2013-11-08, 23:20
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
problemet du och dina likar har gentemot KJ, är motiv och personlighetstyp...när vi pratar Ragnar hade ju han försökt våldta både sin mor och syster innan detta,,,

Problemet du och dina gelikar har är att ni inte är opartiska. Ditt alias skvallrar om när du blev medlem och vilka trådar du är aktiv i.
Citera
2013-11-08, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om du är med i matchen så hade du vetat att han sagt det i Tingsrättens förhör...

KJ till åklagaren:

- Du menar alltså att jag skulle klara av att stycka en människa när jag inte ens skulle kunna rensa en fisk?

Kryp ner under stenen igen.

haha!... du börjar mer och mer kännas som en högstadiemobbare...dvs. går på instinkt.. det KJ menade var att han ej grejade vardagssaker som ex. styckning av en ex. kyckling.. här pratar vi om en fullständig och skalenlig både nedstrippnning och avstyckning av en en 60 kg´s tjej....hoho...ta den där om rödluvan oxå!!
Citera
2013-11-08, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Att Gm inte ens vill använda sig av psykos att han minns allt men inte brottet tyder bara det på hur osmart han är och sjuk?

Dom sjukaste personerna vet faktiskt inte sitt eget bästa.
https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Lås in han på rättspsyk, rättspsyk brukar betyda minst 8 år hellre det än att karln går fri och detta ska magnlas i HD.

Jag minns många fall där GM varit påtänd denna killen är konstig

Håller med dig han har är konstig som faan, ena dagen försöker han vara vettig nästa dag så ljuger han så uppenbart så man tror att han är helt dum i huvvet?
Citera
2013-11-08, 23:23
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Är du verkligen påläst om Ragnar? Han var alltså 21 när morden begicks. Att han förekom i belastningsregistret som du påstår har jag inget minne av.
Vad man kan säga om mordet på VB är att just en tokskalle har begått det. Vem sätter annars ett otal knivhugg i ryggen samt i hjärtat, sågar av benen och händerna på en ung kvinna?

Har jag inget minne av heller. Känns som påhitt av någon som vill påtala skillnaderna mellan denne HärnösandGM och vår BodensareGM när det i själva verket inte finns så många.
Kan ha fel iofs.
Citera
Bannlyst
Citat:
Problemet du och dina gelikar har är att ni inte är opartiska. Ditt alias skvallrar om när du blev medlem och vilka trådar du är aktiv i.

ta nu och möt mina argument...bry dig jävligt lite om mina trådar!
Citera
Bannlyst
Citat:
Mycket intressant, tusen tack? En fråga bara, vad ingår i frivårdsutredningen och utdraget från socialregistret? Är det en bakgrundsbeskrivning på personens leverne eller hur situationen är i dagsläget?
Där ingår:
●Intervju om uppväxt, vuxenliv och aktuell situation.
●Kartläggning av socialt nätverk.
●Intervju med bl a vårdcentral, psyk och liknande.
●Socialregistret, där alla kontakter med sociala myndigheter listas.
●Rekommendation om RPU. S k P7:a.
●Rekommendation om påföljd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej stämmer inte, högfungerande autism är just AS med IQ på 80 eller eller högre. Har du lägre får du i regel diagnos autism.

Men du har rätt i att det kan verka som de är svagbegåvade eftersom de resonerar så ologiskt för oss andra.
Högfungerande autism ligger på normal nivå
IQ hos personer med Aspergers syndrom (AS) ligger normalt kring 100 (normalbegåvning) och uppåt. De som diagnostiseras med AS har alltså normal till hög begåvning.

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Vad_ar_autism/diagnoskriterier/att_skilja_mellan_olika_diagnoser/aspergers_syndrom_autism_hos_normalbegavade_del_1/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Autism
Citera
2013-11-08, 23:24
Medlem
Suomi-Andys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
men det stämmer väl inte heller, jag är en nörd som skulle kunna knäppa dig så hårt på näsan. just detta med fiskgrejen finns överhuvudtaget ej i FUP:en..(motbevisa mig med sidnr!)skall bli så roligt att få täppa till munnen på lajlaj!!! KJ kommer ej bli fälld i TR... hoho...

Inte för att jag tillfrågades, men det nämns i FUP s.1216

Kan någon svara på om man kan höra ljudupptagningarna från förhörena någonstans?
Citera
2013-11-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Återger tidigare inlägg som berör detta: Enl försvaret har KJ under häktningstiden fått mediciner som påverkar hjärnan, "däribland lugnande och antidepressiva medel" (enl NSD:s rapportering).

Konsekvensen av detta kan ju ev sedan ha avspeglats i förhören med KJ..

Enl NSD har försvaret förgäves försökt få ut KJ:s journaler från psykiatrin. Men om nu Öjebyn nekade försvaret kunde/kan de inte då uppmana KJ att begära ut sina papper därifrån, KJ har väl ändå rätt att upphäva den sekretess som är avsedd för hans person/som finns för hans skull?
......................................

Som jag har uppfattat det så har det inte framkommit några konkreta uppgifter avs KJ:s medicinintag under den tid han nu varit inlåst. Som flera har påpekat kan hans märkbara viktuppgång vara psykofarmakologiskt betingad (el så är den bara en konsekvens av psykhusmors kockkunnande).
Kanske är det här med medicinering något KJ själv kommer att ta upp under huf?

Har inte fått något svar på min fråga om KJ kan bryta sin sekretess och få ut alla papper. Och sedan står det honom fritt att överlämna dem till BF. Tycker att det borde funka så.

1. KJ har alltid rätt till alla dokument, ja. Ett undantag, risken för våld, men den bör inte vara aktuell i detta sammanhang as per praxis regeringsrätten.
Citera
2013-11-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ja men det är ju en tolkningsfråga, för polisen kanske han utretts ordentligt, men inte så mycket så att det inte kan finnas tvivel på att han kan vara en annan rimlig gärningsman. Advokaten kommer ju att resonera kring att han kan vara en trolig gärningsman, och då kommer de inte kunna bemöta det med det som ligger i "slasken".

Tycker det är dåligt genomförd utredning, i alla de fall där jag läst förundersökningar så har den som haft en kärleksrelation med offret varit väldigt intressant. I den här utredningen verkar det inte så vara fallet.

Då vill jag påstå att denna rättegång blir lite av unik i Sverige om advokaten inför sittande rätt pekar ut en annan person som GM och denna samtidigt är kallad som vittne...
Citera
2013-11-08, 23:28
Medlem
Tror ni att det är rätt GM?
Citera
2013-11-08, 23:29
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja där tycker jag också det är konstigt, enligt grannen såg han tydligt att det var K som bar ut något, men eftersom det varit flytt i huset den dagen kunde de inte ta det för helt bevisat eftersom grannen kunnat se de som flyttat.
Beskrivningen av den som hjälpte KJ bära påminner lite, men bara lite om SF. Det är nog bara trådens inre krets som vet vem SF är, men han hade en mindre trevlig bild på en naken asiatisk tjej med en plastpåse över huvudet på sin fejja. I tisdags strax före 06 00 bytte han bort bilden och stängde sin tidslinje. Det var ett smart drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in