2013-11-10, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Hur ska du ha det?
Gör polisen nått så hånar du dom, gör dom inget så hånar du dom.
Och samma visa med ALLA som står på lagens sida eller offrets familj, spendera din tid istället och skriv kärleksbrev till FS så han har något att läsa i cellen, tror jag alla skulle uppskatta.

Det är inget hån, jag tycker det är komiskt att man först nu bestämmer sig för att kolla upp i min värld självklara saker.
Och att vissa trådskribenter menar på att FU är helt komplett utan brister.

I min signatur beskriver jag ett antal brister, och det är konstigt att dessa kanske får ligga till grund för att polisen gör sitt jobb. 3 år försent.
Citera
2013-11-10, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är inget hån, jag tycker det är komiskt att man först nu bestämmer sig för att kolla upp i min värld självklara saker.
Och att vissa trådskribenter menar på att FU är helt komplett utan brister.

I min signatur beskriver jag ett antal brister, och det är konstigt att dessa kanske får ligga till grund för att polisen gör sitt jobb. 3 år försent.

Att tycka en mordutredning, misstag med mer är komiskt visar bara mer om dig än utredningen i sig själv. Och på samma gång aldrig, en enda gång tycka det är komiskt det den mordmisstänkte gör eller beteer sig, utan att konsekvent försvara han visar bara att du är personlig och aldrig kan se utredningen opartiskt.
Citera
2013-11-10, 10:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja det är märkligt.
33 förhörda alt. GM, kollade SIM-kort med LJ+fru, samt letande efter Kaffemän på Burger King.
Allt utfört anno 2013.
Jag tror åklagaren inser att han har nada.
Lite panikartat att åka till BK efter ett inlägg på FB, men de var kanske hungriga ?

Det är verkligen en hel del Kling&Klang över detta. Tyvärr så har virrpottan Lambertz och hans två kumpaner gett HR direktiv i hur uppgifterna bör tolkas. Som någon skrev så slår man inte uppåt i juridikens värld så fallet är dömt på förhand.

Polisen har klantat till det ordentligt från dag 1 med god hjälp av en åklagare som av en kvarnsten dragits ner till att bli målsägarebiträde.
Citera
2013-11-10, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är verkligen en hel del Kling&Klang över detta. Tyvärr så har virrpottan Lambertz och hans två kumpaner gett HR direktiv i hur uppgifterna bör tolkas. Som någon skrev så slår man inte uppåt i juridikens värld så fallet är dömt på förhand.

Polisen har klantat till det ordentligt från dag 1 med god hjälp av en åklagare som av en kvarnsten dragits ner till att bli målsägarebiträde.

Tja, glöm inte att 3 andra ledamöter av den yngre generationen motsatte sig.
Logiskt enl. sk. hierarkiskt tänk så borde man gå på dessa i domen då Lambertz&co ändå snart passerat "bäst före".

Jag vill helst inte tro att något är avgjort på förhand, då en ny Hovrätt skall bedöma nya bevis.
Det mesta står och faller med tolkning av art.31 i HDs utsaga.
Resonerar rätten samma så döms FS, men jag kan faktiskt inte förstå hur fan man kan resonera så, det är inte underbyggt annat än RENT subjektivt mot FS.
Sakfakta såsom SMS, bankomatuttag mm. talar ju mot ÅK.
Ännu.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-10 kl. 10:32.
Citera
2013-11-10, 11:06
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Detta inlägg försvann under natten?, men är intressant.
Polisen undersöker och förhör vittnen runt BurgerKing att ha i rättegången ?

Kaffemannen & BK:
https://www.flashback.org/p45969442#p45969442
https://www.flashback.org/sp45971110

Roligt att se att Polisen springer på trådinlägg
För lite på fötterna ?
Nu var ju det inlägget från 2010-08-05. Jag förstår inte varför du kopplar ihop det med den nya rättegången?
Citera
2013-11-10, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nu var ju det inlägget från 2010-08-05. Jag förstår inte varför du kopplar ihop det med den nya rättegången?

Bra kollat:
https://www.flashback.org/sp24654561

Då får jag göra avbön från att det var i natt. Hittade det i andra tråden av Charlesbronson-69 igår.
Konstigt att Polisen inte tagit upp BK i slask ?
Antar att det hamnade i polisens andra, cylinderformade slask.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-10 kl. 11:19.
Citera
2013-11-10, 13:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Visst va det så att FS slängde på luren när han fick info om att Marinas kropp hittats.
Tror ni han blev ledsen, eller?
Citera
2013-11-10, 14:28
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Njae... Advokaten har goda möjligheter att vinna detta. HD har inte sagt att det är klarlagt att FS är skyldig utan att det är "sannolikt". Lagom luddigt alltså - och två av justitieråden delade inte alls denna uppfattning.

Och då funderar jag på vad som låg bakom HDs sänkning av ribban för resningar. Det kan vara politiskt. Det var ju Lambertz som var den som skötte ärendet.

Reserverar mig för att jag inte läst allt material än.
Citera
2013-11-10, 14:34
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Visst va det så att FS slängde på luren när han fick info om att Marinas kropp hittats.
Tror ni han blev ledsen, eller?

Det var för att samtalet kom från tidningen Aftonbladet som tidigare hade skrivit en artikel som de blev tvungna att ta bort. Han pratade med andra tidningar.
Citera
2013-11-10, 15:07
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Njae... Advokaten har goda möjligheter att vinna detta. HD har inte sagt att det är klarlagt att FS är skyldig utan att det är "sannolikt". Lagom luddigt alltså - och två av justitieråden delade inte alls denna uppfattning.

Och då funderar jag på vad som låg bakom HDs sänkning av ribban för resningar. Det kan vara politiskt. Det var ju Lambertz som var den som skötte ärendet.

Reserverar mig för att jag inte läst allt material än.
Det kanske förhåller sig såsom Hamilkar en gång uttryckte: - Vill man döma så kan man döma.
Citera
2013-11-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ja, föga trevligt uppdrag, speciellt med tanke på om åklagaren drar kortaste strået, då får Svenkvist se ut som en idiot - den 1:a som misslyckas med en resning i ett mord.
En merit jag antar man inte tar med i CV:t
Svenkvist skiter nog i CV:t! Han är 64 år och lär inte komma längre i karriären än han redan gjort. Alltså chefsåklagre i Borås. Möjligen har riksåklagaren också beaktat detta när han delat ut detta uppdrag...
Citera
2013-11-10, 15:16
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det var för att samtalet kom från tidningen Aftonbladet som tidigare hade skrivit en artikel som de blev tvungna att ta bort. Han pratade med andra tidningar.
Tror du beredvilligt FS hade svarat tillmötesgående om Expressen ringt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in