Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Du skriver det ja men inga konkreta saker levererar du. Du har ingen aning vad jag tycker i fallet om vem som är GM. Jag har delgivit de seriösa i tråden det medan du hamnar i samma fack som bl.a. MrsMagoo alltså en som kan allt, vet allt men som aldrig kan komma med källa bara "allt som behövs är sunt förnuft och min åsikt".
Du kan väl knappast anse att FUP är annat en rent usel, i annat fall hade MGM varit fälld. Visst är kroppen funnen och iom detta så lyfts Lulliga Lelle fram som ett supervittne som dels beviljar resning och dels knyter ihop fallet.
Då bör man komma ihåg att Lulliga Lelles vittnesmål ansågs hålla "slask" klass, snacka om svängning. Varför har det förändrats?
Hade jag varit konspiratorisk had jag lätt kunnat tror att Lambertz, åklagarna och polisen ser sin chans att tvätta sin smutsiga byk efter diverse tillkommakortande.
HD (beslut om resning) är solklar här:
"31. I utredningen finns åtskilligt som talar emot detta. Sålunda har ingenting
kommit fram om att Marina Johansson träffade någon under den aktuella
tiden. Vidare talar innehållet i det sms som sändes från Marina Johanssons
mobiltelefon till Carina Johanssons den 28 juli kl. 14.21 för att det var någon
annan än Marina Johansson som sände det och att det var en person som
försökte dölja att Marina Johansson redan då var död. Fredrik Svensson har
vidare, enligt sin berättelse, inte sett några tecken på att Marina Johansson har
avlidit i bostaden innan han återvände på förmiddagen den 29 juli."
Fantiserandet om en annan gm är just, fantiserande, landets högsta jurister köper det inte.
FS ljuger och FS är mördaren.