2013-11-08, 23:56
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, du tänker fel på det viset att du börjar i fel ände. Men var inte ledsen för det, samma misstag görs av ett stort antal personer i tråden.

I det här fallet så har vi tekniska bevis och en räcka märkliga beteenden som är mycket besvärande för den åtalade. DET är fakta. Man kan visserligen ägna sig åt långa försök att bortförklara blodfynd och annat, men den samlade bilden talar INTE för KJ. Redan detta att han var den siste vi vet som såg VB levande är rent statistiskt VÄLDIGT negativt för honom. I hur många fall när en kvinna försvinner och senare hittas mördad är det den sista kände mannen som varit i kontakt med henne - som oftast på ett eller annat vis har en relation till henne - som är mördaren? Jag skulle säga att det är över 90% Så ser verkligheten ut. Det är inte okända gärningsmän eller någon annan person i bekantskapskretsen som man tycker är en bättre "mördartyp". Kommer det sen in tekniska fynd och det vi sett i rättegången igår och idag i form av märkliga svar med undanflykter och svävande bortförklaringar så är felmarginalen mycket, mycket liten. Egentligen tror jag att fler personer i tråden vet och förstår detta innerst inne. De klarar bara inte att släppa den bild de av någon anledning byggt upp.

Tack att man får ha fel åsikter eller resonerande i tråden, trodde inte man behövde fråga dig först

I alla fall vi är ju inte helt säkra på att det är sista människan som sett henne menar jag, eftersom det inte är helt bevisat att hon dog just 4-5 maj, hon kan helt enkelt ha valt att rymma eller stämt träff alt träffat någon annan. Det är Hårdfakta om du lyssnade till rättsläkarens åsikt om han kunde bedöma när hon dog. Bara för att han var den sista som sett henne när hon sist sågs behöver inte betyda att han var den sista som såg henne.

Man måste kunna resonera i alla riktningar och inte låsa sig, det tycker i alla fall jag man är skyldig V.s familj.
Citera
2013-11-08, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Inte om det är som FUP säger att det är +1 alltså kan vara ngn släkting också...MB är väl inte släkt med vederbörande eller?
Nej nej nej, där har du fel. Sannolikheten är större att det är någons annans dna än KJs.
Citera
2013-11-08, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inte om det är som FUP säger att det är +1 alltså kan vara ngn släkting också...MB är väl inte släkt med vederbörande eller?
Måste man vara släkting för att få +1?
Citera
2013-11-08, 23:59
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du går på spåret en hund är inte en människa och därför inte pålitlig, jag hävdar att det är tvärtom, säger hunden luktsinne att det är ett spår så är det så betydligt mer pålitligt än mycket annat jämförelsevis när det gäller mänskliga vittnesmål som tex. ögonvittnen.
Gällande detta fakta är hundföraren vittne men det duger tydligen inte för de som vill se saken från andra sidan.

Ja det anser jag också, att man kan lita på hunden när han markerar. Lite osäker är jag dock att inte hunden markerat likdoft i lägenheten, tex badrummet eller sovrummet om han dödat henne där, eller på tejprullen som de anser vara den tejp (enligt åklagaren) som K haft på emballaget på V.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej. +1 är en svag träff dessutom.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Tack att man får ha fel åsikter eller resonerande i tråden, trodde inte man behövde fråga dig först

I alla fall vi är ju inte helt säkra på att det är sista människan som sett henne menar jag, eftersom det inte är helt bevisat att hon dog just 4-5 maj, hon kan helt enkelt ha valt att rymma eller stämt träff alt träffat någon annan. Det är Hårdfakta om du lyssnade till rättsläkarens åsikt om han kunde bedöma när hon dog. Bara för att han var den sista som sett henne när hon sist sågs behöver inte betyda att han var den sista som såg henne.

Man måste kunna resonera i alla riktningar och inte låsa sig, det tycker i alla fall jag man är skyldig V.s familj.

Man kan vara ganska säker på det eftersom inget annat varken styrker eller bevisar något annat.
Det är mer sannolikt att hon aldrig lämnade den misstänkte eftersom hennes mobil va kvar under hemmamasten. Så det är mer tänkbart med det underlaget man presenterat än att tro/gissa på vad den misstänkte häver ur sig.

Citat:
Ursprungligen postat av korean
En tillräcklig i det här läget i alla fall. Och inget annat har framkommit från kriminalteknikern utan tvärtom. Tvättad/avsköljd och sen kontakt DNA:
Citera
2013-11-09, 00:00
Medlem
Citat:
Nej nej nej, där har du fel. Sannolikheten är större att det är någons annans dna än KJs.
Hur menar du då?
Läste i FUP om detta, men orkar inte leta reda på det. Åklagarna menar att han hanterat kroppen efter den var tvättad utifrån bl.a. Detta DNA
Citera
2013-11-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns det något - förutom att han googlat lite oprecist - som talar för att det har varit någon form av intresse för honom. Snarare har han - efter ledande frågor - pratat om alla andra "oblodiga" sätt att göra av sig med någon. Som han hämtat från CSI och Dexter.

KJ är en kille med begränsat socialt liv, håller på med plastgevär och leker krig i skogen - och sedan tittar han på kriminalserier på TV. Tämligen andefattigt. Blandar dag och natt - allt bara flyter ihop.

Att helt plötsligt ur detta, resa sig upp och mörda en kvinna (som bor i hans hjärta), rationellt stycka henne i skogen mm - inte särskilt troligt.

Sådant hör man väl ganska ofta om personer som begår dom mest vidriga brott? "Han var en vanlig kille, lite tyst".. "Han var alltid trevlig och hälsade när vi möttes.." osvosv. Ofta finns inget i brottsregistret förutom någon ungdomssynd eller fortkörningsbot.

"I dom lugnaste av vatten..."
Citera
2013-11-09, 00:01
Bannlyst
Citat:
Hur menar du då?
Läste i FUP om detta, men orkar inte leta reda på det. Åklagarna menar att han hanterat kroppen efter den var tvättad utifrån bl.a. Detta DNA
Jag menar att det dna som hittades på kroppen är troligen från någon annan än KJ.
Citera
2013-11-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur definieras släktingskap?
Citera
2013-11-09, 00:02
Medlem
sannes avatar
Citat:

Ja det är såna här saker som jag tycker är så konstigt att åklagaren hänger upp åtalet på, om man har så svag bevisning (förutom blodet i bagageluckan) så måste man ha en berättelse i åtalet som även innefattar ett trovärdigt motiv.
Citera
2013-11-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det anser jag också, att man kan lita på hunden när han markerar. Lite osäker är jag dock att inte hunden markerat likdoft i lägenheten, tex badrummet eller sovrummet om han dödat henne där, eller på tejprullen som de anser vara den tejp (enligt åklagaren) som K haft på emballaget på V.
Han markerade ngt i vardagsrummet och man tog det som om det var utspädd substans samt på skurborsten i sovrummet. Står i FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in