2013-11-10, 13:12
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Hon var då i trädgården och donde lite med ogräs osv. Så hon var inte synligt upptagen med något annat.
Jag förstår hur du tänker, jag skulle nog tänkt likadant. Okej okej...
Citat:
Jag trodde nästan det, att man får "skräpa ner" om trädet står på ens tomt. Får väl hoppas att hon, eller de som flyttar in efter henne i framtiden, tar ner träden. Totalt så har hon en 8-9 träd på tomten, mot tomtgränsen och inget undertiger 5-6 meter i höjd.
Det är precis som att kommunen hade haft ett träd på sin mark istället. Du hade inte kunnat göra mer än att acceptera att du behöver sopa bort om det faller löv in på din tomt. Står trädet inte farligt så behöver de inte gra något.

Du får fråga snällt m hon kan göra nåot åt trädet, annars vänta på nästa ägare.
Citera
2013-11-10, 15:58
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Hon var då i trädgården och donde lite med ogräs osv. Så hon var inte synligt upptagen med något annat.

Jag trodde nästan det, att man får "skräpa ner" om trädet står på ens tomt. Får väl hoppas att hon, eller de som flyttar in efter henne i framtiden, tar ner träden. Totalt så har hon en 8-9 träd på tomten, mot tomtgränsen och inget undertiger 5-6 meter i höjd.

Prata. Diskutera. Samtala, umgås! Bjud in tanten på kaffe & bullar. Fråga om du kan hjälpa till, uppträd som en människa för f-n. Använd lite "charm", även om just du inte verkar har någon. Träd fäller barr/löv - så funkar det i naturen vettu, maskrosor blommar ut och fröna kan flyga från grannens tomt till din. Grannens sorkar/möss/kajor/tvestjärtar/kråkor/skator/daggmaskar KAN drabba dig vilken dag som helst, har du tänkt på det?

Om trädet är ruttet, och utgör en fara för liv & lem (kanske hotar att ramla omkull på din skruttiga Nissan Micra), då är det en en annan femma. Men "löv"/"barr" osv - nä du har nog helt enkelt valt fel bostadsform, och kanske ska omvärdera ditt val att flytta ut till den "farliga naturen". Medlem av "curling-generationen"?
Citera
2013-11-10, 20:16
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Prata. Diskutera. Samtala, umgås! Bjud in tanten på kaffe & bullar. Fråga om du kan hjälpa till, uppträd som en människa för f-n. Använd lite "charm", även om just du inte verkar har någon. Träd fäller barr/löv - så funkar det i naturen vettu, maskrosor blommar ut och fröna kan flyga från grannens tomt till din. Grannens sorkar/möss/kajor/tvestjärtar/kråkor/skator/daggmaskar KAN drabba dig vilken dag som helst, har du tänkt på det?

Om trädet är ruttet, och utgör en fara för liv & lem (kanske hotar att ramla omkull på din skruttiga Nissan Micra), då är det en en annan femma. Men "löv"/"barr" osv - nä du har nog helt enkelt valt fel bostadsform, och kanske ska omvärdera ditt val att flytta ut till den "farliga naturen". Medlem av "curling-generationen"?
Du känner inte mig, du vet inte vad jag har för bilar, dessutom så har jag rätt boende. Köpte förra kåken för 675 000 kr. för 10 år sedan och sålde förra året för över 1 900 000kr även denna köpte vi för 675kkr och har renoverat för lika mycket, så villa är nog rätt boendeform för mig.
Jag är så långt man kan komma pedant gällande vår trädgård, men frågade från början, mest av nyfikenhet eftersom jag läste på AB i förra veckan om en kommun som blev skyldiga att ta bort löv efter träd de hade i en park. Därav funderingen.

Otrevligheter behövs inte, verkar vara standard på FB att man svarar som du, lite bra och lite skit...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in