2013-11-11, 14:29
Medlem
Revolteras avatar
I juni publicerade Metro en tårdrypande artikel om en Somalisk tiobarnsfamilj som tvingades bo tillsammans i en lägenhet på 35 kvadratmeter. Efter familjen drog på sig denna offerkofta har pressen av någon oförklarlig anledning varit stor från medias håll jämte Strängnäs kommun, som nu öppnat upp plånboken och köpt ett hus åt den Somaliska familjen för hisnande 3,85 miljoner kronor.

Vem har tvingat dem att komma hit? Vem har tvingat dem att bo här? Och vem har tvingat dem att skaffa 10 ungar? Ingen. Trots detta ser Strängnäs kommun det som sitt ansvar att köpa en mångmiljonvilla åt denna familj.

Och signalen detta skickar ut är att om du är trångbodd och invandrare så behöver du inte arbeta för att kunna skaffa större boende, någon annan kommer betala för dig. Jag undrar hur många Svenskar som blivit skänkta en mångmiljonvilla av kommunen för att de bor trångt?

Läs mer på Exponerat:
http://www.exponerat.info/somalisk-10-barnsfamilj-fick-villa-for-4-miljoner-efter-metros-snyftare/
http://www.exponerat.info/metros-tardrypande-snyftare-om-en-somalisk-tiobarns-familj/
Citera
2013-11-11, 14:35
Medlem
SilentVictorys avatar
Jadu, vad ska man säga egentligen? Jag kan inte annat än att skratta åt hela situationen, och skratta åt alla trångsynta och hjärntvättade svenskar som inte ser vart detta är på väg.

Självklart ska VI betala ~4 miljoner för en jävla somalisk familj som inte bidrar ett piss till samhället.
Det kommer ju vi tjäna så mycket på "särskilt i längden" som alla mångkulturialister säger.

Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
vidrigt... så jävla vidrigt. nästan så att man får lust att åka dit och knivmörda hela familjen
Varför ska du ge dig på familjen? Vad har dom gjort?
Det är inte där problemet ligger, problemet ligger i att de blev beviljades att komma till Sverige för det första, och för det andra är det inte familjens fel att de fick villan.

Att mörda dom kommer inte hjälpa, det förvärrar bara situationen.
Senast redigerad av SilentVictory 2013-11-11 kl. 14:37.
Citera
2013-11-11, 14:40
Medlem
Ett ord: vansinne! Man undrar när just detta vansinne ska upphöra egentligen. Sverige verkar ha oändligt med resurser för att agera härbärge åt varje lycksökare i världen. Däremot så minns jag inte när Jag fick ett enda dugg från staten senast utan motprestation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
.Varför ska du ge dig på familjen? Vad har dom gjort?
Det är inte där problemet ligger, problemet ligger i att de blev beviljades att komma till Sverige för det första, och för det andra är det inte familjens fel att de fick villan.

Att mörda dom kommer inte hjälpa, det förvärrar bara situationen.

spelar absolut ingen roll för mig att de inte har gjort någonting, skulle bara kännas skönt att veta att 10 värdelösa somalier inte bor i en villa i sverige för fyra miljoner som svenska skattebetalare finansierat
Citera
Medlem
Traxdatas avatar
Hmm.. har svårt att tro på det här. Det strider mot min världsbild. Kommuner brukar vara snåla och ha ont om pengar.
Citera
2013-11-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traxdata
Hmm.. har svårt att tro på det här. Det strider mot min världsbild. Kommuner brukar vara snåla och ha ont om pengar.

Bara när det gäller gäller européer, och i synnerhet infödda svenskar.
Citera
2013-11-11, 14:41
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
vidrigt... så jävla vidrigt. nästan så att man får lust att åka dit och knivmörda hela familjen

Jag må vara rasist men ärligt talat, varför riktar du ditt hat mot familjen? Hade du tackat nej till det erbjudandet om du varit i somaliernas sits?

Håller med dej om att det är vidrigt, men personerna man vill knivmörda i detta fallet är ju givetvis inte den somaliska familjen.

Edit: Pucktvåa som vanligt, du behöver inte svara, jag förstår dina tankar
Citera
2013-11-11, 14:43
Bannlyst
Citat:

De har ont om pengar när det rör svenskar.
Citera
2013-11-11, 14:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Jag ställde exakt samma fråga i denna tråd och blev raskt överbevisad.
Det här är så djävla dumt så man tror inte det är sant.

