2013-11-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Är man huggen i ryggen är det naturligt att se ledsen ut, och försöka ringa 112, och slå fel! Du förstår, en chockskada är högst trolig. En chockad person behöver lite tid för att reagera, och man behöver behålla lugnet för att rädda sig. Vi vet inte hur kritiskt VBs läge var. Synd att vittnet inte tog kontakt med henne, han mår nog inte så bra nu.
Men vi vet ju att trots huggen så SMSar hon med älskaren istället, om liksom "inget speciellt". Det var väl viktigare än att försöka ringa 112 igen.
Citera
2013-11-10, 18:10
Medlem
Är det någon som vet om det i gula huset fanns lika mycket plats att kasta in benen till vänster om fönstret? Eller var det naturligt att någon, om de slängde in benen, gjorde det med vänster hand?

Återkomner till detta om mördaren var vänsterhänt elker högerhänt. Vet ngn här med säkerhet vilken hand KJ och MB är? Har polisen frågat dem?
Citera
2013-11-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
nej nej nej,nu vrider du till det.

KJs bostad ar bara inte fastslagen som mordplats. Den ar absolut inte avfardad..och med tanke pa vittnesmalet i ratten om att de mesta blodet fran knivhuggen/sticken har stannat i kroppen.

Men oavsett,han kan ha haft tejpen i bilen tillsammans med en annan rulle.
Han mordade henne pa annan plats,tejpade runt halsen med den andra rullen som han gjort sig av med tillsammans med klader,embalage etc. Men eftersom han aldrig anvande sig av den rulle som funnits i hemmet sa har han bara helt sonika lagt in den i badrummet da han stadat bilen.
Han kan ha glomt att han vidrort den eller sa har han haft kvar blod pa handerna da han lagt den i badrummet.

Fattar du hur mycket det ar att halla reda pa for att han ska komma ihag vartenda litet mojligt spar? Han har gjort sig av med en hel del saker som det inte finns ett enda spar efter,inte ens en misstankt uppeldningsplats.
Det ar fullt normalt att han missat ett par blodspar.

Så han har två tejprullar nu?
Åklagarna avfärdade hans lgh som mordplats. Sen när vi började prata om sängen här på FB tigs det upp på nytt.
Citera
2013-11-10, 18:13
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har iPhone och jag har inget sånt. Den är inte PIN skyddad dock. Men fortfarande jag har absolut ingen genväg till 112. Som jag kan se iaf.
På min iphone står det nödsamtal längst ner till vänster när man skall slå in pin.
Citera
2013-11-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Är det någon som vet om det i gula huset fanns lika mycket plats att kasta in benen till vänster om fönstret? Eller var det naturligt att någon, om de slängde in benen, gjorde det med vänster hand?

Återkomner till detta om mördaren var vänsterhänt elker högerhänt. Vet ngn här med säkerhet vilken hand KJ och MB är? Har polisen frågat dem?
Kastade in benen?
De var lagda i kors vid anklarna typ som ett X. Finns på ritning i FUP
Citera
2013-11-10, 18:16
Medlem
Citat:
Och ett helt annorlunda JAG-VILL-HA-KONTAKT-SMS några dagar senare. Kåt? Eller ville han bara vilseleda polisen? Han hade ju gjort slut. Punkt. Hela Boden letade efter VB och flera var helt hysteriska över hennes försvinnande. Alla tidningar skrev om detta... Då i stridens hetta skickar MB; ha ha nu dissar du mig.. Ungefär. Helt jävla sjukt, och ologiskt. Logiskt hade varit; ehh ploy, hela sverige undrar vart du är, åk hem till din familj...

han hade ringt henne,hon svarade inte eller sa var det upptaget, eventuellt minns ja fel och han hade skrivit pa FB men hon hade inte svarat,och da hade han skickat ett sms och menat att "hehe nu ar det ju du som dissar mig" och detta skedde innan det borjade skrivas i nagra tidningar.

Teorin att MB skulle vara inblandad i mordet pa VB ar sa vild i sig,att det nog enda vore pa sin plats att folk som diskuterar det sparet gar igenom fup nogrannt innan dom skriver,bara sa att dom teorier som ges iaf stammer overens med teknisk bevisning och vittnesuppgifter.
Inte att be om for mycke eller?
Citera
2013-11-10, 18:17
Medlem
Citat:
Så han har två tejprullar nu?
Åklagarna avfärdade hans lgh som mordplats. Sen när vi började prata om sängen här på FB tigs det upp på nytt.

MEN SNALLA NAN.....kan du visa det citatet nar dom AVFARDAR lagenheten som mordplats????
Citera
2013-11-10, 18:18
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Och ett helt annorlunda JAG-VILL-HA-KONTAKT-SMS några dagar senare. Kåt? Eller ville han bara vilseleda polisen? Han hade ju gjort slut. Punkt. Hela Boden letade efter VB och flera var helt hysteriska över hennes försvinnande. Alla tidningar skrev om detta... Då i stridens hetta skickar MB; ha ha nu dissar du mig.. Ungefär. Helt jävla sjukt, och ologiskt. Logiskt hade varit; ehh ploy, hela sverige undrar vart du är, åk hem till din familj...
Nja det meddelandet ser ju ut att ha skickats den 6/5 och då var väl inte hela Boden ute och letade henne. Tidningarna hade inte ens uppmärksammat att hon var borta då.
Citera
2013-11-10, 18:19
Medlem
ME077s avatar
Så här skrev Akrobaten0808 den 23/5:

"Dock så har jag en gemensam vän med VBs ex (ex ex) kan som fanns i bilden före KJ. Det är han som har blivit hotad. VB har anmält, han blev hotad pga av nån polisanmälning som gjorts mot hans ex flickvänn) hotad av H A - anknutna killar.. Grötigt ja. Men därför polisen också intygar att anmälningarna som VB gjort är irrelevanta för utredningen."

Jag har missat om detta redan diskuterats, men vad blev slutsatsen?
Citera
Medlem
Citat:
Man bedömde hårstrået som oviktigt trots att det bevisar att VB troligen befunnit sig i KJs badrum. Konstigt att man gör så.

Tror inte vi behöver dnaanalyser av hårstrån för att bevisa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det finns inget samtal ringt mellan VB och MB den 4 maj. Inga SMS dem emellan har skickats före kl 17:04. Sista SMS:et dagen före skickades före kl 24.

OK.
Med eller utan mobil.
Med eller utan föregående kontakt med MB.
Vittnesiakttagelsen känns trovärdig och detaljerad varför jag väljer att tro att det var VB/Ploy han såg, beaktat närheten till Flottiljvägen, utseende, ålder samt sinnesstämning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Kastade in benen?
De var lagda i kors vid anklarna typ som ett X. Finns på ritning i FUP

att dom lag i ett X vid anklarna,ar det ett bevis for att dom LAS dar och inte KASTADES??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in