2013-11-06, 00:10
Medlem
phunk808s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN

Timvisaren och kronan hade kunnat göras bättre, men färgschemat är helt underbart!

njae... håller inte med där... tycker den är klockren moahaha...
Citera
2013-11-06, 00:13
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phunk808
njae... håller inte med där... tycker den är klockren moahaha...

Jag älskar cathedral hands, så det finns inte en klocka som slipper undan min önskan om att den också kom med sådana.

Men kronan. Verkligen? Den röda ringen och inga crownguards? Det känns så naket för en dykare..
Citera
2013-11-06, 00:24
Medlem
phunk808s avatar
Citat:
Jag älskar cathedral hands, så det finns inte en klocka som slipper undan min önskan om att den också kom med sådana.

Men kronan. Verkligen? Den röda ringen och inga crownguards? Det känns så naket för en dykare..

sluta nu... du får mig att tveka.... inte bra...
Citera
2013-11-06, 00:35
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
sluta nu... du får mig att tveka.... inte bra...

Ajdå, om det mildrar din oro så kan jag berätta att jag, trots kronan, tänker klämma lite på den när jag är vid en åf. För det är ju en riktigt fin klocka!
Citera
2013-11-06, 12:17
Medlem
Jaeger LeCoultre Master Geographic. Vad tycker ni? Någon som äger den och kan ge sin synpunkt?
Citera
2013-11-07, 00:14
Medlem
Citat:
Såna jippo prylar får man väl när man köper en klocka? Annars Ebay.
Ja har ingen aning, inte fått nått.
Jag skulle bära en tudor men inte en rolex, men det är jag nog rätt så ensam om.
JA DE är du nog. kÄNNS som man måste ha en rolex för att kunna bära en tudor.

Citat:
Tudor är riktigt tunga... black bay e FET!

black shield är riktigt fet! Va tror ni en sådan kostar?

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det är absolut inga fel med att bära en Tudor, tvärtom. Men att bära kläder från klocktillverkare... Fy fan

haha hade ändå velat ha en keps med breitling
Citera
2013-11-07, 00:41
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
JA DE är du nog. kÄNNS som man måste ha en rolex för att kunna bära en tudor.

Hur tänker du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
black shield är riktigt fet! Va tror ni en sådan kostar?

Strax under 35 000kr, men det verkar inte som att någon säljer den.
Citera
2013-11-08, 00:09
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu?

Låter säkert dumt, men känns lite som har du inte råd med rolex så får man ta lillebrossan istället I detta fall Tudor.

Strax under 35 000kr, men det verkar inte som att någon säljer den.

För mig någon butik i stockholm la upp en instagram bild på klockan. Stod dock ej pris. Hade gärna haft den på armen.
Citera
2013-11-08, 20:39
Medlem
Vilka klockor bör man kika på med en budget på 8-12k?
Metallarmband skulle jag föredra och jag vill inte ha chronograph.

Jag tittade lite på titanversionen av Certina DS action diver som ser ganska bra ut och jag helt enkelt gillar titan som material. Budgeten är dock högre så jag undrar bl.a om jag skulle titta på något annat.
Citera
2013-11-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazsy
Vilka klockor bör man kika på med en budget på 8-12k?
Metallarmband skulle jag föredra och jag vill inte ha chronograph.

Jag tittade lite på titanversionen av Certina DS action diver som ser ganska bra ut och jag helt enkelt gillar titan som material. Budgeten är dock högre så jag undrar bl.a om jag skulle titta på något annat.
I budgetsegmentet ser jag inga alternativ till Seiko. Seiko är respektabelt, oavsett hur mycket pengar man har. Kompromisslös funktionalitet och pålitlighet utan fjompig mumbo-jumbo och på låtsas-reklam.

Tillägg: Seiko har dessutom en tidlöst nedtonad formgivning som passar en no bullshit-filosofi.
Senast redigerad av Kinuski 2013-11-08 kl. 23:47.
Citera
2013-11-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
I budgetsegmentet ser jag inga alternativ till Seiko. Seiko är respektabelt, oavsett hur mycket pengar man har. Kompromisslös funktionalitet och pålitlighet utan fjompig mumbo-jumbo och på låtsas-reklam.

Tillägg: Seiko har dessutom en tidlöst nedtonad formgivning som passar en no bullshit-filosofi.

Jag såg faktiskt en klocka från Seiko som ser bra ut i 6-7k prisklassen men den har kvarts urverk. Då ser Certinan fortfarande bättre ut meg automatiskt urverk och titan som material.

Det jag fortfarande funderar på är att jag har ett högre budget och undrar om det går att köpa något betydligt bättre runt 10-12k
Citera
2013-11-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazsy
Jag såg faktiskt en klocka från Seiko som ser bra ut i 6-7k prisklassen men den har kvarts urverk. Då ser Certinan fortfarande bättre ut meg automatiskt urverk och titan som material.

Det jag fortfarande funderar på är att jag har ett högre budget och undrar om det går att köpa något betydligt bättre runt 10-12k
Det finns antagligen flera mekaniska ur i Seikos sortiment i den prisklassen, med eller utan självuppdragning (automatic). Spring Drive däremot är exklusivt, gissningsvis finns den bara i GS (Grand Seiko)-klassen.

Rättelse: jag ser nu på nätet att det även finns Spring Drive-ur som inte är i GS-klassen, men fortfarande lite dyra.
Senast redigerad av Kinuski 2013-11-09 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in