Tråden:
Somalier bor nu på mindre än hälften av tillåtna ytan för grisar (jordbruksverket)
https://www.flashback.org/t2155457

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"
Citera
2013-11-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
I juni publicerade Metro en tårdrypande artikel om en Somalisk tiobarnsfamilj som tvingades bo tillsammans i en lägenhet på 35 kvadratmeter. Efter familjen drog på sig denna offerkofta har pressen av någon oförklarlig anledning varit stor från medias håll jämte Strängnäs kommun, som nu öppnat upp plånboken och köpt ett hus åt den Somaliska familjen för hisnande 3,85 miljoner kronor.

Vem har tvingat dem att komma hit? Vem har tvingat dem att bo här? Och vem har tvingat dem att skaffa 10 ungar? Ingen. Trots detta ser Strängnäs kommun det som sitt ansvar att köpa en mångmiljonvilla åt denna familj.

Och signalen detta skickar ut är att om du är trångbodd och invandrare så behöver du inte arbeta för att kunna skaffa större boende, någon annan kommer betala för dig. Jag undrar hur många Svenskar som blivit skänkta en mångmiljonvilla av kommunen för att de bor trångt?

Läs mer på Exponerat:
http://www.exponerat.info/somalisk-10-barnsfamilj-fick-villa-for-4-miljoner-efter-metros-snyftare/
http://www.exponerat.info/metros-tardrypande-snyftare-om-en-somalisk-tiobarns-familj/

Nu får vi hålla faktan rätt här, familjen har inte fått villan, villan ägs av kommunen, och kommunen låter familjen bo där.
I praktiken kanske inte skillnaden är särskilt stor, men familjen äger inte villan utan får endast disponera den.
Citera
2013-11-11, 14:50
Medlem
Det här är väldigt intressant. Eftersom vi har en likabehandlingsprincip i vårt samhälle så öppnar det upp för att även svenskar kan få ett stort hus betalt av kommunen. Just att vi har ett ekonomiskt ansvar för våra egna barn har gjort att vi skaffar få barn.

Men om det nu är så att kommunen i alla lägen hjälper barnfamiljerna, så varför skulle inte vi svenskar skaffa 10-barnsfamiljer och få boendet i en villa betalt av kommunen?

Man kan se det som en framtida barnalstringsindustri, där det ingår fri mat och boende ifall man bygger upp stora familjer med många barn. Det är ett yrke att skaffa barn!!

Kom igen nu, det här kan vi jobba vidare med, kvinnan tillbaka till rollen som barnalstrare under 20-25 yrkesaktiva år med ett barn vartannat år.

Om vi alla hjälps åt så kan vi på egen hand få upp Sveriges befolkning till 50-60 miljoner inom 20-30 år?
Citera
2013-11-11, 14:51
Medlem
YuliaUkrs avatar
Det gäller inte bara stora dyra villor utan ännu mycket mer nya dyra bostadsrätter. En mycket obehaglig konsekvens av att kommunerna måste placera allt fler och fler börjar nu visa sig. Tvånget leder till mer bekymmer och lidande för vanligt folk.

En god vän köpte en ny fin och dyr bostadsrätt i Uppsala, och till hennes förvåning flyttade en zigenarfamilj på ca 10 personer in våningen ovanför och ett nedgånget knarkarpar i lägenheten bredvid. I nästa trappuppgång flyttade ett par somaliska storfamiljer in. Min vän blev förtvivlad men svaret när hon klagade blev bara : Vi måste väl hjälpa dom som har det svårt.

Hur är det möjligt? Jo kommunernas socialbostäder räcker inte alls till. Man köper allt fler bostadsrätter till sina "flyktingar" socialfall och andra gratisboende. Byggarna vill bara snabbt sälja alla dyra nya lägenheter, regeringen har talat om att 20% i nettovinst har byggarna på nya bostadsrätter, inte konstigt att det byggs så få hyresrätter.

Min vän som bor i Uppsala fick banklån på nästan 2 miljoner och köpte sin nya lägenhet av en stor byggare som heter PEAB. Det är på samma sätt även i Enköping, Västerås och säkert på en massa andra orter, kolla alltid noga före köp så du inte åker på ditt livs blåsning. Äger kommunen några lägenheter, har kommunen köpt några lägenheter, har byggaren lovat kommunen att få köpa några lägenheter.

I Uppsala har kommunen nu köpt över 600 bostadsrätter, låter otroligt men så är det. Västerås behöver köpa ca 300 nästa år förutom dom som man redan har o.s.v.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in