk, känslomässigt utvecklad, en bra vän, trivs andra i ens sällskap? Med mera.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-11-11 kl. 03:24.
Citera
2013-11-11, 05:26
Medlem
Angående Theus, kan ju lika gärna vara någon som känner henne som valt att göra en anonym anmälan. Det var väl runt en månad sedan eller två som hon skrev att hennes promenader med Theus var runt 15 minuter, en långpromenad på 30... Tovor i pälsen hade han också, vilket hon visade i bloggen & sa att hon varit dålig på att borsta.
Ja, jättekonstigt att folk oroar sig över din hund...?
& nä, jag är inte heller den som anmält så det slipper du fundera över när du läser detta.

Edit: det är jättebra om det inte är så längre, men jag menar att det är ju inte direkt oväntat.
Citera
2013-11-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Angående Theus, kan ju lika gärna vara någon som känner henne som valt att göra en anonym anmälan. Det var väl runt en månad sedan eller två som hon skrev att hennes promenader med Theus var runt 15 minuter, en långpromenad på 30... Tovor i pälsen hade han också, vilket hon visade i bloggen & sa att hon varit dålig på att borsta.
Ja, jättekonstigt att folk oroar sig över din hund...?
& nä, jag är inte heller den som anmält så det slipper du fundera över när du läser detta.

Edit: det är jättebra om det inte är så längre, men jag menar att det är ju inte direkt oväntat.

Hon påstod visserligen att hon fått se anmälan och däri stod ett namn på den som anmält och hon menade att det för henne var en helt okänd person. Hon skrev själv på bloggen: "Men nu är det en främling (jag fick ju en kopia på anmälan och namnet på anmälaren så detta vet jag säkert) och allt som stod i anmälan var baserat på rykten och skitsnack."
Men jag vet inte om jag tror på det, varför skulle länsstyrelsen lämna ut identiteten på en anmälare? Att hon fått se anmälan kan jag tro på, men knappast namnet på personen.... Berny pratar på som vanligt....
Sen var det nån som kommenterade på hennes blogg (nej, Berny, det var inte jag och inte jag heller som anmälde din hund ) att hon verkar skriva sina blogginlägg direkt för flashback istället för sin egen skull eller för sina "riktiga" läsare, typ att hon verkade läsa här och sen skrev ett blogginlägg med vad hon "tror att vi vill höra", ungefär. Det har nämnts här också i tråden.
Jag kan bara hålla med om det, det är så genomskinligt att det är precis så. Och det bevisar bara ännu mer att hon inte gör nåt på riktigt, för sig själv, utan bara för uppmärksamhet. Trots hennes prat om självständig, värdighet osv...
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-11 kl. 07:44.
Citera
2013-11-11, 07:30
Medlem
Ooohhh. Nu har Berny gjort ett stort genombrott i sitt "arbete". Vilka målande beskrivningar av hur traumatiserande detta varit.

Från Facebook:

"Att skriva rakt av och utan att tveka och utan att dölja sig själv eller annat i orden, det gör ont men jag har fått till två kapitel idag och är stolt och glad men det gör ont inom mig nu och det är så det ska vara. Då vet jag att jag har skrivit texten ärligt och med allt som jag kan ge. Jag har inte tänkt på annat än själva texten och inte hur orden ser ut eller hur eventuella läsare kommer tolka det- utan bara skrivit rakt från hjärtat och det slet nog hjärtat ur min kroppp samtidigt. Ett stort ögonblick för mig som skrivande människa/ författare. Kanske har jag väntat i hela livet på att hjärtat ska slitas ut genom skrivandet så att jag förstår att jag har ett hjärta? Och att jag är beredd att offra det för boken jag skriver för att den är så viktig att skriva, inte för att det ska bli en bok. Jag har alltid gått in för att skriva så att hjärtat blöder men aldrig lyckats offra mitt hjärta genom att skriva om det som jag allra minst vill göra synligt. Så. Stort ögonblick. Bara det att det gör ont även när jag beslutat mig för att inte skriva mer idag. Nu har jag ju uttryckt det värsta och vidrigaste och heligaste. Jag kan aldrig återkalla detta."

Oj, vad det låter spännande! Det här lutar ju åt Augustpriset, Berny! Hoppas du på pris för bästa fackbok måste jag nog göra dig besviken dock. Möjligtvis kan "En Psykopats Dotter" räknas som fackbok för att beskriva en mytomans tänkande under drogutlöst psykos....
Citera
2013-11-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Men jag vet inte om jag tror på det, varför skulle länsstyrelsen lämna ut identiteten på en anmälare? Att hon fått se anmälan kan jag tro på, men knappast namnet på personen....

Jag tror att namnet blir offentligt om du gör en anmälan, däremot kan man tipsa anonymt.
Citera
2013-11-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicatrizzy
Jag tror att namnet blir offentligt om du gör en anmälan, däremot kan man tipsa anonymt.

