2013-11-08, 22:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Hans uttalande om hur klen han är och att han inte ens kan rensa en fisk kommer så småningom omkullkastas då hans kamrater ska vittna om när han bar sandsäckar.
Så en överkropp och ett par ben lär han helt klart ha klarat av att bära. Och han hade väl problem med kroppen eftersom det är spår på bilens ram, och även i bilen på mattan. Så hans skitprat är mer eller mindre nonsens då det gäller hans fysiska förmåga.
Citera
2013-11-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och han va ju ganska trevlig i dag då han ansåg att åklagaren kunde hänga sig om hon trodde att han tagit livet av sin hund. Sen hans hot på Öjerbyn ser ju inte vidare trevlig ut.
Så hur sjuk han är vet man kanske inte riktigt, men att han är allvarligt psykiskt störd är nog troligt.

Domstolen kan ha uppfattat hans replik till åklagaren som hotfull det skulle inte vara konstigt.
Sedan kunde han ju mörda också om ngn gjorde ngt mot hans familj eller kompisar
Citera
2013-11-08, 23:00
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Om vi för en stund skiter i vad vi tror tycker och känner skulle det vara kul med en liten "omröstning" i tråden Som sagt tror tycker känner helt ointressant!

Frågan att ta ställning till är om DU anser att Åklagare ha bevisat bortom rimligt tvivel att KJ mördat VB och tingsrätten kommer döma KJ för mordet på VB?
Ja
Citera
2013-11-08, 23:02
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Jag tror svartsjuka som motiv är helt uteslutet, han ser inte världen på det sättet vad man förstår.

Man tycker att det borde finnas några tecken på svartsjukt beteende innan det slår till med styckmord, någon form av upptrappning. Ett sms där han i alla fall är småsur för att hon åker runt och suger av Micke i caddyn men ingenting och sedan pang bom styckmord.
Nog för att jag tror att anledningen till mordet var KJ's bakomliggande önskan om att veta hur det kändes att döda en människa, var det lika bra som att döda ett djur eller lika häftigt som i fantasierna?
Ändå tror jag att den utlösande faktorn var svartsjuka, avundsjuka eller en liknande känsla.
Och varför tror du att GM måste dokumentera alla sina känslor innan dom finns på riktigt? Vissa saker kanske man inte förmedlar, som jag förstår det var KJ kortfattad i sin SMS och mailtrafik.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du kommer sanningen närmare. Dom som planerat detta tidsschema har antingen trott "att allt var klappat och klart" (troligen) eller så har dom varit aningslösa tidsoptimister. T.ex. hade dom anslagit EN timme till MB. Hej och hå!

Ja det ska bli väldigt intressant, det mest intressanta på hela rättegången enligt mig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och han va ju ganska trevlig i dag då han ansåg att åklagaren kunde hänga sig om hon trodde att han tagit livet av sin hund. Sen hans hot på Öjerbyn ser ju inte vidare trevlig ut.
Så hur sjuk han är vet man kanske inte riktigt, men att han är allvarligt psykiskt störd är nog troligt.

Domstolen kan ha uppfattat hans replik till åklagaren som hotfull det skulle inte vara konstigt.

Att Gm inte ens vill använda sig av psykos att han minns allt men inte brottet tyder bara det på hur osmart han är?

Dom sjukaste personerna vet faktiskt inte sitt eget bästa.
https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg
Senast redigerad av Bodies 2013-11-08 kl. 23:06.
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Så intressant att spekulera med dig. I alla fall så ser jag ditt scenario som det troligaste isåfall men den viktigaste biten kvarstår i alla fall? Varför mördade han henne? Den enda anledningen jag kan komma på är att hon sagt att hon var kär i MB (vilket hon sagt tidigare) eller att hon sagt att hon var med barn med MB? Att det kanske fått honom att bli galen?

Jag tycker det är svårt att utröna från vad vi vet om KJ vad som faktiskt får igång honom om han nu kan gå "rage-mode". Det har inte berättats mycket av vad som triggar honom riktigt.

Från ett åskådarperspektiv är motivbilden svårfångad. Kanske bad han henne sluta umgås med MB och kanske lovade hon det och därmed inte svarade mer på MBs sms och kanske så skulle han till sin bror och såg då kanske KJ påväg mot MB istället för hem, kanske han plockade upp henne och kanske det efterförljande grälet i bilen fick honom att köra ut till en plats han redan i sina fantasier om det perfekta brottet tänkt på som en bra mordplats och kanske så mördade han henne.
Citera
2013-11-08, 23:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Sedan kunde han ju mörda också om ngn gjorde ngt mot hans familj eller kompisar

Ja, han är verkligen obehaglig, och han bör ju låsas in över lång tid framöver.
Hua jag tror inte ens han vill eller kan komma ihåg allt han gjort den här kvällen/natten.
Inte ovanligt att dom inte minns allt, men en att han mördat henne det vet han nog.

Påläst om FUP och vad han sagt innan. Han minns inget under kvällen den 4 maj mer än sextjafset, sen är det inte mycket mer som framkommer direkt. Han säger dock direkt utan att blinka att man förhört honom 15 gånger så en del minne har han och då det gäller de mest intressanta har han luckor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Att Gm inte ens vill använda sig av psykos att han minns allt men inte brottet tyder bara det på hur osmart han är?

Dom sjukaste personerna vet faktiskt inte sitt eget bästa.

https://imageshack.us/a/img13/7974/5...3372999193.jpg
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nog för att jag tror att anledningen till mordet var KJ's bakomliggande önskan om att veta hur det kändes att döda en människa, var det lika bra som att döda ett djur eller lika häftigt som i fantasierna?

Mest logiska motiv jag läst i tråden.
Citera
2013-11-08, 23:04
Bannlyst
Citat:
Om vi för en stund skiter i vad vi tror tycker och känner skulle det vara kul med en liten "omröstning" i tråden Som sagt tror tycker känner helt ointressant!

Frågan att ta ställning till är om DU anser att Åklagare ha bevisat bortom rimligt tvivel att KJ mördat VB och tingsrätten kommer döma KJ för mordet på VB?

Nej, för h-vete, inte bortom allt rimligt tvivel , så här långt i alla fall. Man undrar om det finns något ess i rockärmen, men det tror jag inte.
Det blir bakläxa med en ny mordutredning där alternativ GM har haft ett halvår på sig att städa undan bevis. Lägg mer resurser på att hitta mordplats, styckats , mordvapen (näst intill omöjligt med tanke på alla vatten som finns i området) och händerna.
Senast redigerad av korean 2013-11-08 kl. 23:06.
Citera
2013-11-08, 23:04
Medlem
Citat:

Inte än men är på god väg....jag tror att han är GM men det krävs mer av rättegången för att det ska bli fällande dom. Gissar att KJ grillas hela måndag också och rättegången blir ännu en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in