Citat:
Där är så du argumenterar stebe2. Men detta är irrelevant. Vad fler mutationer åstadkommer visade beräkningarna(som är dräpande för din ståndpunkt). Och det är detta du har att bemöta. Jag förstår dock ärligt talat att det måste vara svårt att komma med något relevant(läs nedan), för dig.
Ursprungligen postat av stebe2
Jag vet inte om du förvrängt min slutsats av Hamilkars beräkningar att "en massa mutationer resulterar i en massa skit" till att i din förvrängda form bli "Fler mutationer ger bara mer skit" med avsikt eller bara av slarv.
Citat:
Vad fler mutationer åstadkommer visade uträkningarna och "skitmutationerna" bidrar inte till evolutionen då de inte förs vidare. Släpp fokus runt dessa.
Mutationer ger inte bara skit men ju fler mutationer som sker och ju högre mutationstakten är desto mer skit blir resultatet.
Citat:
Att fler mutationer ger mer skit i absolut bemärkelse tror jag att de flesta kan hålla med om, ja. Men vad har detta för relevans?
Detta torde även Hamilkar hålla med om och vilken vetenskapsman som helst.
Men många här på Flashback verkar tro att mutationer på nåt sätt skulle vara något positivt för en organism.
Alla de olika system som olika former av organismer har för att skydda sig och reparera mutationer borde kunna uppfattas även av er. Och ni borde ana orsaken till varför dessa system finns.
Men många här på Flashback verkar tro att mutationer på nåt sätt skulle vara något positivt för en organism.
Alla de olika system som olika former av organismer har för att skydda sig och reparera mutationer borde kunna uppfattas även av er. Och ni borde ana orsaken till varför dessa system finns.
Citat:
Om du tror att det är att bemöta uträkningarna har du nog inte förstått vad uträkningarna berättar.
Jag har i flera inlägg bemött Hamilkars uträkningar. Och förklarat varför fler mutationer ger mer skit.
Detta borde du inte ha undgått. Ändå tjatar du om detta om och om igen. Varför?
Detta borde du inte ha undgått. Ändå tjatar du om detta om och om igen. Varför?
Fler slumpmässiga mutationer ger såklart fler "maligna" mutationer. And then?
Citat:
De visar vad urvalet haft att välja på. Jag är helt säker på att en tråd där vi skulle diskutera "kvalité på information" även den skulle relultera i flera hundra sidor, där vi inte nådde konsensus. Men uträkningarna är oberoende av hur vi definierar kvalitet.
Du måste försöka förstå vad Hamilkars uträkningar visar och vad dom inte visar.
Utifrån den mutationstakt som man gör sina beräkningar så blir resultatet fler eller färre mutationer resultatet.
Hamilkars uträkningar visar inte kvalitén på informationen som mutationerna måste resultera i för att kunna orsaka någon positiv förändring.
Utifrån den mutationstakt som man gör sina beräkningar så blir resultatet fler eller färre mutationer resultatet.
Hamilkars uträkningar visar inte kvalitén på informationen som mutationerna måste resultera i för att kunna orsaka någon positiv förändring.
Citat:
Och detta ger bl.a uträkningarna svar på. Så jo, det är nog du som har en del föreställningar att förändra.
Oavsett vilken världsbild man har så är mutationernas natur den samma.
Det är inte jag som har ett berg att ta mig över. Det är evolutionisten som har ett berg att ta sig över innan man har förklarat hur felaktiga och misslyckade kopieringar av DNA kan resultera i den specificerade och komplexa information som krävs för en utveckling från bakterie till människa.
Det är inte jag som har ett berg att ta mig över. Det är evolutionisten som har ett berg att ta sig över innan man har förklarat hur felaktiga och misslyckade kopieringar av DNA kan resultera i den specificerade och komplexa information som krävs för en utveckling från bakterie till människa.
Citat:
Men det är ju detta jag gjort stebe2. Det känns som att dessa uträkningar är det mest konkreta som lagts fram i denna tråd. Något som ingen av sidor kan vifta bort med diskussioner om subjektivt tyckande, som vad kvalitet är osv.
Du har nog tjatat om Hamilkars inlägg femtioelva ggr. Det stämmer nog rätt bra.
Att du missat att jag bemött inlägget ett antal gånger och förklarat varför det inte förklarar hur utveckling från bakterie till människa varit möjlig blir ju ganska tröttsamt och väldigt konstigt.
Kanske du istället för att beskylla mig för ohederlighet och lögn skulle försöka med egna ord förklara hur du förstått Hamilkars beräkningar och varför du menar att dessa skulle vara ett stöd för utvecklingen från bakterie till människa.
Då får jag något från dig som jag kan bemöta.
stebe2
Att du missat att jag bemött inlägget ett antal gånger och förklarat varför det inte förklarar hur utveckling från bakterie till människa varit möjlig blir ju ganska tröttsamt och väldigt konstigt.
Kanske du istället för att beskylla mig för ohederlighet och lögn skulle försöka med egna ord förklara hur du förstått Hamilkars beräkningar och varför du menar att dessa skulle vara ett stöd för utvecklingen från bakterie till människa.
Då får jag något från dig som jag kan bemöta.
stebe2
Senast redigerad av wooten 2013-11-09 kl. 17:24.
Senast redigerad av wooten 2013-11-09 kl. 17:24.
För du och dina religiösa vänner gör ju inte det, evolutionsteorin är bevisad, punkt slut. Det ändå som hindrar dig att förstå det är din religion, punkt slut.