Ja precis, om du inte anmäler anonymt så blir namnet offentligt.
Men frågan är ju hur Berny vet att den människan är en flashback-medlem? När det lika gärna kan vara någon i kvarteret eller ja, vad som helst...
"...helt baserat på skvaller och rykten från nätet."
Nu vet ju inte jag vad som står i anmälan, däremot har jag läst flertalet inlägg & sett flertalet bilder från henne där hon visat brister i sin skötsel av Theus.
Personligen har jag gett upp hoppet om LS, kan Barbro fucking Bruhn få sitt djurförbud upphävt kan bevisligen vilken idiot som helst ha hund.
Det är alldeles för många som missköter sina hundar på betydligt värre sätt än Berny & som sagt - har hon verkligen ändrat sig så är det jättebra.
Det tog sådan lång tid för henne att inse att hon behandlat tidigare djur som skit & hon måste förstå att det är förmodligen tidigare händelser som gör att folk blir oroliga.
Citera
2013-11-11, 15:11
Medlem
Milixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Ja precis, om du inte anmäler anonymt så blir namnet offentligt.
Men frågan är ju hur Berny vet att den människan är en flashback-medlem? När det lika gärna kan vara någon i kvarteret eller ja, vad som helst...
"...helt baserat på skvaller och rykten från nätet."
Nu vet ju inte jag vad som står i anmälan, däremot har jag läst flertalet inlägg & sett flertalet bilder från henne där hon visat brister i sin skötsel av Theus.
Personligen har jag gett upp hoppet om LS, kan Barbro fucking Bruhn få sitt djurförbud upphävt kan bevisligen vilken idiot som helst ha hund.
Det är alldeles för många som missköter sina hundar på betydligt värre sätt än Berny & som sagt - har hon verkligen ändrat sig så är det jättebra.
Det tog sådan lång tid för henne att inse att hon behandlat tidigare djur som skit & hon måste förstå att det är förmodligen tidigare händelser som gör att folk blir oroliga.
Hade Berny haft en sån ras så hade säkerligen BB och Queen B varit dödspolare, hitta på egna sanningar som de stenhårt tror på verkar ju vara en gemensam nämnare.
Citera
2013-11-11, 15:59
Medlem
Från Bjärndöds Facebook:

"Men en vän som känner mig är klok. Du är inte så spännande som folk tror, sa denna vän. Hahha. Där ser ni. Jag är inte spännande. Det är ni som behöver spänning. Ni skapar myten om Berny helt själva. För det finns ingen myt, det finns bara jag. Det som jag skriver nu kommer att diskuteras på flashback.
2 gilla-markeringar

Dela
Berny Pålsson
För en timme sedan ·
Det som jag skriver nu kommer att diskuteras på flashback. Det räcker med den meningen. Det som jag skriver nu kommer att diskuteras på flashback."

Jaaa, Berny. Eftersom vi alla vet vilket sjukligt behov av uppmärksamhet du har och eftersom du gång på gång bevisar hur mycket du faktiskt bryr dig om flashback, så visst. Då ska vi göra dig till viljes och diskutera det här. Blir du nöjd nu?
Är det nån som har nåt att säga om Bernys vädjan om uppmärksamhet? Själv vet jag ärligt talat inte vad jag ska säga. Jag tror jag ska skratta lite först och främst. Eller kanske gråta.
Citera
2013-11-11, 16:32
Medlem
elizadeaths avatar
Som någon sa tidigare; det är som att gå förbi en olycka, man kan inte låta bli att titta för att se vad som händer....

Jag väntar bara på att karma ska bita berny i arslet, ärligt talat. Och det är endast av den anledningen jag läser tråden.
Citera
2013-11-11, 16:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Det jag vill ha sagt är nog att vi inte kan döma hennes agerande från vad en "vanlig", icke sjuk eller icke missbrukande 30-årig kvinna skulle ha gjort. VI får snarare se det som att hon kanske är 20 nu på sin höjd och där passar hennes beteende perfekt. Dock är det också i den åldern man får börja inse att handlingar har konsekvenser och att man alltid måste gå den där sista milen själv, utan vare sig glitter eller piller.

Bra skrivet! Tråden börjar röra sig mot hater-hållet igen. Det blir så jävla ointressant att läsa när det mest är en massa kvastskaft som bara försöker tolka allt till så stor nackdel för Berny som möjligt.
Dugdeeper är ett typexempel på kvastskaft.
Citera
2013-11-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Som någon sa tidigare; det är som att gå förbi en olycka, man kan inte låta bli att titta för att se vad som händer....

Jag väntar bara på att karma ska bita berny i arslet, ärligt talat. Och det är endast av den anledningen jag läser tråden.

Samma här.
Och egentligen biter väl karma henne hela tiden. Hon lyckas ju inte behålla några varaktiga relationer eller nånsin få nån varaktig ordning på sitt liv. Det är väl straff det med....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in