Citat:
Ursprungligen postat av
strpt5
Det går nog inte att svara på din frågeställning på det sätt du vill ha svaret. Det finns alldeles för många olika typ av säljare som tjänar olika beroende på tillverkningskostnad, försäljningspris samt omfattning. Sedan så får vissa ägare betalt i form av bonus beroende på försäljningens omfattning. Läkemedelsbranchen tjänar nog utan tvekan bäst men hur mycket säljaren får vet jag inte.
Ville svara mäklare (=dörrmatta) till en början men insåg att frågeställningen var för svår
Tillverkningskostnad? Jag pratar inte om egna företagare utan om säljare som är anställda.
Tänker mig framförallt säljare inom mer allmän försäljning, dvs som alla kan jobba sig till. För att jobba som mäklare så måste man ha utbildat sig till mäklare.
Tror själv försäkringsmäklare, ekonomisk investerare är två olika sljjobb där man kan tjäna bra.
Båda kräver visserligen utbildning men inte nödvändigtvis högskoleutbildning utan man kan arbeta sig dit och få internutbildning.
olika tekniska säljare borde även kunna tjäna bra.
Lite intresserad av jobb inom hälsa. Har hört att de tjänar bättre än man kan tro.