2013-11-09, 12:58
Medlem
Analstockens avatar
Men för att ta beslutet att hugga Id@ med kniv måste han ha varit så pass sansad att han klarat av att tänka och göra ett aktivt val att öppna kökslådan och välja en lämplig kniv att hugga med. AJ verkar mer vara av typen "HULK MAD HULK SMASH", så att säga, vilket får mig att tvivla på att han skulle utöva knivvåld - OM det inte är så att de lagade mat, eller något. En sådan där grottmänniska borde rimligen behöva ha kniven framme (som visuellt stöd) för att överhuvudtaget kunna få idén att hugga. Att hålla i en hjälm och slå låter mer som något denna primat med bristande impulskontroll skulle föredra att göra. Men jag gissar bara. Jag minns inte om det har framkommit vad de båda gjorde hemma hos Id@, den där kvällen/natten. Annat än dödandet, förstås.

Hur som helst finner jag det mer troligt att han är en som bankar och slår snarare än hugger. De som han misshandlat fick väl slag osv? Han sparkade också, minns jag att jag läste.
Citera
2013-11-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Men för att ta beslutet att hugga Id@ med kniv måste han ha varit så pass sansad att han klarat av att tänka och göra ett aktivt val att öppna kökslådan och välja en lämplig kniv att hugga med. AJ verkar mer vara av typen "HULK MAD HULK SMASH", så att säga, vilket får mig att tvivla på att han skulle utöva knivvåld - OM det inte är så att de lagade mat, eller något. En sådan där grottmänniska borde rimligen behöva ha kniven framme (som visuellt stöd) för att överhuvudtaget kunna få idén att hugga. Att hålla i en hjälm och slå låter mer som något denna primat med bristande impulskontroll skulle föredra att göra. Men jag gissar bara. Jag minns inte om det har framkommit vad de båda gjorde hemma hos Id@, den där kvällen/natten. Annat än dödandet, förstås.

Hur som helst finner jag det mer troligt att han är en som bankar och slår snarare än hugger. De som han misshandlat fick väl slag osv? Han sparkade också, minns jag att jag läste.

Han har i alla fall vid två tillfällen som jag vet om använt sig av kniv vid tidigare misshandlar.
Citera
2013-11-09, 16:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Han har i alla fall vid två tillfällen som jag vet om använt sig av kniv vid tidigare misshandlar.

De hade ju middag hemma hos I*a, så kniv kan ha legat lägligt framme..
Citera
2013-11-09, 16:46
Medlem
Ja, mig kan ni iallafall inte övertyga om att hjälmen är ett otänkbart mordredskap! En grottmänniska som just greppat hjälmen - redo att gå - kan mycket väl drämma till på ett sånt sätt att blodvite uppstår. Får man t ex ett rejält slag i ansiktet börjar blodet forsa ur näsan. Och det är tämligen svårt att få stopp på. Ja, jag håller det för troligt att hjälmen är mordvapnet. Hursomhelst, måtte rättvisan segra till slut. Svårt att tro att AJ kan slingra sig ur det här vare sig dom hittar hjälmen (mordvapnet) eller inte.
Citera
2013-11-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Ja, mig kan ni iallafall inte övertyga om att hjälmen är ett otänkbart mordredskap! En grottmänniska som just greppat hjälmen - redo att gå - kan mycket väl drämma till på ett sånt sätt att blodvite uppstår. Får man t ex ett rejält slag i ansiktet börjar blodet forsa ur näsan. Och det är tämligen svårt att få stopp på. Ja, jag håller det för troligt att hjälmen är mordvapnet. Hursomhelst, måtte rättvisan segra till slut. Svårt att tro att AJ kan slingra sig ur det här vare sig dom hittar hjälmen (mordvapnet) eller inte.

Foliehattar går sällan att övertyga om något annat än deras egna fantasier.
Citera
2013-11-09, 20:22
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:

Jag tror mer på att det blivit tjafs och Ida kanske dragit fram en kniv i köket, för att visa att hon på allvar vill att Morot drar.
Tumult utbryter, en får dödliga skador, en överlever.
Citera
2013-11-09, 20:41
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Jag tror mer på att det blivit tjafs och Ida kanske dragit fram en kniv i köket, för att visa att hon på allvar vill att Morot drar.
Då borde det blivit skador på Grönsaken också, och det kanske det blivit... Som morot kanske förklarat med någon historia. När fup kommer får vi veta mer fakta och vilka fabler som den ruttna grönsaken dragit. Innan dess är ingen teori sämre än någon annan...
Citera
2013-11-09, 22:56
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Jag gillar hur du tänker! Det där låter som ett mycket troligt scenario (förutsatt att Id@ hade stake nog att hävda sig mot Morotspojken, som ju är betydligt större än vad denna unga tjej var). Kanske hotade hon med kniven, varpå Morotskallen snabbt avväpnade henne och mitt i denna berusning av ilska och fysisk överlägsenhet barbariskt tog hennes liv. Som en feg jävla nolla. Nu sitter han i skiten iaf. Om han kommer ut blir han ändå straffad (det har ju folk hintat om).

Man längtar verkligen efter FUP nu.
Citera
2013-11-10, 00:55
Medlem
Citat:
Jag gillar hur du tänker! Det där låter som ett mycket troligt scenario (förutsatt att Id@ hade stake nog att hävda sig mot Morotspojken, som ju är betydligt större än vad denna unga tjej var). Kanske hotade hon med kniven, varpå Morotskallen snabbt avväpnade henne och mitt i denna berusning av ilska och fysisk överlägsenhet barbariskt tog hennes liv. Som en feg jävla nolla. Nu sitter han i skiten iaf. Om han kommer ut blir han ändå straffad (det har ju folk hintat om).

Man längtar verkligen efter FUP nu.

Brodera inte ut det som skett med fantasier!
Citera
2013-11-10, 08:33
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Vad menar du?
Citera
2013-11-10, 09:39
Medlem
Citat:
Vad menar du?

Fakta är att Ida är död, lägenheten är full av blod och AJ är misstänkt GM. Att från det gå till att beskriva ett gräl mellan dem, hur grälet gick till är rena fantasier. Dessutom tycker jag inte det är schysst att du i din fantasi låter Ida vara den som drar kniv först... Det försätter ju AJ i nödvärnssituation och du har noll belägg för det påståendet.
Citera
2013-11-10, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Men det är väl med lite fantasi en tråd har ett liv eller skall vi ha en helt ren fakta rapportering från staten att läsa typ Kina...
Eller menar du skrivandet om historien om den lilla genmanipulerade moroten i grönsakslandet som traskade runt i blasten och smaka på ddt hormoslyr mm på sin vandring mot kålrotfältet där den missanpassade gav sig i kast med den bruna mördarsnigeln som inspirera han till illdåd?

Hur går det med de 2 medhjälparna, har de sagt något mer eller har de bara glidit iväg från stan i stillhet? Står bussen och andra fordon kvar där de ställdes innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in