2013-11-08, 22:32
Medlem
Finns det någon liverapportering från idag? Har letat på både AB och NSD utan att hitta. Och AB liverapporterade ju igår men inte ens det lyckas jag hitta idag.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Är det två rättegångsdagar som återstår nu?
Idag trodde de att det skulle bli en till, en sjunde dag. De är sena.
Citera
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja exakt, han är så direkt i sina handlingar och tankar. Hans kompis gör en anmärkning om att V ser brun ut, och K vill inte vara ihop med en sån. Även fast han uppenbarligen tycker mycket om henne.

Sådär måste man resonera när man ska förstå honom, hans tankesätt är så annorlunda iallfall emot mitt.
Hm
KJ är inblandad på något sätt, ett alernativ blir att hans kompis utfört dådet, och KJ känner sig hotad eller känner sig inte hotad, pgr av sitt handikapp, det var ju inte han själv som gjorde det...
i alla förekommande fall vet han mer än vad som hitintills sagts av honom
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kolla RL:s profil. Medlem av "IN SUPPORT OF HELLS ANGELS".
Två journalister till: Pet*er Lindv*ll och Pet*er Lungr*n. Båda har skrivit i nsd. J*rgen Bih*gen var även vän med VB och förekommer i Fup.
Citera
2013-11-08, 22:33
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Är det två rättegångsdagar som återstår nu?

Jag förstod det som att den skulle vara 5 dagar men blivit fördröjd med 1 till dag. Så tisdag vad jag förstår.
Citera
2013-11-08, 22:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan stickskadorna i ryggen komma sig av att GM försökte träffa hjärtat när VB låg på mage?

Vill man tortera nån så finns det väl "bättre" ställen än just lungorna.
Bryta av fingrar ex. Eller bränna cig på händernas ovansidor.
Citera
2013-11-08, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Är det någon som har åklagarens gärningsbeskrivning där hon förklarar hur hon tänkt att mordet gått till?
Ur stämningsansökan:
Citat:
[KJ] har dödat Vatchareeya Bangsuan genom att med knivliknande föremål sticka eller hugga Vatchareeya Bangsuan i hjärta och lungor med inre och yttre förblödning och luftinträde till lungsäckarna som följd. Det hände den 4-5 maj 2013 inom Bodens kommun.

[KJ] har obehörigen skadat och skymfligen behandlat liket efter Vatchareeya Bangsuan. Han har avlägsnat hennes ben och händer. Han har i sin personbil transporterat henne och därefter placerat hennes kvarlevor dels i skogen, dels i ett hus i området vid Mjösjöberget och Gammelängsberget inom Bodens kommun. Det hände under tiden den 4-22 maj 2013 inom Bodens kommun.

[KJ] begick gärningen med uppsåt.
Citera
2013-11-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur fick du ihop det där?
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000

Hade han däremot talat sanning så hade inte det varit lika svårt att följa tråden, det är därför man brukar säga att en person med AS inte kan ljuga. De kan ljuga, ofta mkt trovärdigt men glömmer bort detaljer.

Få se om jag kan förklara det på ett bra sätt...

Det handlar om att en person med AS har ett starkt behov av att visa att de är oskyldiga även i den händelse att de är skyldiga. Det värsta som finns är att bli anklagad för ngt och kommer man på en person med AS att ljuga så ändrar de utsagan så det passar syftet. Och kan hålla benhårt på att det är som personen säger ex dog hunden i mars och åklagaren visar svart på vitt att hunden dog 19 februari enligt sms så har åklagaren och polisen fått det om bakfoten.
Detaljer kan KJ räkna upp som han knyter upp sin historia på och som är ofarliga för honom, men att hålla reda på detaljer där han inte talar sanning blir svårare.
Om man däremot talar sanning så behöver man inte hålla rätt på så många detaljer och då blir det lättare att berätta.
Citera
2013-11-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
KJ hade varken nån inre, mellan eller yttre cirkel...han var kontaktsökande, samt att alla i stort sett
utnyttjade han (ex. stora fester med 3-4 dussin pers i hans taskiga lgh) ...
Han pratade om en inre cirkel idag
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
Kolla va fin och frisk han ser ut på en av 4 bilder p Fejan Sätt han på typ 20 år först.

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Det är väl en av de bättre bilderna på psykot?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Finns det någon liverapportering från idag? Har letat på både AB och NSD utan att hitta. Och AB liverapporterade ju igår men inte ens det lyckas jag hitta idag.

Här har jag läst idag http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7082945 och på
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/22-aringens-attack-ga-och-hang-dig-7998046-default.aspx? längst ner.

Jag är säkert 4 på bollen nu men försökte i alla fall :-)
Citera
2013-11-08, 22:38
Medlem
Oj så roligt det vore om det nu skulle komma fram att, nämen, han har ju inte alls AS. Var och varannan lider ju av diverse bokstäver idag, och oftast används detta i klena försök att rättfärdiga vissa handlingar.
Jag tycker att det har gått alldeles för långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in