Citat:
Ursprungligen postat av
GrottNeger
Jag får det till att om det är KJ måste han haft en medhjälpare. KJ skulle inte klara denna procedur utan att klanta till det.
Det optimala vore om man styckade inomhus och kastade alla kläder osv osv, men då är frågan var?
Det krävs mycket mer planering än att bara knivmörda någon, stycka den och sen köra hem. Hade han gjort så hade hela framsätet varit besudlat.
Det är väldigt vanligt vid styckmord att det finns mer än en gärningsman?
Att en mord- och styckningsbenägen galning hittar en annan mord- och styckningsbenägen
galning som man kan göra "jobbet" med? Särskilt i övre Norrland eller var Boden nu ligger
någonstans? Tror nog inte det, det sker snarast rent undantagsvis.
Är det vidare så särskilt sannolikt att någon här försökt kasta skulden på en oskyldig
KJ genom att plantera en försvarlig mängd blod i dennes bils baklucka?
Är det rimligt att misstänka någon annan som skyldig till flickans död? Mot bakgrund av
vad som föreligger i bevisväg? Är det stadigt verklighetsförankrat när man riktar blickarna åt
ett annat håll, åt "b*rghållet" till?
Är det möjligt att somliga konsumerat lite för mycket dåliga tv-serier som CSI eller Morden
i Midsomer så att det triggar igång tänket kring snårigare lösningar av härvarande fall?
"
KJ skulle inte klara denna procedur utan att klanta till det", hävdar du sedan.
Säker på det? Jag tror att killen klarar av en hel del om han verkligen bestämt sig för det.
Han försöker förvisso framställa sig som ett tämligen hjälplöst fall, oförmögen till mycket här i
livet, lutande sig mot sina neuropsykiatriska diagnoser. Han är i vart fall fullt kapabel att sätta
sig bakom ratten i sin bil och köra den. Lika kapabel att ränna ut i skogen och leka fånigt
krig med sina polare medelst Soft Air-puffror eller var det Paint Ball det handlade om kanske?
Det handlar om en ung person som fyller mycket av sin tankevärld med saker som våld och krig
och nog velat bli militär vilket han dock snuvades på. Funderade han inte en del på hur
"det perfekta mordet" skulle se ut?
Styckmördare behöver han visserligen inte vara för dessa sakers skull, men nu är det ju han
de facto som står åtalad för mordet på
Vatchareeya Bangsuan och på verkligt
goda grunder förefaller det. Det är han och ingen annan man fastnat för.
För att återknyta till "medhjälparscenariot" inledningsvis: Låt oss nu säga att KJ i häftigt
raseri (vilket de många knivhuggen tydligt indikerar enligt min mening) har dödat flickan;
hur troligt är det då att någon i hans närmaste bekantskapskrets accepterar att bistå
honom med att stycka denna döda flickkropp efteråt? Låter det vidare troligt att någon
enda människa går med på detta? Seriöst?
Nej, enligt mitt förmenande har han "mirakulöst" nog klarat ut att utföra alla processerna
alldeles själv; dödandet, styckandet, transportbiten.
Jag tillåter mig alltså att tilltro honom om större handlingskraft än vad han och andra vill
hävda existensen av. Och är i det närmaste helt övertygad om att han blir fälld både i tings- och hovrätt.
Och därpå får den vård som han så uppenbart är i behov av på valfri rättspsykiatrisk
institution och där bör han hållas förvarad i rejält många år framåt.